အရိပ္စစ္ဟုဆိုရာ၀ယ္ မိမိျပဳလုပ္ခဲ့ဘူးေသာ ကုသိုလ္ကံ အကုသိုလ္ကံတရားတို႕သည္ မိမိ၏အရိပ္ပမာ အျမဲမကြာ ရွိေနဘိသကဲ့သို႕ ဆိုလိုပါအံ့

Sunday, September 29, 2013

ႏိုင္ငံလံုးဆုိင္ရာညီလာခံ ဒုတိယေန႕နဲ႕ေနာက္ဆံုးေန႔

ႏုိင္ငံလုံးဆုိင္ရာညီလာခံ ဒုတိယေန႕

 
ရန္ကုန္ၿမိဳ႕ ေရႊဂုံတုိင္ရွိ ေတာ္၀င္ႏွင္းဆီ အေဆာက္အအုံတြင္ က်င္းပေသာ ႏုိင္ငံလုံးဆုိင္ရာညီလာခံ ဒုတိယေန႕တြင္ အမ်ဳိးသားဒီမုိကေရစီအဖြဲ႕ခ်ဳပ္ ဥကၠ႒ ေဒၚေအာင္ဆန္းစုၾကည္ မိန္႔ၾကားေသာ မိန္႔ခြန္းေကာက္ႏႈတ္ခ်က္။

“ႏုိင္ငံရဲ႕ အနာဂတ္အတြက္ အတိတ္ကို သင္ခန္းစာယူရမယ့္ အရာတခုအျဖစ္ ျမင္ၿပီးေတာ့ အနာဂါတ္ကုိ တူတူလက္တြဲၿပီးေတာ့ ခ်ီတက္ႏုိင္မယ္ ဆိုလို႔ရွိရင္ က်မတုိ႔ ျပည္သူျပည္သားမ်ားအတြက္ အင္မတန္မွ အဆင္ေျပပါလိမ့္မယ္။
က်မတုိ ႔ႏုိင္ငံ က်မတုိ႔ ေမွ်ာ္မွန္းတဲ့ ခုိင္မာညီညြတ္ သာယာ၀ေျပာတဲ့ႏုိင္ငံႀကီးတခု ျဖစ္လာပါလိမ့္မယ္။ ႏိုင္ငံ တႏုိင္ငံက တကယ္ေတာ့ ျပည္သူမ်ားနဲ႔ ေပါင္းစည္းၿပီးေတာ့ ဖြဲ႕ထားတာပါ။

အဲဒီေတာ့ ႏုိင္ငံတႏုိင္ငံရဲ႕ အရည္အခ်င္း၊ ႏုိင္ငံ တႏုိင္ငံရဲ႕တန္ဖုိးက ေနာက္ဆုံးက်ေတာ့ ျပည္သူေတြ တဦးခ်င္းစီ တဦးခ်င္းစီိရဲ႕ တန္ဖိုးေတြ ေပါင္းစည္းျခင္းအားျဖင့္ တဦးခ်င္းက ႏုိင္ငံေပၚ ထားတဲ့ ေမတၱာတရားနဲ႔ တဦးေပၚ တဦး ဆက္ဆံမယ္ဆုိရင္ က်မတုိ႔ အမ်ဳိးသားဒီမုိကေရစီအဖြဲ႕ခ်ဳပ္အတြက္သာ မဟုတ္ဘဲနဲ႔ က်မတုိ႔ တႏုိင္ငံလုံး အတြက္ ေမွ်ာ္လင့္စရာေတြ အမ်ားႀကီးရွိတယ္လုိ႔ က်မယုံၾကည္ပါတယ္။ တူညီတဲ့ ဒီမုိကေရစီ လိုလားတဲ့ စိတ္ဓာတ္အေပၚမွာ အေျခခံၿပီးေတာ့ လက္တြဲၿပီးေတာ့ ေဆာင္ရြက္သြားႏုိင္ၾကပါေစလုိ႔ ဆႏၵျပဳပါတယ္”

“တုိင္းရင္းသား ႏိုင္ငံေရး အဖြဲ႕အစည္းမ်ားကို ေလးေလးနက္နက္ကုိ ေက်းဇူးတင္ပါတယ္။ အခုိင္မာဆုံး မဟာမိတ္ေတြက တုိင္းရင္းသားေတြပဲ ျဖစ္ပါတယ္။ ႏွစ္ေပါင္း ၂၀ ေက်ာ္ ၂၅ ႏွစ္အတြင္းမွာ တုိင္းရင္းသားအဖြဲ႕အစည္းေတြက က်မတုိ႔ရဲ႕ မဟာမိတ္ေတြအျဖစ္ ရပ္တည္ခဲ့ၾကပါတယ္။ အဲဒီလို ရပ္တည္ခဲ့တဲ့အခါမွာ က်မတုိ႔အတြက္ အင္မတန္မွ အင္အားျဖစ္ေစပါတယ္။ က်မတုိ႔ႏုိင္ငံက တကယ့္ကို ခုိင္မာတဲ့ တုိင္းရင္းသားေပါင္းစုံ စုစည္းေနထုိင္တဲ့ ျပည္ေထာင္စုျဖစ္ႏုိင္တယ္ဆုိတဲ့ ယုံၾကည္ခ်က္ကုိ က်မတုိ႔ကုိ ေပးခဲ့ပါတယ္။ ဒီလို အခက္အခဲေတြၾကားထဲက က်မတုိ႔ကို လက္မလႊတ္ လက္တြဲခဲ့တဲ့ တုိင္းရင္းသားမဟာမိတ္အဖြဲ႕မ်ားေၾကာင့္ ဒီယုံၾကည္ခ်က္က ခုိ္င္မာခဲ့ရပါတယ္”


"မရွိေသးတဲ့ကုလားထိုင္ကို လုေနၾကရင္ ကုလားထိုင္ေပၚလာတဲ့အခါ ဘယ့္ႏွယ္လုပ္မလဲလို႔။
အခုေတာ့ ဘယ္လိုပဲေျပာေျပာ က်မတို႔ အဖြဲ႕ခ်ဳပ္အတြင္းမွာ ကုလားထိုင္ေတြ ေပၚလာတဲ့အခါ က်ေတာ့ လုတာေလးေတြရွိတယ္ဆိုတာက်မတို႔ ဝန္ခံရမွာပဲ။ ဒါဟာ က်မတို႔ ရင္ဆိုင္ရမယ့္ ကိစၥျဖစ္တယ္။
က်မတို႔ဟာ တာဝန္ယူတဲ့စိတ္နဲ႔ အလုပ္လုပ္ရမွာပါ။ေနရာယူတဲ့စိတ္နဲ႔ အလုပ္လုပ္ရမွာ မဟုတ္ပါဘူး။"


"နိုင္ငံေရးသမားလို႔ ကိုယ္႔ကိုယ္ကိုေခၚခ်င္လို႔ရွိရင္ ကိုယ္႔မွာရည္မွန္းခ်က္ေတြရွိရမယ္။ မူ၀ါဒေတြရွိရမယ္။
ခိုင္ခိုင္မာမာကိုင္စြဲထားတဲ႔ ယံုႀကည္ခ်က္ေတြရွိရမယ္။ ယံုႀကည္ခ်က္အတြက္ အားလံုးကိုစြန္႔လႊတ္နိုင္တဲ႔ သတၱိရွိရမယ္။
အဲ႔လိုသတၱိမရွိရင္ကိုယ္႔ကိုယ္ကိုနိုင္ငံေရးသမားလို႔မေခၚသင္႔ပါဘူး။"



 
ကၽြန္မတို႔အမ်ဳိးသားဒီမိုကေရစီအဖြဲ႕ ခ်ဳပ္ဆုိတာအင္မတန္မွ အဖိႏွိပ္ခံခဲ့ရတဲ့ အဖြဲ႕အစည္းျဖစ္ပါတယ္။ ဒါေပမဲ့ ကၽြန္မ ရဲ႕ အျမင္မွာေတာ့ ကိုယ့္ယံုၾကည္ခ်က္ အတြက္ ကိုယ္အဖိႏွိပ္ခံရတာကို ဂုဏ္ယူ ရမယ္။ ေက်နပ္ရမယ္။ ကိုယ့္ယံုၾကည္ခ်က္ အတြက္ ကိုယ္လုပ္တာကို ကၽြန္မအျမင္ မွာေတာ့ ကၽြန္မဒီလမ္းေလွ်ာက္တာ ကၽြန္မေလွ်ာက္ခ်င္လုိ႔ေလွ်ာက္တယ္။ ကၽြန္မယုံၾကည္လုိ႔ ကၽြန္မေရြးတယ္။ ကၽြန္မကို ဒီအတြက္ခ်ီးမြမ္းစရာလည္း မလုိဘူး။ ေက်းဇူးတင္စရာလည္းမလိုဘူး။



ကၽြန္မေက်နပ္လို႔လုပ္တဲ့ ကိစၥကိုကၽြန္မ တို႔အားလံုးဟာ ဒီမိုကေရစီအတြက္ လူ႔ အခြင့္အေရးအတြက္ ကၽြန္မတို႔ႏိုင္ငံအတြက္ လႈပ္ရွား႐ုန္းကန္တဲ့ေနရာမွာ ကိုယ္လုပ္ ခ်င္လုိ႔၊ ကိုယ္ေစတနာရွိလို႔၊ ကိုယ္ယုံၾကည္ လို႔လုပ္တဲ့ကိစ္ၥမို႔လို႔ ဒီဟာကိုစိတ္ဓာတ္ျပည့္ ျပည့္၀၀နဲ႔ လုပ္ၾကပါ။ ဘာအက်ဳိးမွ ေမွ်ာ္ကိုးၿပီးေတာ့ မလုပ္ၾကပါနဲ႔လို႔ ကၽြန္မ အေနနဲ႔ ေမတၱာရပ္ခံပါတယ္။ အက်ဳိးေမွ်ာ္ ကိုးၿပီးေတာ့ လုပ္တယ္ဆုိတာမွာ ေပးဆပ္ ျခင္းမဟုတ္ပါဘူး။ ဒါအေရာင္းအ၀ယ္လုပ္ သလိုပါပဲ။ ဒါေပးလို႔ ဒါျပန္လိုခ်င္တယ္ ဆိုတာဟာ ဒါအေရာင္းအ၀ယ္အင္မတန္ မွ ဆန္ပါတယ္။ ေပးတယ္ဆိုတာ လြတ္ လြတ္လပ္လပ္ေပးရပါတယ္။ တကယ့္ကို ေပးခ်င္တဲ့ စိတ္ဓာတ္နဲ႔ ႏွလံုးသားထဲက ေနၿပီးေတာ့ ေစတနာနဲ႔ ေပးရပါတယ္။ အဲဒီလို ေပးတယ္ဆိုရင္ဘာမွျပန္ၿပီးေတာ့ လိုခ်င္တဲ့ စိတ္ဓာတ္မပါရပါဘူး။ ကၽြန္မ တုိ႔ရဲ႕ ႏိုင္ငံအတြက္လုပ္တယ္ဆုိရင္၊ ျပည္သူအတြက္လုပ္တယ္ဆိုရင္ႏိုင္ငံတုိး တက္တာ၊ ျပည္သူဖြံ႕ၿဖိဳးတာ၊ ျပည္သူခ်မ္း သာတာဒါကိုပဲ ကၽြန္မတို႔လိုခ်င္တဲ့ စိတ္ဓာတ္ထားရပါလိမ့္မယ္။ ကၽြန္မတုိ႔ အဖြဲ႕ခ်ဳပ္အတြက္ေကာ၊ တစ္ဦးခ်င္းအတြက္ ေကာ အက်ဳိးကိုေမွ်ာ္ကိုးၿပီးေတာ့ လုပ္တဲ့ ဟာမ်ဳိးေတာ့မျဖစ္သင့္ပါဘူး။

(ကၽြန္မတို႔ရဲ႕ အမ်ဳိးသားဒီမိုကေရစီ အဖြဲ႕ခ်ဳပ္အေနနဲ႔ ဒီမိုကေရစီအတြက္ လႈပ္ရွားခဲ့တာဘယ္ေလာက္ခံခဲ့ရတယ္ဆုိ တာ ကၽြန္မသိပါတယ္။ ဒါေပမဲ့လည္း ဒီလိုခံခဲ့ရတဲ့ ကိစၥေတြကို ေရွ႕တန္းမတင္ ဘဲနဲ႔ ကၽြန္မတို႔ေနာက္ဘယ္လိုတျခားလူ ေတြမရေအာင္လို႔လုပ္မယ္ဆုိတဲ့ စိတ္ဓာတ္ ေတြနဲ႔ ကၽြန္မတုိ႔ ဆက္လက္ၿပီးေတာ့ သြားသင့္တယ္လုိ႔ကၽြန္မထင္ပါတယ္။)

(ကၽြန္မတို႔ႏိုင္ငံေရးၿပိဳင္ဆိုင္မႈေတြ လုပ္တဲ့အခါမွာ ဒီမိုကေရစီနည္းက်က် ဒီမိုေရစီလုပ္ထံုးလုပ္နည္းအရၿပိဳင္ဆုိင္သြား ရမယ္။ အဲဒီလိုၿပိဳင္ဆိုင္သြားတယ္ဆိုတာ ရန္ဖက္ျဖစ္သြားတာမဟုတ္ဘူး။ ကၽြန္မ တုိ႔ရန္ဖက္မျဖစ္ဘဲနဲ႔ ၿပိဳင္ဆုိင္တတ္တဲ့ အရည္အခ်င္းေတြကို ကၽြန္မတို႔ေမြးျမဴရ မွာျဖစ္ပါတယ္။ ဒါဟာ အားကစား သမားေတြဆုိလုိ႔ရွိရင္နားလည္ပါလိမ့္မယ္။)

(ႏိုင္ငံေရးၿပိဳင္ပြဲမွာ ႏိုင္ခ်င္တယ္ဆို လို႔ရွိရင္ မွန္ကန္တဲ့နည္းနဲ႔ နည္းေတြနဲ႔ ဘဲႏိုင္ဖုိ႔ ကၽြန္မတို႔ဟာ ဦးတည္ရမွာျဖစ္ ပါတယ္။ မမွန္မကန္တဲ့နည္းေတြနဲ႔ အႏိုင္ ယူတာဟာတကယ္ေတာ့ ႐ႈံးတာနဲ႔အတူ တူပါပဲ။ ပိုၿပီးေတာ့ေတာင္မွ ဆိုးပါေသး တယ္။ မွန္မွန္ကန္ကန္နည္းေတြနဲ႔ ၀င္ၿပိဳင္ လို႔႐ႈံးတာဟာ မမွန္မကန္နည္းေတြနဲ႔ ႏိုင္ တာထက္အင္မတန္မွ ပိုၿပိးေတာ့ အဆင့္ ျမင့္ပါတယ္။ သိက္ၡာရွိပါတယ္။ မမွန္မကန္ တဲ့နည္းေတြနဲ႔ ႏိုင္တယ္ဆိုတာဟာ ႏိုင္ရ က်ဳိးမနပ္႐ုံတြင္ မက႐ႈံးတာထက္ေတာင္ ပိုၿပီးေတာ့ သိက္ၡာမဲ့တယ္ဆိုတာ ကၽြန္မ တို႔ ႏိုင္ငံေရးလုပ္တဲ့သူေတြအားလံုးနားလည္ ဖို႔လိုပါတယ္။ လက္ခုပ္သံမ်ား)

(ဒီမိုကေရစီဆိုတာ စည္းမဲ့ကမ္းမဲ့ မဟုတ္ပါဘူး။ ကၽြန္မစည္းကမ္းရွိတဲ့ ဒီမိုကေရစီဆုိတဲ့ အသံုးအႏႈန္းကို ကၽြန္မ မႀကိဳက္ပါဘူး။ ဘာျဖစ္လို႔လဲဆုိေတာ့ ဒီမိုကေရစီဆုိတာ သူ႔စည္းသူ႔ကမ္းပါၿပီး သားပါ။ စည္းကမ္းရွိတဲ့ ဒီမိုကေရစီလို႔ ေျပာစရာမလိုပါဘူး။ (လက္ခုပ္သံမ်ား) ဒီမိုကေရစီရဲ႕ တန္ဖိုးကို ႏွိပ္ခ်သလိုပဲလို႔ ကၽြန္မဒီလိုပဲျမင္ပါတယ္။)

(ေျပာသင့္ေျပာတိုက္တာေတြကို ေျပာရမယ့္ကိစၥေတြမွာ လုပ္သင့္လုပ္ထိုက္ တာေတြကို လုပ္ရမယ္ကိစၥေတြမွာ ဘယ္သူ႔ကိုမွ ေၾကာက္ေနလို႔မျဖစ္ပါဘူး။)

(ကၽြန္မတို႔ႏိုင္ငံသူ၊ ႏိုင္ငံသားေတြရဲ႕ အရည္အေသြးဘယ္ေလာက္ရွိလဲဆုိတာ မူတည္ၿပီးေတာ့ ကၽြန္မတို႔ႏိုင္ငံရဲ႕ တုိးတက္ မႈဟာျဖစ္ေပၚမွာပါ။ ႏိုင္ငံတစ္ႏိုင္ငံကို တိုးတက္ဖို႔ဆိုတာ ႏိုင္ငံသူ၊ ႏိုင္ငံသား လ်စ္လ်ဴ႐ႈထားလို႔မရပါဘူး။ အစိုးရတစ္ ခုထဲလုပ္လိုမရပါဘူး။ ႏိုင္ငံသူ၊ ႏိုင္ငံသား ေတြကို အားမကိုးတဲ့ အစိုးရဆိုရင္ ဒီမိုကေရစီအစိုးရမဟုတ္ပါဘူး။ ႏိုင္ငံသူ၊ ႏိုင္ငံသားေတြရဲ႕ အရည္အခ်င္းကို အားကိုးၿပီးမွ ဒီႏိုင္ငံကို တုိးတက္ေအာင္ လုပ္မယ္လုပ္ရမယ္ဆုိတာ နားလည္မွ သာလွ်င္ စစ္မွန္တဲ့ ဒီမိုကေရစီအုပ္ခ်ဳပ္ ေရးေပၚေပါက္လာမွာပါ။)





ေဒၚေအာင္ဆန္းစုၾကည္

No comments: