အရိပ္စစ္ဟုဆိုရာ၀ယ္ မိမိျပဳလုပ္ခဲ့ဘူးေသာ ကုသိုလ္ကံ အကုသိုလ္ကံတရားတို႕သည္ မိမိ၏အရိပ္ပမာ အျမဲမကြာ ရွိေနဘိသကဲ့သို႕ ဆိုလိုပါအံ့

Friday, July 10, 2015

သီလသိကၡာ

ျမတ္စြာဘုရားရွင္ သာသနာမွာ က်င့္ရမယ့္ အက်င့္သုံးမ်ိဳး ( သုိ႔မဟုတ္) သိကၡာသုံးပါး ရွိပါတယ္၊ သီလသိကၡာ သမာဓိသိကၡာနဲ႔ ပညာ သိကၡာတုိ႔ပဲျဖစ္ပါတယ္၊ အဲဒီအထဲမွာ သီလဟာ သိကၡာသုံးရပ္မွာ အေျခခံ အက်ဆုံး ျဖစ္သလုိ ကာမကုသုိလ္ မဟဂၢဳတ္ကုသုိလ္ ေလာကုတၱရာကုသုိလ္လုိ႔ ေခၚတဲ့ ကုသုိလ္အားလုံးရဲ့ အစ မူလ ပဓာနလဲ ျဖစ္ပါတယ္၊ ေနာက္သိကၡာႏွစ္ပါးကုိ ျဖည့္က်င့္လုိတယ္ဆုိရင္ သီလသိကၡာကုိ အရင္ျဖည့္က်င့္ရပါတယ္၊ ဘုရားရွင္ရဲ့ တရားေတာ္ေတြမွာေတာ့ သီေလ ပတိ႒ာယ နေရာ သပေညာ စိတၱံ ပညဥၥ ဘာ၀ေယ- ဆုိျပီး မိန္႔ေတာ္မူပါတယ္၊ သီလမွာ အေျခခံျပီး သမာဓိနဲ႔ ပညာကုိပြားမ်ားက်င့္ရင္ စိတ္အရႈပ္ေတြကုိ ရွင္းလင္းနုိင္မယ္လုိ႔ ဆုိလုိတာပါ၊ အမ်ားသိေနတဲ့ သီလအေၾကာင္းကုိပဲ မိမိနားလည္သလုိ ေျပာျပခ်င္ပါတယ္၊

တကယ္ေတာ့ သီလဆုိတာ ကုိယ္ႏႈတ္ အမူအရာေတြနဲ႔ မေကာင္းမႈ ဒုစရုိက္မလြန္က်ဴးမိေအာင္ ေကာင္းစြာထားျခင္း ေစာင့္ထိန္းျခင္းကုိ သီလလုိ႔ ေခၚဆုိတာပါ၊ ျခင္ ၾကမ္းပုိးစတဲ့ သတၱ၀ါ အငယ္ေလးေတြက စလုိ႔ သက္ရွိသတၱ၀ါ အားလုံးရဲ့ အသက္ကုိ မသတ္တာ၊ လူမ်ားပစၥည္းကို ပုိင္ရွင္မေပးဘဲ ပိုင္ရွင္မသိေအာင္ မခုိးယူတာ၊ သူတစ္ပါး သားမယားကုိ မျပစ္မွားတာ၊ မဟုတ္ မမွန္တဲ့စကား အက်ိဳးမရွိတဲ့စကား ၾကမ္းတမ္းတဲ့စကား ညီညြတ္ေနသူေတြကုိ ကဲြျပားေအာင္ ကုန္းတုိက္တဲ့စကား စတာေတြကုိ မေျပာမဆုိတာ၊ ေသရည္ အရက္ မူးယစ္ေဆး၀ါးကုိ မမွီ၀ဲ မသုံးေဆာင္ဘဲ မိမိရဲ့ ကုိယ္အမူအရာ ႏႈတ္အမူအရာကုိ ေကာင္းေကာင္း မြန္မြန္ထားတာဟာ သီလပါ၊

ေစာင့္ေစာင့္စည္းစည္းေနေတာ့ သူ႔အသက္သတ္ျဖတ္တာ ထိခုိက္နာၾကင္ေအာင္ ျပဳလုပ္တာ လူမ်ားပစၥည္း အတင္းအဓမၼ မရယူတာ အိမ္ေထာင္ေရး လူမႈေရးေဖာက္ျပန္တာ ႏႈတ္မေစာင့္စည္းဘဲ လိမ္ညာ လွည့္ဖ်ား လွည့္ပတ္ေျပာဆုိတာ၊ အရက္ေသစာ ေသာက္စားမူးရစ္တာေတြ မျပဳမိေတာ့ပါဘူး၊ ဒီလုိ ကာယဒုစရိုက္ ၀စီဒုစရုိက္ကုိ မျပဳ မေျပာ မလြန္က်ဴးေတာ့ဘဲ ေနတာကုိ မိမိရဲ့ ကုိယ္ႏႈတ္အမူအရာကုိ ေကာင္းစြာထားတယ္လုိ႔ ေျပာဆုိၾကတာပါ၊ လူၾကီး လူေကာင္းဆန္လုိသူ ရင္က်က္တည္ျငိမ္လုိသူ ဘ၀မွာ စိတ္ခ်မ္းေျမ့စြာေနလုိသူဟာ မိမိရဲ့ ကုိယ္အမူအရာ ႏႈတ္အမူအရာကုိ ေကာင္းေကာင္း ထားဖုိ႔ အမွန္တကယ္လုိအပ္လွတယ္. ဒီလုိ ေကာင္းေကာင္းထားတတ္သြားျပီဆုိရင္ ဒီလူရဲ့ အျပဴအမူဟာ ယဥ္ေက်း သိမ္ေမြ႔ ခ်ိဳသာနဴးညံ့ျပီး သူတစ္ပါး ထိခုိက္နစ္နာမယ့္ အလုပ္မ်ိဳးကုိ ဘယ္ေတာ့မွ မလုပ္ေတာ့ပါဘူး၊
ဒီလို လူတစ္ေယာက္ရဲ့ စိတ္ဟာလဲ တကယ့္ကုိ ၾကည္လင္ေအးခ်မ္း လန္းဆန္းတက္ၾကြေနမွာ အမွန္ပါ၊

မိမိရဲ့ ကုိယ္အမူအရာ ႏႈတ္အမူအရာေတြကုိ ဒုစရုိက္မလြန္က်ဴးမိေစဘဲ ေကာင္းေကာင္းမြန္မြန္ ေစာင့္ထိန္းတဲ့သူဟာ ေကာင္းမႈကုသုိလ္ေတြ(ေကာင္းတာေတြ)ကုိ ဆင့္ကာ ျမွင့္ကာ ၾကိဳးစားျပဳလုပ္လာမွာ ေသခ်ာလွပါတယ္၊ ဒါေၾကာင့္ ဘုရားရွင္က သီလံ အာဒိမွိ ကလ်ာဏံ- ေကာင္းမႈအားလုံးရဲ့ အစဟာ သီလပဲလုိ႔ မိန္႔ေတာ္မူခဲ့တာ ျဖစ္ပါတယ္၊
သီလရဲ့ အဓိကေဆာင္ရြက္မႈကေတာ့ ဒုႆီလ လုိ႔ေခၚတဲ့ သီလမရွိျခင္း ကုိယ့္က်င့္တရားေဖာက္ျပန္ျခင္းကုိ ပယ္ရွားေပးပါတယ္၊ ဒီေနရာမွာလဲ ဒုႆီလ သီလမရွိျခင္း ကိစၥကုိ ပယ္ရွားတယ္ ဆုိရာမွာ ငါးပါးသီလ ရွစ္ပါးသီလ ကုိးပါးသီလ ဆယ္ပါးသီလ စတဲ့ ေရွာင္ၾကဥ္ရမယ့္ ၀ါရိတၱသီလကုိ ရည္ရြယ္တာပါ၊

တကယ့္ေတာ့ လက္ေတြ႔ျပဳက်င့္ရမယ့္ စာရိတၱသီလ လုိ႔ေခၚတဲ့ မိဘက်င့္၀တ္ ဆရာ့က်င့္၀တ္ လင့္က်င့္၀တ္ မယားက်င့္၀တ္ တပည့္က်င့္၀တ္ စတဲ့ က်င့္၀တ္ေတြ ေက်ပြန္သူကုိ လူတုိင္းက ကဲ့ရဲ့ ပစ္တင္ ေျပာဆုိျခင္းမရွိသလုိ ကုိယ္အမူအရာ ႏႈတ္အမူအရာ ယဥ္ေက်းသိမ္ေမြ႔သူ ကုိယ့္က်င့္တ၇ားနဲ႔ျပည့္စုံ လုိ႔ ေေလးစား ခ်ီးက်ဴး ေျပာဆုိၾကမွာ ေသခ်ာပါတယ္၊ ဒီလုိ ခ်ီးက်ဴးေျပာဆုိျခင္းကုိ သီလရဲ့ ရသ အျဖစ္ မွတ္သားနိဳင္ပါတယ္၊သီလကုိ ျပည့္ျပည့္၀၀ စင္စင္ၾကယ္ၾကယ္ ေစာင့္ထိန္းသူဟာ ကုိယ့္ရဲ့ စင္ၾကယ္တဲ့သီလကုိ သတိရတုိင္း ဆင္ျခင္ေတြးမိတုိင္း ၀မ္းေျမာက္ ၀မ္းသာျဖစ္ရ သလုိ သီလေစာင့္ထိန္းေနစဥ္လဲ ေလာဘ ေဒါသစတဲ့ စိတ္ညစ္ညဴးစရာေတြ ၀င္မလာေအာင္ အတတ္နိဳင္ဆုံး ေစာင့္စည္းတားျမစ္တာျဖစ္လုိ႔ စိတ္ႏွလုံးၾကည္ရႊင္ ေအးျမ လန္းဆန္းရပါတယ္၊ ဒုစရုိက္အမႈကုိ မလြန္က်ဴးဘဲ ကုိယ္ေတြ နႈတ္ေတြကုိ ေကာင္းစြာ ေစာင့္ထိန္းထားသူဟာ တရားအားထုတ္စဥ္မွာလဲ မိမိရဲ့ စင္ၾကယ္တဲ့ အျပစ္ကင္းတဲ့ ကုိယ္ႏႈတ္အမူေတြဟာ ဥာဏ္မွာထင္လာျပီး တ၇ားဘာ၀နာ ရႈမွတ္ရာမွာ အလြန္ထိေရာက္တာကုိ ေတြ႔ရပါတယ္၊

ဒီလုိ သီလျပည့္စုံသူ ကုိယ့္က်င့္တရားေကာင္းသူ မိမိရဲ့ ကုိယ္ႏႈတ္အမူအရာေတြကုိ ကုသုိလ္ေကာင္းမႈမွာ ေကာင္းစြားထားနိဳင္သူျဖစ္ဖုိ႔ အဓိက အေျခခံအေၾကာင္းတရား ႏွစ္မ်ိဳး ရွိဖုိ႔လုိအပ္တယ္။ အဲဒါကေတာ့ ဟိရီနဲ႔ ဩတၱပၸ ဆုိတဲ့ တရား ႏွစ္မ်ိဳးပါ၊

ဟိရီ-ဆုိတာကေတာ့ မေကာင္းမႈလုပ္ရမွာကုိ ရွက္တတ္ျခင္း ျဖစ္ျပီး ဩတၱပၸကေတာ့ မေကာင္းမႈ ျပဳလုပ္ရမွာကုိ ေၾကာက္တာျဖစ္ရပါတယ္၊ အရွက္ အေၾကာက္ကင္းမဲ့သူရဲ့ အျပဴအမူဟာ ယဥ္ေက်းသိမ္ေမြ႔ျခင္းမရွိသလုိ မေကာင္းတာမွန္သမွ် အကုန္လုပ္ရဲတယ္ လက္ရဲ ဇက္ရဲ နိဳင္လွပါတယ္၊ ဒီေနရာမွာ ရွက္သင့္တာကုိ ရွက္ျခင္းေၾကာက္ျခင္းနဲ႔ မရွက္သင့္တာကုိ မရွက္ျခင္း မေၾကာက္ျခင္းကုိလဲ ခဲြျခားနားလည္သင့္ပါတယ္၊ ျမန္မာဗုဒၶဘာသာ၀င္ တစ္ေယာက္က ဘုန္းေတာ္ၾကီးေက်ာင္းသြားရမွာ ရဟန္းသံဃာေတြကုိ ရွိခုိးရမွာ ေစတီေတာ္ေတြကုိ ဖူးေျမာ္ရမွာ တရားစခန္း၀င္ရမွာ ဥပုသ္ေစာင့္ရမွာ မိဘေတြကုိ ရုိေသရမွာ စတာေတြဟာ ကုသုိလ္အလုပ္ေတြျဖစ္လုိ႔ မရွက္သင့္ မေၾကာက္သင့္တဲ့အလုပ္ေတြပါ၊

သူတစ္ပါးကုိ လိမ္လိမ္လွည့္္ဖ်ား မဟုတ္တာေျပာ မိဘဆရာေတြရဲ့ စကားကုိ နားမေထာင္ မိဘေတြကုိ စိတ္ဆင္းရဲေအာင္လုပ္ ေက်ာင္းေျပး က်ဴရွင္ေျပး စတာေတြဟာ မေကာင္းမႈေတြျဖစ္လုိ႔ ဒါေတြကုိ လုပ္ရမွာကုိ ရွက္တတ္ ေၾကာက္တတ္ရမွာပါ၊ အဂၤလိပ္ စကားလုံးမွာေတာ့ Shy နဲ႔ Shame လုိ႔ ခဲြျခားျပထားပါတယ္၊ ဒီလုိ ရွက္သင့္တဲ့ေနရာမွာ ရွက္ျခင္း ေၾကာက္ျခင္းဟာ သီလရဲ့ အနီးကပ္ဆုံး အေၾကာင္းတရားေတြပါ၊ သီလရဲ့ ေ၀းတဲ့အေၾကာင္းေတြအေနနဲ႔ သူေတာ္ေကာင္းကုိ ေပါင္းေဖာ္ ဆည္းကပ္ျခင္း သူေတာ္ေကာင္းတရားကုိ ၾကားနာျခင္း ကံ ကံရဲ့ အက်ိဳးကုိယုံၾကည္ျခင္း ရတနာသုံးပါး အေပၚသက္၀င္ယုံၾကည္ျခင္း သတၱ၀ါ အားလုံးေပၚ ေမတၱာ ကရုဏာထားျခင္း ေရွးက ေစာင့္ထိန္းခဲ့ဖူးတဲ့ သီလအထုံ ရွိျခင္းေတြဟာ ကုိယ္ႏႈတ္အမူအရာ ေကာင္းစြာထားနုိင္ဖုိ႔ရဲ့ ေ၀းေသာအေၾကာင္းေတြပါပဲ၊

ဒီေနရာမွာ ေျပာျပခ်င္တာက- ငါကေတာ့ မေကာင္းတာ မလုပ္ဘူး၊ သူတပါးနစ္နာေအာင္ မလုပ္ဘူး ဘုန္းၾကီးေက်ာင္းသြားစရာ မလုိ သီလခံယူေဆာက္တည္စရာ မလုိဘူး ဆုိတဲ့ စကားေတြကုိ ၾကားရဖူးပါတယ္၊ တကယ္ေတာ့ သီလစင္ၾကယ္ျပီးသူလဲ ထပ္ျပီးစင္ၾကယ္ေအာင္ ပါရမီထိုက္တဲ့သီလျဖစ္ေအာင္ အထုံ၀ါသနာပါတဲ့ သီလျဖစ္ေအာင္ ေစာင့္ထိန္း ေဆာက္တည္သင့္တာမုိ႔ လူတုိင္း လူတုိင္း မိမိတုိ႔ရဲ့ သီလေလးကုိ အျမဲျဖဴစင္ေနေအာင္ ေစာင့္ထိန္းသင့္တယ္ ဆုိတာပါပဲ၊ သိကၡာသုံးပါးဟာ ပန္းသုံးပြင့္နဲ႔တူတယ္ဆုိရင္ အခုေျပာျပတာကေတာ့ သီလသိကၡာ ပန္းတစ္ပြင့္အေၾကာင္းလုိ႔ ဆုိပါစုိ႔။ ။


သီလရနံ႔သည္ ေလေအာက္ ေလညာ အရပ္မ်က္ႏွာ အားလုံး၌ သင္းပ်ံေမႊးၾကိဳင္ ရနံ႔လႈိင္၏၊
( ဓမၼပဒ)

သီလပန္းတစ္ပြင့္ ျဖဴစင္လန္းဆန္းဖုိ႔ (သုိ႔မဟုတ္) သီလသိကၡာ ျပည့္စုံေရးအတြက္ သီလမဂၢင္သုံးပါးကုိ ျဖည့္က်င့္ရပါမယ္၊ ျမတ္စြာဘုရားရွင္ရဲ့ ပထမဦးဆုံး ေဟာၾကားတဲ့ ဓမၼစၾကၤာ တရားေတာ္မွာ ေရွာင္ရမယ့္ အစြန္းႏွစ္ပါး ေလွ်ာက္လွမ္းရမယ့္ မဂၢင္ရွစ္ပါး တရားေတြကုိ လမ္းညႊန္ျပေတာ္မူခဲ့တာ အားလုံးသိနားလည္ျပီး သားပါ၊ ဘုရားရွင္ လမ္းညႊန္ေတာ္မူတဲ့အတုိင္း မဂၢင္ရွစ္ပါး လမ္းေၾကာင္းေပၚမွာ ေလွ်ာက္လွမ္းနိဳင္ပါမွ စတၱာရိ အရိယသစၥာနိ လုိ႔ေခၚတဲ့ သစၥာေလးပါးကုိ ထုိးထြင္း သိျမင္နိဳင္မွာပါ၊
ဘုရားရွင္ လမ္းညႊန္ေတာ္မူတဲ့ မဂၢင္ ရွစ္ပါး ဆုိတာ…

သမၼာဒိ႒ိ- ေကာင္းစြာ သိျမင္မႈ
သမၼာသကၤပၸ- ေကာင္းစြာ ၾကံစည္မႈ
သမၼာ၀ါစာ- ၀စီဒုစရုိက္ ေလးပါးက ေရွာင္ၾကဥ္ျပီး ေကာင္းစြာ ေျပာဆုိမႈ
သမၼာကမၼ ႏၱ- ကာယဒုစရိုက္ သုံးပါးက ေရွာင္ၾကဥ္ျပီး ေကာင္းစြာ ျပဳလုပ္မႈ
သမၼာအာဇီ၀- ကာယဒုစရုိက္ သုံးပါး ၊၀စီဒုစရုိက္ေလးပါးကလြတ္တဲ့ အသက္ေမြးမႈ
သမၼာ၀ါယာမ- သမၼပၸဓာန္ တရားေလးပါးနဲ႔ ျပည့္စုံဖုိ႔ ေကာင္းစြာ အားထုတ္မႈ
သမၼာသတိ- သတိပ႒ာန္တရားေလးပါးနဲ႔ ျပည့္စုံဖုိ႔ ေကာင္းစြာ ေအာက္ေမ့မႈ
သမၼာသမာဓိ- ဥပစာရ သမာဓိ အပၸနာသမာဓိနဲ႔ ျပည္႔စုံေအာင္ ေကာင္းစြာတည္ၾကည္မႈ
တုိ႔ပဲျဖစ္ပါတယ္၊

မဂၢင္ဆိုတာ သစၥာေလးပါးတရားကုိ ထုိးထြင္းသိျမင္ဖုိ႔ က်င့္ၾကံတဲ့ အက်င့္လမ္းစဥ္ရဲ့ အဂၤါရွစ္ပါးလုိ႔ မွတ္သားနုိင္ပါတယ္၊ ဒီေနရာမွာ သီလပန္းတစ္ပြင့္ သုိ႔မဟုတ္ သီလသိကၡာ အေၾကာင္း တင္ျပေဆြးေႏြးေနတာ ျဖစ္လုိ႔ မဂၢင္ထုိက္တဲ့ သီလျဖစ္ဖုိ႔ ဘယ္လုိ ေစာင့္ထိန္းရမလဲ ဆုိတာ စဥ္းစားသင့္ပါတယ္၊ မိမိတုိ႔ ေစာင့္ထိန္းေနက် ငါးပါးသီလ ရွစ္ပါးသီလ ကိုးပါးသီလ ဆယ္ပါးသီလေတြက မဂၢင္ထုိက္တဲ့ သီလေတြမဟုတ္လား လုိ႔ ေတြးစရာ ေမးစရာပါ၊

ေစာင့္ထိန္းေဆာက္တည္ေနက် ငါးပါးသီလ ကုိပဲ ၾကည့္ၾကစုိ႔၊ ေရွ့သိကၡာ သုံးပါးကုိ ေစာင့္ထိန္းလုိက္ရင္ ကာယဒုစရုိက္ သုံးပါးက ေရွာင္ၾကဥ္ျပီးသား ျဖစ္သြားတယ္၊ မုသာ၀ါဒ ဆုိတဲ့ သိကၡာကုိ ေစာင့္ထိန္းလုိက္တာနဲ႔ ၀စီဒုစရုိက္ေလးပါးက အထူးေရွာင္ၾကဥ္စရာ မလုိေတာ့ပါဘူး၊ သုရာ ေမရယ သိကၡာပုဒ္ကေတာ့ ကာမဂုဏ္ကုိ မွားယြင္းစြာ ခံစားတာျဖစ္လုိ႔ ကာေမသု မိစၦာ စာရထဲမွာ အက်ံဳး၀င္သြားပါတယ္၊ ဒီေနရာမွာ ကာမဂုဏ္ဆုိတာ ၀တၳဳကာမဂုဏ္ကုိ မွားယြင္းစြာ သုံးစဲြတယ္လုိ႔ ဆုိလုိတာပါ၊

ဒီလုိ ငါးပါးသီလကုိ ျဖဴျဖဴ စင္စင္ သန္႔သန္႔ရွင္းရွင္း ေစာင့္ထိန္းသူဟာ အသက္ေမြးမႈလဲ စင္ၾကယ္လာမွာ ေသခ်ာလွပါတယ္၊ ဒါဆုိရင္ ငါးပါးသီလကုိ လုံျခံဳစြာ ေစာင့္ထိန္းသူဟာ သီလမဂၢင္ကို ျဖည့္က်င့္ေနတာလုိ႔ ေျပာနုိင္တယ္၊ ဘုရားရွင္ ေဟာၾကားတဲ့ စာေပေတြမွာ သီလနဲ႔ပတ္သက္ျပီး သုံးတဲ့ေနရာမွာ အာဒိျဗဟၼစရိယက သီလ- ျမတ္ေသာ အရိယာမဂ္အက်င့္ရဲ့ အစဦးဆုံး သီလ လုိ႔ သုံးပါတယ္၊ အာဒိျဗဟၼစရိယက သီလဆုိတာ ယေန႔ေခတ္မွာ ထင္ရွားတဲ့ အာဇီ၀မ႒မက သီလကုိ ေျပာတာပါ၊ မိစၦာဇီ၀- မွားယြင္းတဲ့ အသက္ေမြးမႈမွ ေရွာင္ၾကည္ျခင္းလွ်င္ ရွစ္ခုေျမာက္ရွိေသာ သီလ လုိ႔ ဆုိလုိပါတယ္၊ အာဇီ၀မ႒မက သီလရွစ္ပါး ဆုိတာ တျခားမဟုတ္ပါဘူး.. ကာယဒုစရုိက္ သုံးပါး ၀စီဒုစရုိက္ေလးနဲ႔ မိစၦာဇီ၀ တစ္ပါး ဒီရွစ္ပါးကုိ အာဇီ၀မ႒မက သီလ လုိ႔ေခၚတာပါ၊ ဒီလုိဆုိေတာ့ မဂၢင္ထုိက္တဲ့ သီလျဖစ္ဖုိ႔ ကာယဒုစရုိက္ သုံးပါး ၀စီဒုစရုိက္ေလးပါးနဲ႔ မိစၦာဇီ၀-အသက္ေမြးမႈ မွားျခင္း ဆုိတာကုိ ေရွာင္ၾကဥ္လုိက္ရင္ မဂၢင္ သီလျဖစ္သြားပါတယ္၊ ( အာဇီ၀မ႒မက သီလရွင္းတမ္းနဲ႔ ေဆာက္တည္ပုံကုိ www.tknn.org မွာ ၾကည့္ရႈ ေလ့လာနိဳင္ပါတယ္)၊ မဂၢင္ က်င့္စဥ္ အေနနဲ႔ သီလကုိ ေျပာျပတာပါ၊

ပါရမီထုိက္တဲ့ သီလျဖစ္ဖုိ႔လဲ ဒီအတုိင္းပါပဲ ၊ ပါရမီမွာ အဆင့္ သုံးဆင့္ရွိပါတယ္၊ ရုိးရုိးပါရမီ္ အဆင့္ျမင့္ ဥပပါရမီနဲ႔ အမြန္ျမတ္ဆုံး ပရမတၳပါရမီ ဆိုျပီး သုံးမ်ိဳးကဲြျပား ပါတယ္၊ ဒီေနရာမွာ သီလ ကုိ ရုိးရုိး ေစာင့္ထိန္းရင္ သီလ ရုိးရုိးပါရမီ ပါ၊ ကုိယ့္ရဲ့ လက္ေတြကုိ ျဖတ္ ေျခေတြကုိျဖတ္ ေက်ာက္ကပ္ေတြထုတ္ေပမယ့္ ကုိယ့္ရဲ့ သီလကုိ ဆက္ျပီး ေစာင့္ထိန္းတာက အဆင့္ျမင့္ သီလဥပပါရမီပါ၊ အသက္ကုိစြန္႔ျပီး ေစာင့္ထိန္းတဲ့ သီလကုိေတာ့ အမြန္ျမတ္ဆုံး သီလ ပရမတၳပါရမီ လုိ႔ ေခၚပါတယ္၊ ကုိယ့္အသက္ ေသခ်င္ ေသသြားပါေစ ကုိယ့္ေစာင့္ထိန္းတဲ့ သီလ ကုိယ္က်င့္တရားကုိ မစြန္႔လႊတ္တဲ့ သူမ်ိဳးေပါ့၊
ဘုရားေလာင္းရဲ့ ျဖစ္ေတာ္စဥ္ေတြမွာ ဒါန အရာပဲျဖစ္ျဖစ္ သီလအရာပဲ ျဖစ္ျဖစ္ ဥာဏ္ယွဥ္ျပီး ပါရမီ ေျမာက္ျဖစ္ေအာင္ ေစာင့္ထိန္းလာတာကုိ ေလ့လာ ေတြ႔ရွိနိဳင္ပါတယ္၊

ဒီလုိ မဂၢင္ထုိက္တဲ့ သီလ၊ ပါရမီ ေျမာက္တဲ့သီလ သစၥာတရားတုိ႔ရဲ့ လမ္းစျဖစ္တဲ့သီလကုိ ျဖဴျဖဴ စင္စင္ ၾကိဳးစားေစာင့္ထိန္းရင္ မိမိတုိ႔ရွာေဖြေနတဲ့ သစၥာရွာပုံေတာ္ခရီးက ေျဖာင့္ျဖဴးမွာျဖစ္သလုိ တကယ္လုိ႔ ဒီဘ၀မွာ သစၥာတရားကုိ ရွာမေတြ႔ေသးဘဲ သံသရာမွာ က်င္လည္ရအုံးမယ္ဆုိရင္….

၁။ သီလျပည့္စုံသူဟာ မေမ့မေလ်ာ့ ၾကိဳးစားတဲ့အတြက္ စည္းစိမ္ ဥစၥာမ်ား ရရွိျခင္း၊
၂။ မိမိရဲ့ ကုိယ့္က်င့္တရားေကာင္းမြန္တဲ့ သတင္းဟာ ေနရာတုိင္းကုိ ျပန္႔ႏွံျခင္း၊
၃။ ဘယ္ေနရာ ဘယ္ပရိသတ္ေတြဆီကုိ သြားသြား ၾကည္လင္ရႊင္ျပ ရဲတင္းစြာ သြားလာနိဳင္ျခင္း၊
၄။ မေတြ မေ၀ေသရျခင္း၊(ၾကည္ၾကည္လင္လင္ ေသရျခင္း)
၅။ ေသျပီးေနာက္ နတ္ျပည္ေရာက္ ရျခင္း- စတဲ့ အက်ိဳးထူးေတြကုိ ခံစားရမယ္လုိ႔ ဘုရားရွင္ ေဟာျပေတာ္မူတယ္၊ ေမြးဖြားလာရင္ ေသရမွာ ေသခ်ာပါတယ္၊ မေသခင္ ၾကားကာလ ေလးတစ္ခုမွာ ေကာင္းသတင္းေတြ ေကာင္းတဲ့လုပ္ရပ္ေတြ ခ်န္ထားနိဳင္ေအာင္ ၾကိဳးစားရပါတယ္၊ ဆရာေတာ္ၾကီး တစ္ပါး အမိန္႔ရွိသလုိ မ်ားမ်ားလည္းယူသြား မ်ားမ်ားလည္းခ်န္ထားနိဳင္ေအာင္ တန္ဖုိးရွိတဲ့ လူ႔ဘ၀ေလးကုိ အက်ိဳးက်ိဳးရွိရွိ အသုံးခ်နိဳင္ေအာင္ ၾကိဳးစားၾကပါစုိ႔..

ဘုရားရွင္ ေဟာျပေနတာကေတာ့…
ေတာင္ဇလပ္ပန္း ၾကက္ရုံးပန္း စံပယ္ပန္းတုိ႔ရဲ့ ရနံ႔ဟာ ေလညာကုိ မေရာက္နုိင္၊
သူေတာ္တုိ႔ရဲ့ သီလရနံ႔ ကသာ ေလေအာက္ ေလညာပ်ံံ့ႏွံ႔ျပီး အရပ္မ်က္ႏွာတုိင္း ဂုဏ္သတင္းေမႊး ပါတယ္ -တဲ့။ သင္းပ်ံ့တဲ့ ေမႊးၾကိဳင္တဲ့ ဂုဏ္သတင္းအတြက္ သီလပန္းတစ္ပြင့္ကုိ အျမဲလန္းဆန္းေအာင္ ၾကိဳးစားေစာင့္ေရွာက္ရင္း ပန္ဆင္ၾကစုိ႔လား။ ။



ဗာဟိယ! သင္သည္ ကုသုိလ္တရားတုိ႔၏ အစကုိ သုတ္သင္ေလာ့၊
ကုသုိလ္တရားတုိ႔၏ အစကား အဘယ္နည္း၊ ေကာင္းစြာစင္ၾကယ္ေသာ
သီလႏွင့္ ေျဖာင့္မွန္ေသာ အယူေပတည္း။
ဗာဟိယ ! အၾကင္အခါ၌ သင့္အား သီလလည္း စင္ၾကယ္၏၊အယူလည္းေျဖာင့္မွန္၏၊
ထုိအခါ သင္သည္ သီလကုိမွီ၍ သီလ၌တည္၍ သတိပ႒ာန္ေလးပါးကုိ ပြားမ်ားေလေလာ့။

(မဟာ၀ဂၢသံယုတ္၊ ဗာဟိယသုတ္)


သီလ ပန္းတစ္ပြင့္ရဲ့ သေဘာတရားေတြကုိ အျဖဴဖက္ကေန ခ်ဥ္းကပ္ျပီး တင္ျပခဲ့တယ္၊ ဒီေန႔ေတာ့ အမည္းေရာင္ဖက္ေန ခ်ဥ္းကပ္ျပီး ေဖာ္ျပလုိတယ္၊ စိတ္အဆင့္ဆင့္ ျမင့္တက္ေရး သစၥာတရားကုိ ဥာဏ္နဲ႔ရွာေဖြေရး လမ္းစဥ္မွာ သီလပန္းတစ္ပြင့္ အၿမဲလန္းဆန္းဖို႔ တကယ့္ကုိ အေရးၾကီးလွပါတယ္၊ ကုိယ္ေစာင့္ထိန္းထားတဲ့ သီလ ညႈိႏြမ္း ေပါက္ပ်က္ ေၾကာင္ၾကားသြားျပီဆုိရင္ သီလပ်က္စီးဖုိ႔ ေသခ်ာသေလာက္ရွိပါျပီ၊

ဒီေနရာမွာ ကုိယ့္ေစာင့္ထိန္းထားတဲ့ သီလ သိကၡာပုဒ္ေတြ အားလုံးကုိ လြန္က်ဴးေဖာက္ဖ်က္မွ သီလညႈိးႏြမ္းတယ္လုိ႔ ေခၚဆုိတာ မဟုတ္ဘဲ အစ သိကၡာပုဒ္နဲ႔ အဆုံးသိကၡာပုဒ္ကုိ လြန္က်ဴးရင္ပဲျဖစ္ျဖစ္ အလယ္သိကၡာပုဒ္ေတြကုိ ေဖာက္ဖ်က္ရင္ပဲျဖစ္ျဖစ္ ကြက္ေက်ာ္လြန္က်ဴးမိရင္ပဲ ျဖစ္ျဖစ္ အစဥ္အတုိင္း ႏွစ္ပါး သုံးပါးကုိ လြန္က်ဴးရင္ပဲျဖစ္ျဖစ္ ကုိယ္ေစာင့္ထိန္းေနတဲ့ သီလဟာ ညႈိႏြမ္းသြားပါတယ္၊ ဒီလုိ ကုိယ္အမူအရာ ႏႈတ္အမူအရာေတြကုိ မေစာင့္စည္းဘဲ အရွက္ အေၾကာက္ကင္းမဲ့စြာ ဒုစရုိက္ေတြကို ျပဳမိ ျပီဆုိရင္ေတာ့ သီလဟာ လုံး၀ပ်က္စီးေတာ့မွာပါ။

ဒီလုိ သီလညႈိးႏြမ္းေစတဲ့အေၾကာင္းနဲ႔ဆက္စပ္ျပီး စာေပေတြမွာ ေဖာ္ျပတဲ့ ေမထုန္ငယ္(၇)ပါး ကုိေျပာျပလုိတယ္၊ သစၥာရွာပုံေတာ္ ခရီးမွာ ကုိယ့္ကုိယ္ကုိ မလိမ္တမ္း မညာတမ္း စစ္တမ္းထုတ္သင့္တဲ့ အခ်က္ေတြလုိ႔လဲ ေျပာနိဳင္ပါတယ္၊ အခုေဖာ္ျပတဲ့ (၇)ခ်က္ဟာ ကုိယ္ေစာင့္ထိန္းေနတဲ့ သီလ သုိ႔မဟုတ္ ကုိ ညစ္ႏြမ္းေစတဲ့ အရာေတြပါ၊ ဒါေတြကေတာ့

၁။ ေရေမႊးဆြတ္ျဖန္းျခင္း သနပ္ခါးလိမ္းျခင္း ေပါင္ဒါမုန္႔ စတဲ့ အေမႊးအၾကိဳင္ေတြနဲ႔ ပြတ္သပ္ လိမ္းက်ံရတာကုိ သာယာ ၾကည္နဴး ေက်နပ္ျခင္း၊
၂။ ရယ္ရႊင္စရာ ဟာသမ်ားနဲ႔ ရယ္ေမာ ေပ်ာ္ရႊင္ ျမဴးတူး ကစားျခင္း၊
၃။ဆန္႔က်င္ဘက္ လိင္ရွိတဲ့ပုဂၢိဳလ္ေတြရဲ့ အသံကုိ နားေထာင္ သာယာျခင္း၊
၄။ ေစာင့္စည္းဆင္ျခင္မႈမရွိဘဲ ဆန္႔က်င္ဘက္ လိင္ရွိတဲ့ ပုဂၢိဳလ္ကုိ ၾကည္႔ရႈျခင္း၊
၅။ အရင္ခံစားခဲ့ဖူးေတြ ကာမဂုဏ္ကုိ အာရုံျပဳျပီး သာယာျခင္း၊
၆။ သူတစ္ပါးတုိ႔ ခံစားေနသည့္ ကာမဂုဏ္အမႈမ်ားကုိ အာရုံျပဳျပီး သာယာျခင္း၊
၇၊ မိမိက်င့္တဲ့ သီလအက်င့္ျမတ္ဟာ နတ္ဘ၀ နတ္စည္းစိမ္ မင္းဘ၀ မင္းစည္းစိမ္ ရမွာပဲလုိ႔ ေတာင့္တသာယာျခင္း တုိ႔ပဲျဖစ္ပါတယ္၊


ဒီေမထုန္ငယ္ ၇ ပါးဟာ သီလျဖဴစင္ေရး သစၥာရွာေဖြေရးမွာ အလြန္သတိထားသင့္သလုိ တရားကုိ လက္ေတြက်က် က်င့္ၾကံေနသူ လူျဖစ္ေစ ရဟန္း သီလရွင္ျဖစ္ေစ ကုိယ့္သီလေလး မညိႈးႏြမ္းဖို႔ ဂရုစုိက္ရမယ့္ အခ်က္ေတြလဲ ျဖစ္ပါတယ္၊ ကုိယ့္စိတ္ကုိ အေကာင္းဆုံး အရည္အေသြးရေအာင္ ျပဳစုေလ့က်င့္တဲ့ေနရာမွာ မထင္မွတ္တာေလးေတြကလဲ အတားအဆီးျဖစ္ေနတတ္တယ္ဆုိတာကုိ ဘုရားရွင္က မီးေမာင္းထုိးျပတာပါ၊

မိမိတုိ႔ ရဟန္းေတာ္မ်ား သီလရွင္မ်ားအေနနဲ႔ကေတာ့ သီလနဲ႔ပတ္သက္ျပီး အထူးထူး ဆင္ျခင္ သတိျပဳရပါတယ္၊ ေစာင့္ထိန္းစရာ စည္းကမ္းသိကၡာပုဒ္ေတြ မ်ားျပားရုံသာမက အာရုံေတြအေပၚ ေစာင့္စည္းမႈ စားသုံးဆင္ျခင္ရာမွာ ေစာင့္စည္းမႈစတဲ့ သီလေတြကလဲ ရွိေနျပန္တာမုိ႔ ပုိလုိ႔ သတိထားၾကရပါတယ္၊

ဒီေနရာမွာ ရဟန္းတစ္ပါး ( သီလရွင္တစ္ပါးက ) လူေတြအထင္ၾကီး အံ့ဩလာေအာင္ ၾကည္ညိဳစရာေလးေနျပတာ၊
ဒကာ ဒကာမေတြကုိ ေျမွာက္ပင့္ေျပာဆုိတာ၊
ကုိယ္လုိခ်င္တာကုိ အရိပ္အေရာင္ျပ ေျပာဆုိတာ၊
ဒကာ ဒကာမေတြ ေၾကာက္ရြံ့ျပီး ေပးလွဴလာေအာင္ ဖိႏွိပ္ေျပာဆုိတာ ကဲ့ရဲ့တာ ေတြဟာလဲ သာသနာ့ငန္ထမ္းမ်ားရဲ့ သီလညိႈးႏြမ္းေၾကာင္းေတြ ျဖစ္လုိ႔ သတိထားသင့္ပါတယ္၊

ဒါေၾကာင့္ဘုရားရွင္က သီလဟာ သတိပ႒ာန္တရား အားထုတ္ရာ သစၥာရွာေဖြရာမွာ ဘယ္ေလာက္အေရးၾကီးလဲဆုိတာ သိေစခ်င္လြန္းလုိ႔ ဗာဟိယကုိ မိန္႔ေတာ္မူတာက

ဗာဟိယ! သင္သည္ ကုသုိလ္တရားတုိ႔၏ အစကုိ သုတ္သင္ေလာ့၊
ကုသုိလ္တရားတုိ႔၏ အစကား အဘယ္နည္း၊
ေကာင္းစြာစင္ၾကယ္ေသာ သီလႏွင့္ ေျဖာင့္မွန္ေသာ အယူေပတည္း။
ဗာဟိယ ! အၾကင္အခါ၌ သင့္အား သီလလည္း စင္ၾကယ္၏၊အယူလည္းေျဖာင့္မွန္၏၊
ထုိအခါ သင္သည္ သီလကုိမွီ၍ သီလ၌တည္၍ သတိပ႒ာန္ေလးပါးကုိ ပြားမ်ားေလေလာ့- လုိ႔ မိန္႔ေတာ္မူတာပါ၊ အလယ္အလတ္ လမ္းစဥ္လုိ႔ေခၚတဲ့ မဂၢင္ရွစ္ပါးရဲ့ ေခါင္ခ်ဳပ္ သတိပ႒ာန္တရား က်င့္ၾကံပြားမ်ားရာမွာ ညစ္ႏြမ္းျခင္းမရွိ လန္းဆန္းျခင္း ပကတိရွိတဲ့ သီလပန္းတစ္ပြင့္ ပန္ဆင္နိဳင္ေအာင္ ၾကိဳးစားၾကပါစုိ႔။ ။



(ရတနာ့ဂုဏ္ရည္ (ေတာင္ၿမိဳ႕ဆရာေတာ္ဘုရားႀကီး)

No comments: