အရိပ္စစ္ဟုဆိုရာ၀ယ္ မိမိျပဳလုပ္ခဲ့ဘူးေသာ ကုသိုလ္ကံ အကုသိုလ္ကံတရားတို႕သည္ မိမိ၏အရိပ္ပမာ အျမဲမကြာ ရွိေနဘိသကဲ့သို႕ ဆိုလိုပါအံ့

Sunday, September 29, 2013

ေနာ္ေ၀ႏုိင္ငံ ေအာ္စလုိျမိဳ႕ ႏိုဘယ္ ျငိမ္းခ်မ္းေရးဆု လက္ခံရယူျပီး

 
ဘုရင္မင္းျမတ္၊ ေတာ္၀င္ အမ်ိဳးအႏြယ္၀င္မ်ား၊ အစုိးရအဖြဲ႔၀င္လူၾကီးမင္းမ်ား၊ ေနာ္ေ၀နုိင္ငံမွ ႏိုဘယ္ဆုေပးအပ္ေရး အဖြဲ႔၀င္ ဂုဏ္သေရရွိ လူၾကီးမင္းမ်ားနဲ႔ မိတ္ေဆြသဂၤဟအေပါင္းတုိ႔ရွင့္….
လြန္ခဲ့တဲ့ ႏွစ္ေတာ္ၾကာတုန္းက ဒါက တခါတေလလည္း ဟုိးဘ၀ေပါင္းမ်ားစြာတုန္းကလုိ ထင္မိပါတယ္… က်မ ေအာက္စဖို႔မွာ ေနေနတုန္း Desert Island Discsလုိ႔ ေခၚတဲ့ ေရဒီယုိ အစီအစဥ္ေလးကုိ က်မရဲ႕သားငယ္ အလက္ဇႏၵားနဲ႔ အတူတူ နားေထာင္ခဲ့ဖူးတယ္။
ဒီေရဒီယုိအစီအစဥ္က ေတာ္ေတာ္ေလး လူၾကိဳက္မ်ားျပီး က်မသိသေလာက္ အခုခ်ိန္ထိ ဆက္လက္ထုတ္လႊင့္ ေနတယ္ ဆိုပါတယ္။ ဒီအစီအစဥ္က လူတန္းစားေပါင္းစုံက ေက်ာ္ၾကားသူေတြကုိ ဖိတ္ၾကားျပီး ဓါတ္ျပား ရွစ္ခ်ပ္စာေလာက္ ေဆြးေႏြး ေျပာၾကားၾကတယ္။ ဒီအေၾကာင္းေတြကုိ ထုတ္ထားတဲ့ စာအုပ္ဟာဆုိရင္ သမၼာက်မ္းစာနဲ႔ ရွိတ္စပီယား ၀တၳဳေတြေလာက္ ေရာင္းအားသြက္ခဲ့ပါတယ္ျပီး လူသူအေရာက္အေပါက္နည္းတဲ့ ကၽြန္းမွာ တေယာက္တည္း က်န္ခဲ့ရင္ေတာင္ ကုိယ္နဲ႔မကြာ ရွိေနေစခ်င္ၾကတဲ့ အျမတ္တႏုိး ပစၥည္း အသုံးအေဆာင္လုိ႔ေတာင္ ဆုိၾကပါတယ္။ ဒီအစီအစဥ္ကုိနားေထာင္လုိ႔ အျပီးမွာ သားေလးက က်မကုိ ေမေမ တခ်ိန္ခ်ိန္မွာ ေမ့ေမ့ကုိ Desert Island Discs မွာ ဒီလုိေျပာခြင့္ ရမယ္ထင္လားလုိ႔ ေမးပါတယ္။ ဘာလုိ႔ မရႏုိင္ရမွာလဲလုိ႔ က်မက ခပ္ေအးေအးပဲ ျပန္ေျဖခဲ့ပါတယ္။ သားေလးက ဒီအစီအစဥ္ေတြကုိ ေယဘုယ်အားျဖင့္ ထင္ေပၚေက်ာ္ၾကားတဲ့သူေတြပဲ ပါ၀င္နုိင္တယ္ ဆုိတာ သိလ်က္နဲ႔ က်မကုိ ဘာအတြက္ေၾကာင့္ ေမေမ့ကုိ ဖိတ္မယ္လုိ႔ ထင္တာလဲလုိ႔ ရုိးရုိးတန္းတန္း သိခ်င္တဲ့ သေဘာနဲ႔ ဆက္ေမးခဲ့ပါတယ္။ က်မ ခဏေလာက္ စဥ္းစားလုိက္တယ္ ျပီးမွ ေမေမက စာေပဘက္မွာ ႏုိဘယ္ဆု ရခဲ့ရင္ေပါ့ သားရယ္လုိ႔ ေျပာျပီး က်မတုိ႔ ၂ ေယာက္စလုံး ရယ္လုိက္ၾကပါတယ္။ မွန္းခ်က္ကေတာ ့ဟုတ္ေနတာပဲ ဒါေပမယ့္တကယ္ျဖစ္လာဖုိ႔သာ ခက္တာပါ။

အခုေတာ့ က်မ ဘာလုိ႔ ဒီလုိေျဖခဲ့လဲဆုိတာ စဥ္းစားလုိ႔ရျပီ အဲဒီအခ်ိန္ မတုိင္ခင္က နုိဘယ္ဆုရခဲ့တဲ့ စာအုပ္တအုပ္ ဖတ္ခဲ့လုိ႔ ျဖစ္ႏုိင္သလုိ Desert Island ရဲ႕ ပင္တုိင္ေတြဟာလည္း ေက်ာ္ၾကားတဲ့ စာေရးဆရာေတြ ျဖစ္လုိ႔ပဲျဖစ္မွာပါ။

၁၉၈၉ တုန္းက က်မရဲ႕ ကြယ္လြန္သြားျပီျဖစ္တဲ့ ခင္ပြန္း မိုက္ကယ္အဲရစ္က က်မ ေနအိမ္အက်ယ္ခ်ဳပ္က်
ခံေနရတုန္းလာေတြ႔တယ္။ဂၽြန္ဖန္နစ္လုိ႔ေခၚတဲ့ သူငယ္ခ်င္းတေယာက္က က်မကုိ ႏုိဘယ္ျငိမ္းခ်မ္းေရးဆုအတြက္ နာမည္ ေပးသြင္းထားေၾကာင္း သူ ေျပာပါတယ္။ အဲ့ဒီအခ်ိန္မွာလည္း က်မ ရယ္ခဲ့တယ္။ ခဏေလာက္ေတာ့ မုိက္ကယ္က အံ့ၾသသြားတယ္။ ေနာက္မွ က်မ ဘာလုိ႔ ရယ္တာလဲ ဆုိတာကုိ နားလည္သြားပါတယ္။ နုိဘယ္ဆုေလ၊ မွန္းခ်က္ကသာ ဟုတ္ေနတာေလ ျဖစ္လာဖုိ႔ဆုိတာမွ မလြယ္တာ။ ဒါေၾကာင့္ က်မတကယ္ ႏုိဘယ္ဆုရတဲ့အခါ က်မ ဘယ္လုိ ခံစားရသလဲ။ ဒီေမးခြန္းက က်မကုိ ခဏခဏ ေမးဖူးတယ္။ ဒီအခ်ိန္မွာေတာ့ နုိဘယ္ဆုဆုိတာ က်မ အတြက္ ဘာလ၊ဲ ျငိမ္းခ်မ္းေရးကုိ က်မဘယ္လုိ အဓိပၸာယ္ေဖာ္လဲ ဆုိတာကုိ ျပန္လည္ သံုးသပ္ရမယ့္ အသင့္ေတာ္ဆုံးအခ်ိန္ ျဖစ္ေနပါျပီ။

က်မ အင္တာဗ်ဴးေတာ္ေတာ္မ်ားမ်ားမွာလည္း အၾကိမ္ၾကိမ္ ေျပာခဲ့ဖူးပါတယ္… တညေနမွာ ေရဒီယုိက က်မႏုိဘယ္ ျငိမ္းခ်မ္းေရးဆု ရေၾကာင္း ေၾကညာသြားတာ ၾကားလုိက္ရတယ္။ က်မ မအံံ့ၾသခဲ့ပါဘူး။ ဒီမတုိင္ခင္ ရက္သတၱပါတ္က က်မဟာ နုိဘယ္ဆုအတြက္ ဆန္ကာတင္ထဲမွာ ပါတယ္ ဆုိတာကုိ ထုတ္လႊင့္မႈေတြမွာ ေဖာ္ျပတာကုိ ၾကားခဲ့ရပါတယ္။ အခု ဒီမိန္႕ခြန္းေတြအတြက္ စာၾကမ္း စီေနတုန္းမွာပဲ ဆုကုိ ေၾကညာလုိက္တဲ့အခ်ိန္ ျပီးျပီးခ်င္း က်မ ဘယ္လိုျဖစ္သြားလဲ ဆုိတာကုိ ၾကိဳးၾကဳိးစားစား ေတြးခဲ့ပါေသးတယ္။ က်မသိပ္ မေသခ်ာဘူးလုိ႔ ထင္တယ္၊ ေၾသာ္ – သူတုိ႔ေတြ ငါ့ကုိ ဒီဆုေပးဖုိ႔ ဆုံးျဖတ္ လုိက္တာကုိး ဆုိတာမ်ိဳးေလာက္ပဲ။ ဒါကလည္း သိပ္ျပီး တကယ္ မဟုတ္သလုိပဲ။ ဘာလုိ႔လဲ ဆုိေတာ့ က်မကုိယ္တုိင္ကုိယ္က သိပ္ျပီး လက္ေတြ႔ မဆန္သလုိ၊ တကယ္ မဟုတ္သလုိ ခံစားခဲ့ရပါတယ္။

က်မ ေနအိမ္ အက်ယ္ခ်ဳပ္နဲ႔ ေနရစဥ္က မၾကာခဏ ဆုိသလုိ ကုိယ့္ကုိယ္ကုိ တကယ့္ ေလာကၾကီးနဲ႔ တဆက္တည္း ေနရတာ မဟုတ္သလုိ ခံစားရတယ္။ အိမ္ကပဲ က်မရဲ႕ကမာၻ။ တျခားသူေတြရဲ႕ မလြတ္လပ္တဲ့ ကမာၻလည္း ရွိေသးတယ္။
ဒါေပမယ့္သူတုိ႔ဟာ ေထာင္ထဲမွာ လူအဖြဲ႔အစည္းေလး တခုအေနနဲ႔ ရွိၾကတယ္။ ေနာက္ျပီး လြတ္လပ္တဲ့ ကမာၻဆုိတာလည္း ရွိေသးတယ္။ ဒီကမာၻေတြက သူ႔လမ္းေၾကာင္းနဲ႔သူ သီးျခားစၾက၀ဠာမွာ လည္ပတ္ေနသလုိပဲ။ နုိဘယ္ ျငိမ္းခ်မ္းေရးဆုက က်မကုိ က်မေနတဲ့ သီးျခား ကမာၻေလးထဲကေန တဖန္ျပန္ျပီး တျခားလူသားေတြေနတဲ့ ေနရာကုိ ျပန္ဆြဲထုတ္ ေပးလုိက္သလုိပဲ၊ ပုိျပီး စစ္မွန္တဲ့ တကယ့္ လက္ေတြ႔ ဘ၀ထဲကုိ ျပန္ထည့္ေပးလုိက္သလုိ ခံစားရပါတယ္။ ဒါကလည္း ခ်က္ျခင္းၾကီး ျဖစ္လာတာေတာ့ မဟုတ္ေသးပါဘူး၊ ျဖတ္သန္းခဲ့ရတဲ့ ေန႔လရက္အခ်ိန္ေတြ ေလလႈိင္းၾကားကေန ျဖတ္လာၾကတဲ့ ဒီဆုကုိ တုန္႔ျပန္မႈ သတင္းေတြနဲ႔ ဒီႏုိဘယ္ဆုရဲ႕ အေရးပါပုံကုိ က်မ နားလည္လာရပါတယ္။ ဒီဆုဟာ က်မကုိ ျမန္မာႏုိင္ငံရဲ႕ ဒီမုိကေရစီ နဲ႔ လူ႔အခြင့္အေရး အတြက္ လႈပ္ရွား ရုန္းကန္ရာမွာ ကမာၻရဲ႕ အာရုံစုိက္မႈကုိ ရေစပါတယ္။ က်မတုိ႔ကို ေမ့မသြားၾကပါဘူး။

ေမ့သြားၾကမယ္ဆုိရင္ … ျပင္သစ္လူမ်ိဳးေတြေျပာတာက ခြဲျခားထားျခင္းဟာ နညး္နည္းျခင္း ေသဆုံးဖို႔ တဲ့။ အေမ့ခံရတယ္ဆုိတာ ကုိယ္တုိင္ကုိက နည္းနည္းေလး ေသဆုံး ပ်က္စီးၾကေစဖုိပဲ တဲ့။ ဒီလုိသာျဖစ္မယ္ ဆုိရင္ က်မတုိ႔ကုိ တြယ္ဆက္ထားတဲ့ လူ႔အဖြဲ႔အစည္းရဲ႕ က်န္တဲ့အပုိင္းေတြနဲ႔ တြယ္ဆက္ထားတဲ့ေနရာတခ်ိဳ႕ ျပတ္ေတာက္သြားမွာျဖစ္ပါတယ္။
က်မ ထုိင္းမွာ ျမန္မာ ေရႊ႕ေျပာင္း အလုပ္သမားေတြနဲ႔ ဒုကၡသည္ေတြဆီကုိ မၾကာေသးမီကမွ သြားေရာက္ ေတြ႔ဆုံခဲ့ပါတယ္။ အဲ့ဒီမွာ လူအမ်ားက က်ေနာ္တုိ႔ကုိ ေမ့မထားပါနဲ႔လုိ႔ ေအာ္ေျပာၾကတယ္။ သူတုိ႔ ဆုိလုိတာက သူတုိ႔ရဲ႕ ဒုကၡေတြကုိ ေမ့မထားပါနဲ႔၊ သူတုိ႔ုကုိ ကူညီႏုိင္တဲ့ကိစၥေတြကို ေမ့မထားပါနဲ႔၊ က်ေနာ္တုိ႔ကလည္း ခင္ဗ်ားတုိ႔နဲ႔ တကမာၻတည္း ေနေနတာပါ ဆုိတာ ေမ့မထားပါနဲ႔ေပါ့။ ႏုိဘယ္ဆုေရြးခ်ယ္ေရး ေကာ္မတီက က်မကုိ ႏုိဘယ္ျငိမ္းခ်မ္းေရးဆု ေပးအပ္လုိက္တဲ့အခါ ကမာၻက ဖိႏွိပ္ခံ၊ သီးသန္႔ ေနထုိင္ေနၾကတဲ့ ျမန္မာလူမ်ိဳးေတြကလည္း ဒီကမာၻေျမရဲ႕ တစိတ္တပုိင္းပါလား ဆုိတာကုိ သတိျပဳမိလာၾကတယ္။ လူသားေတြအားလုံး အတြက္ တခုတည္းျဖစ္တဲ့ လူသားခ်င္း စာနာ ေထာက္ထားရမွာေတြကုိ သတိျပဳမိလာၾကတယ္။ ဒါေၾကာင့္ က်မအတြက္ နုိဘယ္ျငိမ္းခ်မ္းေရး ဆုရျခင္းဟာ က်မရဲ႕ ဒီမုိကေရစီနဲ႔ လူ႔အခြင့္အေရးလႈပ္ရွားမႈေတြကုိ ျမန္မာႏုိင္ငံရဲ႕ တခုတည္း အတြက္ မဟုတ္ဘဲ ႏုိင္ငံရဲ႕ နယ္နိမိတ္ကုိ ေက်ာ္လြန္ ထြက္သြားေစပါတယ္။ ဒီဆုဟာ က်မ ႏွလုံးသား တံခါးကုိ ပြင့္သြားေစပါတယ္။

ျမန္မာေတြရဲ႕ ျငိမ္းခ်မ္းေရးနဲ႔ ပတ္သက္လုိ႔ ခံယူခ်က္ကေတာ့ ေဘးဒုကၡေတြနဲ႔ မေကာင္းမႈေတြကေန ရပ္တန္႔သြားတဲ့ အတြက္ေၾကာင့္ ျဖစ္ေပၚလာတဲ့ ေပ်ာ္ရႊင္မႈခံစားခ်က္လုိ႔ ဆုိပါတယ္။ ျငိမ္းခ်မ္းဆုိတဲ့ စကားႏွစ္လုံးကပဲ တုိက္ရုိက္ ဘာသာျပန္ရင္ မီးျငိမ္းသြားတဲ့အခါမွာ ျဖစ္တဲ့ ေကာင္းမြန္တဲ့ ေအးခ်မ္းမႈလုိ႔ ဆုိပါတယ္။
ဆင္းရဲတဲ့ခံစားမႈနဲ႔ အၾကမ္းဖက္မႈေၾကာင့္ ျဖစ္လာတဲ့ မီးေတြဟာ ကမာၻမွာ တဟုန္းဟုန္း ေတာက္ေလာင္ေနပါတယ္။ က်မတုိ႔ႏုိင္ငံမွာ ေျမာက္ဘက္ပုိင္းက ရန္မီးေတြကလည္း မျငိမ္းေသးသလုိ
အေနာက္ဘက္မွာလည္း အၾကမ္းဖက္မႈေတြေၾကာင့္ မီးရႈိ႕ဖ်က္ဆီးမႈေတြ၊ လူသတ္မႈေတြဟာလည္း က်မ ဒီခရီး မထြက္ခင္ ရက္အနည္းငယ္ အတြင္းကမွ ေပၚေပါက္လာခဲ့ပါတယ္။
ကမာၻေျမရဲ႕ အျခားေနရာက ရက္စက္မႈေတြအေၾကာင္း သတင္းေတြလည္း အမ်ားၾကီး ရွိပါတယ္။ ငတ္ျပတ္မႈသတင္းေတြ၊ ေရာဂါဘယေတြ၊ တုိက္ခုိက္ အနုိင္ယူတာေတြ၊ အလုပ္လက္မဲ့ေတြ၊ ဆင္းရဲမြဲေတမႈေတြ၊ တရားမမွ်တမႈေတြ၊ ခြဲျခား ဆက္ဆံ ခံရတာေတြ၊ အယူ၀ါဒအစြဲေတြ၊ ကုိယ့္အယူ၀ါဒနဲ႕ မတူရင္ နွိပ္ကြပ္တာေတြဟာ ဆုိရင္ ေန႔စဥ္ေတြ႔ေနရပါတယ္။ ေနရာတုိင္းမွာ ျငိမ္းခ်မ္းမႈကုိ တုိက္စားပစ္တဲ့ အဖ်က္အေမွာင့္ အင္အားေတြ ဆုိတာ ရွိပါတယ္။ ေနရာတိုင္းမွာ ကမာၻၾကီး ေပ်ာ္ေပ်ာ္ရႊင္ရႊင္နဲ႕ စည္းခ်က္ညီညီ ဖြံ႔ျဖိဳးဖုိ႔ ထိမ္းသိမ္းရန္ လိုအပ္တဲ့ ပစၥည္းနဲ႔ လူ႔စြမ္းအား အရင္း အျမစ္ေတြ အလဟႆ ဆုံးရႈံးေနတယ္ ဆုိတာ ေတြ႔ႏုိင္ပါတယ္။

ပထမကမာၻစစ္ဟာဆုိရင္ ကမာၻေျမအတြက္ ေကာင္းတဲ့ အင္အားေတြ ျဖစ္ေစမယ့္ လူငယ္ေတြနဲ႔ သူတုိ႔ရဲ႕ အလားအလာေတြ ဆုိးဆုိး၀ါး၀ါး ပ်က္စီး ဆုံးရႈံးခဲ့ရတဲ့ သာဓကတခုျဖစ္ပါတယ္။
အဲ့ဒီေခတ္က ကဗ်ာေတြဟာ ဆိုရင္ က်မအတြက္ အထူးပဲ အေရးပါလွပါတယ္။ ဘာျဖစ္လုိ႔လဲဆုိေတာ့ က်မ စဖတ္တဲ့ အခ်ိန္ဟာဆုိရင္ ဒီလုိ ပြင့္ခါနီးမွာ အညြန္႔ခ်ိဳးခံလုိက္ရတဲ့ လူငယ္ေတြ အရြယ္မုိ႔ပါ။ ျပင္သစ္တပ္ေတြနဲ႔အတူ တုိက္ေနရတဲ့ အေမရိကန္ လူငယ္ေလးတေယာက္ ဆုိရင္ ၁၉၁၆ တုိက္ပြဲမွာ မက်ခင္ ဒီလုိေရးသားခဲ့ပါတယ္ – `အျငင္းပြားဖြယ္ရာ ေရွ႕တန္းစစ္မ်က္ႏွာ အခ်ိဳ႕မွာ´ `ဒဏ္ရာမ်ားနဲ႔ ျပည့္ႏွက္ေနတဲ့ စစ္မ်က္နွာျပင္ ေတာင္ေစာင္းေတြမွာ´ `မီးေတြ တဟုန္းဟုန္း ေတာက္ေနတဲ့ ျမိဳ႕ၾကီးေတြဆီမွာ´။ လူငယ္ေတြ နဲ႔ ့ ခ်စ္ျခင္းေမတၱာ၊ ဘ၀ေတြဟာ ဆုိရင္ ေအးစက္တဲ့ အဓိပၸာယ္မဲ့ လုပ္ရပ္ေတြ ေအာက္မွာ မထင္မရွား၊ လူမသိ ထာဝရ တိမ္ျမဳပ္ခဲ့ရတယ္။ ဘာအတြက္လဲ။ ဆယ္စုႏွစ္တခုသာ ကုန္ခဲ့တယ္၊ ေက်နပ္တဲ့ အေျဖမ်ိဳး မရေသးပါဘူး။

က်မတုိ႔ရဲ႕ လူ႔ေဘာင္ၾကီး နဲ႔ အနာဂတ္ကုိ အၾကမ္းဖက္မႈေတြ၊ မတည္ျငိမ္မႈေတြ၊ မေရရာမႈေတြက နည္းေအာင္ မလုပ္ႏုိင္ရင္ ကုိယ့္ကုိယ္ကုိ အျပစ္ရွိတယ္လုိ႔ မခံစားရဘူးလား။
ျငိမ္းခ်မ္းေရး ခ်ဳပ္ၿငိမ္းသြားတ့ဲေနရာမွာသာ စစ္ပဲြျဖစ္တာ မဟုတ္ပါဘူး။ ဘယ္လုိပဲ ဒီဒုကၡေတြ လ်စ္လ်ဴရႈခံရပါေစ၊ ဒီလုိခံရတာေတြအတြက္ အျငင္းပြားမႈေတြ၊ ခြဲျခားခံရတယ္လုိ႔ ျမင္လာတာေတြ၊ မတရားခံရမႈအတြက္ ျဖစ္ေပၚလာတဲ့ မေက်နပ္ခ်က္ေတြ၊
ေဒါသေတြကေတာ့ တခ်ိန္ခ်ိန္မွာ အေညာင့္ေပါက္လာၾကမွာပါ။

အက်ယ္ခ်ဳပ္ခံရတုန္း ေကာင္းတဲ့အခ်က္တခုကေတာ့ က်မဘ၀မွာ သိလာ ခံယူလာတဲ့အျမင္ေတြ၊ နဲ႔စကားလုံးေတြရဲ႕ အဓိပၸာယ္ကုိ ေကာင္းေကာင္း ေတြးဆဖို႔ အခ်ိန္ အလုံ အေလာက္ ရခဲ့တာပါပဲ။ ဗုဒၶဘာသာ၀င္ တေယာက္အေနနဲ႔ ဒုကၡဆုိတဲ့ စကားလုံးကို ငယ္ငယ္တည္းက ရင္းႏွီးခဲ့ပါတယ္။ ေယဘုယ် အားျဖင့္ ဒုကၡဆုိတာ ခံစားရျခင္းလုိ႔ ဘာသာျပန္နုိင္ပါတယ္။ ေန႔တုိင္းလုိလုိ က်မနားက လူၾကီးေတြနဲ႔ တခ်ိဳ႕ သိပ္မၾကီးေသးတဲ့ သူေတြပါ သူတုိ႔ နည္းနည္း နာတာ က်င္တာ ခံစားရတဲ့ အခါမွာျဖစ္ျဖစ္၊ အေသးအဖြဲ စိတ္ညစ္စရာေလးေတြ ၾကံဳရင္ပဲျဖစ္ျဖစ္ ဒုကၡ၊ ဒုကၡ ဆုိျပီး ညည္းေနၾကတယ္။ ဒါေပမယ့္ က်မ ေနအိမ္ အက်ယ္ခ်ဳပ္နဲ႔ ေနရတဲ့အခ်ိန္မွာမွာ ဒုကၡဆင္းရဲ ၆ မ်ိဳး အေၾကာင္းကုိ ေသခ်ာ ေလ့လာခြင့္ ရခဲ့တာပါ။ ပဋိသေႏၶ ေနရျခင္း၊ အုိရျခင္း၊ နာရျခင္း၊ ေသရျခင္း၊ ခ်စ္ခင္သူနဲ႔ ခြဲခြာရျခင္း၊ မခ်စ္ခင္သူနဲ႔ အတူတကြ ေနရျခင္းတုိ႔ ျဖစ္ပါတယ္။ က်မဟာ ဒီ ၆ ခ်က္ကုိ ေန႔စဥ္ဘ၀မွာ ဘာသာေရးအျမင္နဲ႔မဟုတ္ဘဲ ေလာကီအျမင္နဲ႔ ေလ့လာပါတယ္။ ဒီဒုကၡေတြဟာ က်မတုိ႔ ရဲ႕ဘ၀မွာ ေရွာင္လုိ႔ မရႏုိင္ရင္၊ လက္ေတြ႔က်က် ေလ်ာ့နည္းႏုိင္သမွ် နည္းေအာင္ လုပ္ရမယ္။ ကုိယ္၀န္ေဆာင္စဥ္နဲ႔ ေမြးျပီးခ်ိန္မွာ မိခင္နဲ႔ကေလး ေစာင့္ေရွာက္မႈအတြက္ အစီအစဥ္ေတြကုိ ပုိျပီး ထိထိေရာက္ေရာက္ ျဖစ္ေအာင္လုပ္ေပးရမယ္၊ သက္ၾကီးရြယ္အုိေတြ အတြက္ လုိအပ္တဲ့ ၀န္ေဆာင္မႈေတြကုိ ေပးႏုိင္ရမယ္၊ က်န္းမာေရး အေျခခံ ေစာင့္ေရွာက္မႈေတြ၊ ေမတၱာေစတနာနဲ႔ သုူနာျပဳစုမႈေတြ၊ ေနာက္ဆုံး ေန၀င္ခ်ိန္မွာ ေစာင့္ေရွာက္မႈေပးတဲ့ လုပ္ငန္းေတြကုိ ေကာင္းေကာင္း ျဖည့္ဆည္းေပးရမယ္။ ေနာက္က က်န္တဲ့ ခ်စ္ေသာသူနဲ႔ ေကြကြင္းရျခင္း၊ မခ်စ္မႏွစ္သက္သူနဲ႔ အတူေနရျခင္းဆုိတဲ့ဒုကၡ ႏွစ္မ်ိဳးကုိ က်မ ပုိျပီး စိတ္၀င္စား အေလးေပးမိပါတယ္။ က်မတုိ႔ရဲ႕ ဗုဒၶဘုရားရွင္ဟာ သူကုိယ္တုိင္ ဘာလုိ႔ ဒီႏွစ္မ်ိဳးကုိ သူဘာေတြ ၾကဳံေတြ႔ခဲ့ဖူးလု႔ိ ဒုကၡထဲမွာ ထည့္ခဲ့တာပါလိမ့္။ က်မကေတာ့ အက်ဥ္းသားေတြ၊ ဒုကၡသည္ေတြ၊ ေရႊ႔ေျပာင္း အလုပ္သမားေတြ၊ လူကုန္ကူးခံရသူေတြဟာဆုိရင္ အစုလုိက္အျပဳံလုိက္ကုိ သူတု႔ိရဲ႕ေနရာေဒသ၊ အိမ္ေတြ၊ မိသားစုေတြ၊ မိတ္ေဆြ သူငယ္ခ်င္းေတြဆီကေနျပီး လုိလုိလားလားမရွိတဲ့ တစိမ္းတရံစာ ၾကားေတြထဲမွာ ေနဖုိ႔ ဆြဲႏႈတ္ ေျပာင္းေရႊ႕ ခံခဲ့ရသလုိပါပဲ။

က်မတုိ႔ဟာ လူ႔အခြင့္အေရးအျပည့္နဲ႔၊ အေထာက္အကူ ေကာင္းေကာင္းနဲ႔ အသက္ အရြယ္ ၾကီးသည္ အထိ မိမိတုိ႔ဆႏၵအေလ်ာက္ ဒါမွမဟုတ္ လုိအပ္ခ်က္ အေလ်ာက္ ေနရမယ္ ဆုိရင ္ကံေကာင္းပါတယ္။ က်မဟာလည္း ဒီအသက္အရြယ္ထိ ဒီလုိအက်ဥ္းသားေတြရဲ႕ အေရးကို ေနရာတုိင္းမွာ လူတုိင္း စိတ္၀င္စားတဲ့အခ်ိန္၊ ဒီမုိကေရစီနဲ႔ လူ႔အခြင့္အေရးေတြကုိ တကမာၻလုံး မဟုတ္ေတာင္ ေတာ္ေတာ္မ်ားမ်ားက လူတုိင္းရဲ႕ ေမြးရာပါ အခြင့္အေရး ဆုိျပီး လက္ခံလာတဲ့ အခ်ိန္ထိ ေနရတာ ကံေကာင္းပါတယ္။

ေနအိမ္အက်ဥ္းက်ေနတဲ့ အခ်ိန္ေတာ္ေတာ္မ်ားမ်ားမွာ က်မဟာ လူ႔အခြင့္အေရး ေၾကညာစာတမ္းက အၾကိဳက္ဆုံး စာပုိဒ္ေတြကေနျပီးေတာ့ အားအင္ေတြ ေမြးယူခဲ့ရပါတယ္။

……….လူသားေတြ ရသင့္တဲ့ အခြင့္အေရးကုိ မရတာ မ်က္ကြယ္ျပဳတာဟာ ဆုိရင္ ရုိင္းစုိင္းျပီး လူမဆန္တဲ့ အျပဳအမူမ်ိဳးျဖစ္ပါတယ္။ လူသားတုိင္း လြတ္လပ္စြာ ေျပာဆုိ ယုံၾကည္ခြင့္ေတြရလာမယ့္ အခ်ိန္၊ အေၾကာက္တရားေတြ ကင္းျပီး လူသားတုိင္း ရသင့္တဲ့အျမင့္ဆုံးအခြင့္အေရးေတြ လုိအပ္ခ်က္ေတြကုိ ရလာမယ့္အခ်ိန္………

…… လူသားေတြဟာ အႏၱရာယ္ရွိတဲ့ အလုပ္မ်ိဳးကုိ အဓမၼ ခုိင္းေစခံရတာမ်ိဳးကုိ ၾကံရာမရလုိ႔ျဖစ္ေစ၊ အာဏာသုံး မတရားခုိင္းေစတာမ်ိဳး၊ ဖိႏွိပ္တာမ်ိဳး မျဖစ္ေအာင္ လူ႔အခြင့္အေရးကုိ တရားဥပေဒနဲ႔ ကာကြယ္သင့္ ပါတယ္….

က်မကုိ ျမန္မာႏုိင္ငံမွာ လူအခြင့္အေရး လႈပ္ရွားမႈေတြ ဘာေၾကာင့္ လုပ္ေနရသလဲလုိ႔ ေမးလာရင္ အေပၚက စာပုိဒ္ေတြဟာ အေျဖပါပဲ။ ဘာျဖစ္လုိ႔လဲ ဆုိေတာ့ က်မက ဒီမုိကေရစီဆန္တဲ့ အဖြဲအစည္းနဲ႔ လုပ္ေဆာင္မႈေတြဟာ လူ႔အခြင့္အေရးကုိ အာမခံခ်က္ေပးဖုိ႔အတြက္ လုိအပ္တယ္ ဆုိတာကုိ ယုံတယ္။

ျမန္မာႏုိင္ငံက ဒီမုိကေရစီနဲ႔ လူ႔အခြင့္အေရး ယုံၾကည္သူေတြ အတြက္ အသီးအပြင့္ေတြ ခံစားရမယ့္ လကၡဏာမ်ိဳး ျပီးခဲ့တဲ့ႏွစ္ေတြမွာ စတင္ျပီး ေတြ႔လာရပါျပီ။ ေကာင္းတဲ့ဘက္ကုိ ေျပာင္းလဲမႈမ်ိဳးကုိ ျမင္ေနရျပီ၊ ဒီမုိကေရစီစနစ္ျဖစ္ဖုိ႔အတြက္ ေျခလွမ္းေတြ စတင္ေနျပီလုိ႔ ျမင္နုိင္ပါတယ္။ ဒါေပမယ့္ က်မဟာ သတိၾကီးၾကီးနဲ႔ အေကာင္းျမင္ေနတယ္ ေျပာလုိ႔ရပါတယ္။ ဒါဟာ က်မ အနာဂတ္ကုိ မယုံလုိ႔ မဟုတ္ပါဘူး။
ဒါဟာ က်မ မ်က္ကန္းျမင္ ယုံၾကည္မႈမ်ိဳး မျဖစ္ေစခ်င္လုိ႔ သတိၾကီးၾကီးနဲ႔ လုပ္ေဆာင္ေနတာပါ။ အနာဂတ္ကုိ မယုံဘဲနဲ႔၊ ဒီမုိကေရစီ စံႏႈန္းေတြအေပၚ ခုိ္င္မာတဲ့ ယုံၾကည္ခ်က္မ်ိဳးမရွိဘဲနဲ႔ လူအခြင့္အေရး အေျခခံအခ်က္ေတြဟာ က်မတုိ႔လူ႔အဖြဲ႔အစည္းမွာ တကယ္ လုိအပ္တာမက ျဖစ္ႏုိင္ေျခတယ္ ဆုိတာမ်ိဳးပါ။ မယုံဘဲနဲ႔ က်မတုိ႔လွဳပ္ရွားမႈဟာ ဒီလုိ ခက္ခဲၾကမ္းတမ္း တဲ့ႏွစ္ေတြမွာ ၾကံ့ၾကံ့ခံ တည္တ့ံ လာဖို႔ မလြယ္ပါဘူး။ တခ်ိဳ႕တခိ်ဳ႕ေသာ က်မတုိ႔ရဲ႕ ရဲေဘာ္ရဲဘက္တခ်ဳိ႕ ရပ္တည္ခ်က္ေတြ ျပိဳလဲခဲ့တယ္၊ တခ်ဳိ႕က က်မတုိ႔နဲ႔ လမ္းခဲြသြားတယ္၊ တကယ့္ကုိ စိတ္ဓါတ္ခုိင္မာတဲ့ အမာခံေတြပဲ ရဲရဲ၀ံ့၀ံံ့ ယုံယုံၾကည္ၾကည္နဲ႔ က်န္ခဲ့ပါတယ္။ ကုန္ခဲ့တဲ့ႏွစ္ေတြကုိ ျပန္ၾကည့္မယ္ဆုိရင္ ဒီလုိခက္ခက္ခဲခဲ က်ိဳးစား လုပ္ေဆာင္ရတဲ့ အခ်ိန္ေတြမွာ သစၥာရွိရွိ က်န္ခဲ့တဲ့သူေတြ ေတာ္ေတာ္ မ်ားတယ္ ဆုိတာကုိ တအံ့တၾသ ေတြ႔ရပါတယ္။ က်မတုိ႔ရဲ႕လမ္းေၾကာင္းအေပၚ သူတို႔က မ်က္ကန္းယုံတာမ်ိဳး မဟုတ္ဘူး၊ ေသခ်ာ မ်က္လုံးဖြင့္ ေလ့လာျပီး၊ သူတုိ႔ ကုိယ္ပုိင္စြမ္းအားနဲ႔ ၾကံ့ၾကံံ့ခံျပီးမွ က်မတုိ႔ ျပည္သူေတြရဲ႕ စိတ္အား ထက္သန္မႈကုိ ေလးစားတဲ့အေနနဲ႔ က်န္ခဲ့တာပါ။

အခုက်မ ရွင္တုိ႔နဲ႔ စကားေျပာေနနုိင္တာကလဲ က်မတုိ႔ႏုိင္ငံရဲ႕ မၾကာခင္က ေျပာင္းလဲခဲ့မႈေတြေၾကာင့္ပါ။ ဒီ အေျပာင္းအလဲေတြကလည္း ရွင္တုိ႔နဲ႔ ၊ လြတ္လပ္ေရး၊ တရားမွ်တေရးကို ျမတ္နုိးသူေတြက ေနျပီးေတာ့ က်မတို႔အေျခအေနကုိ တကမာၻလုံး သတိထား မိလာေအာင္ လုပ္ေဆာင္ႏုိင္ခ့ဲလုိ႔ပါပဲ။

က်မႏုိင္ငံ အေၾကာင္း ဆက္မေျပာခင္ ယုံၾကည္ခ်က္ေၾကာင့္ အက်ဥ္းက်ခံေနရသူေတြကိစၥ နည္းနည္း ေျပာခ်င္ပါတယ္။ ဒီလုိအက်ဥ္းသားေတြ ျမန္မာႏုိင္ငံမွာ ရွိေနေသးပါတယ္။ လူသိမ်ားတဲ့ ယုံၾကည္ခ်က္ အက်ဥ္းသားေတြ လြတ္လာေသာ္လည္း လူသိ မမ်ားတဲ့သူေတြ က်န္ပါေသးတယ္။ သူတုိ႔ကုိ ေမ့သြားၾကမွာကုိ စိတ္ပူစရာပါပဲ။ က်မဟာ အခုဒီမွာရပ္ေနရတာဟာလည္း တခ်ိန္က က်မကုိယ္တုိင္ ယုံၾကည္ခ်က္အက်ဥ္းသား တေယာက္ပါ။ယုံၾကည္ခ်က္အက်ဥ္းသားဟာ တေယာက္ပင္ျဖစ္ပါေစ မ်ားလြန္းတယ္ဆုိတဲ့ ဘယ္အခါမွမေျပာင္းလဲတဲ့ အမွန္တရားကုိ က်မကုိၾကည့္ေနတုန္း၊ က်မေျပာတာ နားေထာင္ေနတုန္းမွာ ေက်းဇူးျပဳျပီး သတိရၾကပါ။ က်မတုိ႔နုိင္ငံမွာ မလြတ္ၾကေသးတဲ့သူေတြ၊ တရားဥပေဒ စုိးမုိးမႈ မခံရေသးတဲ့ သူေတြဟာ တေယာက္မက ရိွေနပါတယ္။ ေက်းဇူးျပဳျပီး သူတုိ႔ကုိမေမ့ပါနဲ႔၊ သူတုိ႔ကုိ ျမန္ျမန္နဲ႔ ခၽြင္းခ်က္မရွိ လြတ္ေပးႏုိင္ဖုိ႔ သက္ေရာက္ေစမယ့္ ဘယ္လုပ္ရပ္ကုိမဆုိ လုပ္ေဆာင္ေပးၾကပါ။

ျမန္မာႏုိင္ငံဟာ တုိင္းရင္းသားလူမ်ိဳးေပါင္းစုံ နဲ႔ ဖြဲ႔စည္းထားတာျဖစ္ပါတယ္။ ႏုိင္ငံရဲ႕ အနာဂတ္ကုိ ယုံၾကည္စြာနဲ႔ တည္ေဆာက္ဖုိ႔ရန္ တခုတည္းေသာအရာက စစ္မွန္တဲ့ျပည္ေထာင္စုစိတ္ဓါတ္ျဖစ္ပါတယ္။ ၁၉၄၈ ခုႏွစ္ထဲက လြတ္လပ္ေရးရခဲ့တယ္ ဆုိေပမယ့္ တနုိင္ငံလုံး ေအးခ်မ္းတည္ျငိမ္မႈရွိခဲ့တယ္ဆုိတဲ့ အခ်ိန္မ်ိဳး မရွိခဲ့ပါဘူး။ ျပႆနာေတြရဲ႕အရင္းျမစ္ကုိ ေျဖရွင္းႏုိင္ဖို႔ လုိအပ္တဲ့ ယုံၾကည္မႈနဲ႔ နားလည္းမႈကုိ မတည္ေဆာက္ႏုိင္ခဲ့ပါဘူး.။ ၁၉၉၀ မွ ၂၀၁၀ ၾကား အပစ္အခတ္ ရပ္စဲေရးေၾကာင့္ ေတာက္ပလာတဲ့ ေမွ်ာ္လင့္ခ်က္ေတြဟာ ဆုိရင္ ျပီးခဲ့တဲ့ လေတြက ျဖစ္ရပ္ေတြေၾကာင့္ ျပဳိလဲခဲ့ရပါတယ္။
မဆင္မျခင္ တခုခု လုပ္လုိက္မိရင္ ႏွစ္ေပါင္းမ်ားစြာ တည္ေဆာက္လာတဲ့ အပစ္အခတ္ရပ္စဲေရး တခါတည္း ပ်က္သြားနုိင္ပါတယ္။ ျပီးခဲ့တဲ့လေတြကဆုိရင္ တုိင္းရင္းသား လက္နက္ကုိင္ေတြနဲ႔ အစုိးရၾကားမွာ ေတြ႔ဆုံေဆြးေႏြးမႈေတြ တုိးတက္ ေအာင္ျမင္တာကုိ ေတြ႔ရပါတယ္။ က်မယုံၾကည္တာက အပစ္အခတ္ရပ္စဲေရး သေဘာတူညီမႈေတြဟာ လူေတြရဲ႕ လုိလားခ်က္နဲ႔ ျပည္ေထာင္စု စိတ္ဓာတ္အေပၚမွာ မူတည္ျပီး ႏုိင္ငံေရး တည္ျငိမ္မႈေတြကုိ ျဖစ္ေပၚေစမွာပါ။

က်မရဲ႕ပါတီ အမ်ိဳးသားဒီမိုကေရစီအဖြဲ႔ခ်ဳပ္ နဲ႔ က်မဟာ တုိင္းရင္းသား ျပန္လည္ ေသြးစည္း ညီညြတ္ဖုိ႔ အတြက္ က်ရာက႑မွ ပါ၀င္ရန္ အသင့္ရွိပါတယ္။ ျပန္လည္သင့္ျမတ္ေရး လႈပ္ရွားမႈမ်ားဟာ ဆုိရင္ သမၼတ ဦးသိန္းစိန္ အစုိးရ စတင္ေပးခဲ့တာပါ၊ အျမဲတမ္း အေကာင္အထည္ ေပၚ ခုိင္ျမဲေနေစဖု႔ိကေတာ့ ျပည္တြင္းမွာရွိတဲ့ အဖြဲ႔အစည္းေတြျဖစ္တဲ့ တပ္မေတာ္၊ တုိင္းရင္းသားအဖြဲ႔အစည္း၊ ႏုိင္ငံေရးပါတီ၊ မီဒီယာေတြ၊ လူမႈအဖြဲ႔အစည္းေတြ၊ စီးပြားေရးအဖြဲ႔အစည္းေတြ နဲ႔ အေရးအၾကီးဆုံးျဖစ္တဲ့ ျပည္သူတရပ္လုံးက ပါးပါးနပ္နပ္ ပါ၀င္ ေဆာင္ရြက္ၾကဖုိ႔လုိပါတယ္။

ျပည္သူေတြရဲ႕ ဘ၀ေတြ တုိးတက္မႈရွိတယ္ ဆုိမွ ျပန္လည္ သင့္ျမတ္ ေပါင္းစည္းတာ ေအာင္ျမင္တယ္ လုိ႕ က်မတို႔ ဆုိႏုိင္ပါလိမ့္မယ္၊ ဒီေနရာမွာ ႏုိင္ငံတကာအဖြဲ႔အစည္းေတြရဲ႕ အခန္းက႑ကလည္း အေရးၾကီးပါတယ္။ ဖြံ႔ျဖိဳးမႈနဲ႔ လူသားျခင္း စာနာ ေထာက္ထားေသာ ကူညီမႈမ်ား၊ ႏွစ္ဦးနွစ္ဖက္ သေဘာတူညီမႈမ်ားနဲ႔ ရင္းႏွီးျမဳပ္ႏွံမႈမ်ားကုိလည္း ပူးေပါင္း ေဆာင္ရြက္ေပးျပီး၊ လူမႈဘ၀ တိုးတက္ေစဖုိ႔၊ ႏုိင္ငံေရးနဲ႔ စီးပြားေရး တုိးတက္မႈ ဘက္ညီ၍ ေရရွည္ျဖစ္ေစရန္ အျမဲတုိင္းတာ ေစာင့္ၾကည့္ထိန္း သိမ္းေပးဖုိ႔လည္းလုိပါသည္။ က်မတုိ႔ ႏုိင္ငံဟာ အလားအလာ အလြန္ေကာင္းတဲ့ ႏုိင္ငံျဖစ္တယ္။ ဒီအလားအလာကုိ ေဖာ္ထုတ္ျပီး တုိးတက္ေအာင္ လုပ္ယူျပီး တုိးတက္တဲ့ႏုိင္ငံျဖစ္ယုံသာမက လူအခြင့္အေရး ျပည့္၀တဲ့ႏုိင္ငံ က်မတုိ႔ျပည္သူလူထု ျငိမ္းျငိမ္းခ်မ္းခ်မ္း၊ လြတ္လြတ္လပ္လပ္နဲ႔ လုံျခဳံမႈရွိတဲ့ ဒီမုိကေရစီဆန္တဲ့ လူ႔အဖြဲ႔အစည္းမွာ ေနႏိုင္ေအာင္ လုပ္ေဆာင္ရမွာ ျဖစ္ပါတယ္။

က်မတုိ႔ကမာၻၾကီးရဲ႕ ျငိမ္းခ်မ္းေရးဟာ ခြဲျခားလုိ႔ မရပါဘူး။ ကမာၻၾကီးရဲ႕ ဘယ္ေနရာမွာမဆို မေကာင္းတဲ့အားက ေကာင္းတဲ့အားထက္ သာေနရင္ က်မတုိ႔အားလုံး ဒုကၡေရာက္ႏုိင္ေျခရွိတယ္။ မေကာင္းတဲ့အားေတြ အကုန္လုံးကုိေရာ ဖယ္ႏုိင္ပါ့မလားလုိ႔ ေမးခြန္းထုတ္စရာ ရွိပါတယ္။ ရုိးရွင္းတဲ့အေျဖကေတာ့ မထုတ္ႏုိင္ဘူး ဆုိတာပါပဲ။ အေကာင္းနဲ႔အဆုိး တြဲျပီး ရွိေနတတ္တာ လူ႔သဘာ၀ပါ။ ဒါေပမယ့္ လူရဲ႕ စြမ္းအားနဲ႔ ေကာင္းတဲ့ဘက္ ပုိမ်ားလာေအာင္ မေကာင္းတဲ့ဘက္ နည္းသြားေအာင္၊ ပ်က္သြားေအာင္ လုပ္လုိ႔ရပါတယ္။ ရာႏႈန္းျပည့္ ျငိမ္းခ်မ္းမႈကေတာ့ ဒီကမာၻမွာ မရႏုိင္တဲ့ရည္မွန္းခ်က္ပါ။ ဒါေပမယ့္ က်မတုိ႔ဟာ ျငိမ္းခ်မ္းေရးဘက္ကုိ ဦးတည္ျပီး ခရီးဆက္သြားရမွာျဖစ္သလုိ၊ မ်က္လုံးေတြကလည္း ကႏၱာရခရီးသြား လမ္းျပၾကယ္ေတြကုိ လမ္းမေပ်ာက္ေအာင္ မမွိတ္မသုန္ၾကည့္ေနသလုိ ျငိမ္းခ်မ္းေရးကုိ ဦးတည္ျပီး ၾကည့္ေနရပါမယ္။
ျပစ္မ်ိဳးမွဲ႔မထင္ ျငိမ္းခ်မ္းေရးမ်ိဳးက ဒီကမာၻမွာ မရွိလုိ႔ မရႏုိင္ရင္ေတာင္ ျငိမ္းခ်မ္းေရးရဖုိ႔အေျခခံ လုပ္ေဆာင္ႏုိင္တဲ့ လုပ္ေဆာင္ခ်က္ေတြနဲ႔ လူတဦးခ်င္း၊ ႏုိင္ငံတခုခ်င္းစီကုိ ယုံၾကည္မႈနဲ႔ မိတ္ဖြဲ႔ေနၾကမယ္ဆုိရင္၊ လုံျခဳံျပီး ေမတၱာတရားနဲ႔ ပုိ၍ၾကင္နာတတ္ေသာ လူ႔ေဘာင္အဖြဲ႔အစည္းၾကီး တည္ေဆာက္ ႏုိင္ေအာင္ ကူညီေပးႏုိင္ပါလိမ့္မယ္။

က်မ ပုိ၍ၾကင္နာတတ္ေသာ ဆုိတဲ့စကားလုံးကုိ ေသခ်ာစဥ္းစားျပီးမွ သုံးခဲ့တာပါ။ စဥ္းစားတာ ႏွစ္ေပါင္းမ်ားစြာ ၾကာတယ္ လုိ႔ေတာင္ ဆုိႏုိင္ပါတယ္။ ခ်ိဳတယ္ ဆုိတဲ့ အရသာ အမ်ိဳးမ်ိဳး ရွိတဲ့ အထဲက၊ က်မကုိ ဒီအရသာ အမ်ားၾကီး မရွိဘူးလုိ႔ေတာင္ ေျပာခြင့္ေပးပါ၊ က်မ အခ်ိဳျမိန္ဆုံးေသာ အရာကုိ ေတြ႔ရွိခဲ့ပါတယ္….။ အားလုံထဲမွာမွ တန္ဖုိးလည္း အရွိဆုံး ျဖစ္တဲ့ က်မသိခဲ့ရတာကေတာ့ အၾကင္နာ ေမတၱာတရားရဲ႕တန္ဖိုးကုိ သိခဲ့ရတာပဲျဖစ္ပါတယ္ ေတြပဲျဖစ္ပါတယ္။ က်မရခဲ့သမွ် အၾကင္နာေမတၱာေတြဟာ ၾကီးၾကီးျဖစ္ျဖစ္၊ ေသးေသးျဖစ္ျဖစ္ ေသခ်ာေစတာကေတာ့ ဒီကမာၻၾကီးမွာ အၾကင္နာေမတၱာ တရားပုိသြားတယ္ဆုိတာ မရွိပါဘူး။ ၾကင္နာတက္ဖို႔ဆိုတာကေတာ့ သူုတပါး ေမွ်ာ္လင့္ခ်က္နဲ႔ လုိအပ္ခ်က္ေတြကုိ စာနာနားလည္ျပီး လူသားဆန္တဲ့ေႏြးေထြးမႈ နဲ႔တုန္႔ျပန္ေပးရမွာ ျဖစ္ပါတယ္။ အၾကင္နာတရားနဲ႔ ခဏေလး ထိေတြ႔ ကုိင္တြယ္လုိက္တာေလးသည္ပင္ ႏွလုံးသားကုိ အင္အားျဖစ္ေစပါတယ္။ အၾကင္နာေမတၱာတရားက လူသားေတြရဲ႕ဘ၀ကုိ ေျပာင္းလဲေစႏုိင္ပါတယ္။ ေနာ္ေ၀ ႏုိင္ငံဟာဆုိရင္ အၾကင္နာ တရားရဲ႕ ျပယုဒ္တခုပါပဲ။
ကမာၻေျမရဲ႕ တေနရာက အဖယ္ခံလုိက္ရသူေတြအတြက္ ေနစရာေပးတယ္။ သူတုိ႔ႏုိင္ငံက မလြတ္လပ္လုိ႔ မလုံျခဳံလုိ႔ တိမ္းေရွာင္လာတဲ့ သူေတြကုိ ခုိလႈံဖုိ႔ေနရာ ေပးတယ္။

ကမာၻရဲ႕ဘယ္ေနရာမွာမဆို ဒုကၡသည္ ဆုိတာ ရွိတာပဲ။ မၾကာေသးခင္က က်မ ထုိင္းနုိင္ငံ မယ္လ ဒုကၡသည္ စခန္းမွာ ရိွေနတုန္းက တကယ့္ကုိပဲ ဒုကၡေတြ ပင္ပန္း ဆင္းရဲမႈေတြကေန ကင္းလြတ္ေအာင္လုိ႔ ေန႔တုိင္း အားၾကိဳးမာန္တက္ လုပ္ေဆာင္ေနၾကသူေတြကုိ ေတြ႔ရတယ္။ အလွဴရွင္ေတြ မေထာက္ပ့့ံေတာ့မွာ၊ ေသခ်ာေျပာရရင္ စာနာေထာက္ထားမႈေတြ ေလ်ာ့လာမွာကုိ သူတုိ႔ စုိးရိမ္ၾကပါတယ္။ အလွဴရွင္ေတြ ေလ်ာ့ရင္ေတာ့ ရန္ပုံေငြေတြ ေလ်ာ့မယ္။ ေနာက္တခုကလည္း ပထမတခုနဲ႔ ဆက္စပ္ေနပါတယ္။ စာနာေထာက္ထားမႈ ေလ်ာ့ေတာ့ ဂရုစုိက္မႈေတြ ေလ်ာ့ကုန္တာေပါ့။ ဒါကုိ က်မတုိ႔ တားႏုိင္မလား။ ဒုကၡသည္ေတြရဲ႕ လုိအပ္ခ်က္က မ်ားလာျပီး မ်က္လုံးကန္းတာ မဟုတ္ရင္ ဒုကၡေရာက္ေနတာေတြကုိ မျမင္ျခင္ေယာင္ပဲ ေဆာင္လုိက္တာမ်ားလား။ ကမာၻေပၚမွာရွိတ့ဲ အလွဴရွင္ေတြကုိ က်မ ေမတၱာရပ္ခံလိုတာက ခုိလွဳံဖို႔အတြက္ မေရမရာ ရွာေနတဲ့ သူတုိ႔ရဲ႕ လုိအပ္ခ်က္ေလးေတြကုိ ျဖည့္ေပးဖုိ႔ပါ။

မယ္လ စခန္းမွာတုန္းကဆုိရင္ တပ္ခရုိင္က ထုိင္းအာဏာပုိင္ေတြ နဲ႔ အဖိုးမျဖတ္ႏုိင္တဲ့ ေဆြးေႏြးခြင့္ ရခဲ့ပါတယ္။ တပ္ခရုိင္မွာ မယ္လအျပင္ တျခားေသာ ဒုကၡသည္စခန္းေတြလည္း ရိွပါေသးတယ္။
သူတုိ႔က ဒုကၡသည္စခန္းနဲ႔ ပတ္သက္တဲ့ အေရးၾကီးတဲ့ ျပႆနာေတြ ေျပာျပတယ္။ သစ္ေတာဥပေဒ ခ်ိဳးေဖာက္တာေတြ၊ တရားမ၀င္ ေဆး၀ါးသုံးစြဲမႈေတြ၊ ခ်က္အရက္ေတြ၊ ငွက္ဖ်ားေရာဂါျပႆနာေတြ၊ ေသြးလြန္တုပ္ေကြးနဲ႔ ၀မ္းေရာဂါေတြေပါ့။ အာဏာပုိင္ေတြ ပူပန္တာကလည္း ဒုကၡသည္ေတြပူပန္တာလုိိမ်ိဳးပဲ။ လက္ခံတဲ့ႏုိင္ငံကလည္း သူတုိ႔ရဲ႕ တာ၀န္၀တၱရားေတြနဲ႔ ၾကဳံေတြ႔ရတဲ့ အခက္ အခဲေတြကုိ ေျဖရွင္းဖုိ႔ စဥ္းစားဖုိ႔နဲ႔ လက္ေတြ႔က်က် ကူညီနုိင္ဖို႔လည္း လိုပါတယ္။

ေနာက္ပုိင္း က်မတုိ႔ရဲ႕ ရည္ရြယ္ခ်က္က ထြက္ေျပး ခုိလွဳံလာတဲ့သူေတြ၊ အိမ္ရာမဲ့ေတြ၊ ရည္မွန္းခ်က္မဲ့ေတြ မရွိေတာ့တဲ့ ကမာၻရဲ႕ ေနရာတုိင္းဟာ ေနထုိင္သူေတြဟာ လြတ္လပ္စြာ၊ ျငိမ္းခ်မ္းစြာ ေနထုိင္နုိင္မယ့္ ေနရာေတြ ျဖစ္လာဖုိ႔ပါ။ အေတြးတုိင္း၊ စကားတုိင္း၊ အလုပ္တုိင္းဟာ ျငိမ္းခ်မ္းေရးအတြက္ ေကာင္းမြန္တဲ့ ဘက္က၊ ကုသုိလ္ဘက္က ထည့္၀င္တဲ့အားေတြ ျဖစ္ဖုိ႔ လုိပါတယ္။ က်မတုိ႕ တဦးတေယာက္ခ်င္းစီဟာ ဒီလုိလုပ္ႏုိင္တဲ့ အရည္အခ်င္းေတြ ရွိပါတယ္။ က်မတုိ႔ ေအးခ်မ္းစြာ အိပ္စက္ျပီး ေအးခ်မ္းစြာ နုိးထႏုိင္မယ့္ ကမာၻၾကီးျဖစ္ေအာင္ က်မတုိ႔ လက္ေတြ ခုိင္ျမဲစြာ တြဲထားျပီး ၾကိဳးစားၾကပါစုိ႔…..။

(အထက္ပါတုိ႔မွာ ေဒၚေအာင္ဆန္းစုၾကည္၏ အလြန္ေကာင္းေသာ နုိဘယ္လ္ျငိမ္းခ်မ္းေရးဆုယူ မိန္႔ခြန္းကုိ တတ္နုိင္သမွ် ဘာသာျပန္ထားျခင္း ျဖစ္ပါသည္…. ဘယ္ေလာက္ပဲ ၾကိဳးစားျပန္ေသာ္လည္း လူထုေခါင္းေဆာင္၏ မူရင္းအဓိပၸာယ္နဲ႔ ပါတိတ္စ အတြင္းနဲ႔ အျပင္လုိ ကြာပါသည္…… တုပ္ေကြးမိရက္ တန္းလန္းနဲ႔ live မၾကည့္ႏုိင္ေသာ ျမန္မာႏုိင္ငံသားမ်ားအတြက္ မည္သူမွ ဘာသာ မျပန္ေသးေသာေၾကာင့္ နံနက္ ၂း၃၀ အထိ ၾကိဳးစားျပန္ထားျခင္း ျဖစ္ပါသည္။ အမွားနဲ႔ အလြဲမ်ားရွိခဲ့ပါက ကၽြန္ေတာ့္ တာ၀န္သာ ျဖစ္ပါသည္။ သည္းခံၾကပါ။)
Dr ေကာင္းျမတ္ေက်ာ္(ျမန္မာဘာသာသုိ႔ ျပန္ဆုိသူမွာ Dr ေကာင္းျမတ္ေက်ာ္ျဖစ္သည္။ မုိးမခက အနည္းငယ္ ျပန္လည္ တည္းျဖတ္ထားသည္)
Credit to moemaka

No comments: