အရိပ္စစ္ဟုဆိုရာ၀ယ္ မိမိျပဳလုပ္ခဲ့ဘူးေသာ ကုသိုလ္ကံ အကုသိုလ္ကံတရားတို႕သည္ မိမိ၏အရိပ္ပမာ အျမဲမကြာ ရွိေနဘိသကဲ့သို႕ ဆိုလိုပါအံ့

Wednesday, December 10, 2014

သူမရိွ ငါမရိွ

ပုထုဇဥ္ျဖစ္ေသာ လူသတၱ၀ါတို႔သည္ ခႏၶာငါးပါး ႐ုပ္နာမ္တရားတုိ႔၌

၁။ ႐ုပ္(၀ါ)႐ူပကၡႏၶာကို သူ႔သဘာ၀အတိုင္းေျပာင္းလဲေဖာက္ျပန္ေနေသာ ပရမတၳသဘာ၀ ႀကိယာ သေဘာသက္သက္မွ်ျဖစ္သည္ဟု ...မသိျမင္ဘဲ ျဒပ္သ႑ာန္အျဖစ္မွတ္ယူၿပီး ပုဂၢဳိလ္သတၱ၀ါ၊ ငါ၊ သူတစ္ပါး၊ ေယာက္်ား၊ မိန္းမဟူေသာအေနျဖင့္ မွားယြင္းစြာထင္ျမင္ျခင္း၊ မွားယြင္းစြာစြဲလမ္းျခင္း ျဖစ္လ်က္ရွိသည္။

၂။ ေ၀ဒနာ(၀ါ)ေ၀ဒနကၡႏၶာကိုအာ႐ုံတို႔၏အရသာ ကိုခံစားတတ္ေသာ ပရမတၱသဘာ၀ ႀကိယာ သေဘာသက္သက္မွ်သာျဖစ္သည္ဟုမသိဘဲ အာ႐ုံအမ်ဳိးမ်ဳိးကိုငါခံစားသည္ဟူေသာအေန ျဖင့္ မွားယြင္းစြာထင္ျမင္ျခင္း၊ မွားယြင္းစြာ စြဲလမ္းျခင္းျဖစ္လ်က္ရွိသည္။

၃။ သညာ(၀ါ)သညာကၡႏၶာကိုအာ႐ုံအမ်ဳိးမ်ဳိး ကို မွတ္သားတတ္ေသာ ပရမတၱသဘာ၀ ၾကိယာသေဘာသက္သက္မွ်ျဖစ္သည္ဟု မသိျမင္ဘဲ အာ႐ုံအမ်ဳိးမ်ဳိးကိုငါမွတ္သား သည္ဟူေသာအေနျဖင့္ မွားယြင္းစြာစြဲလမ္း ျခင္းျဖစ္လ်က္ရွိသည္။

၄။ သခၤါရ(၀ါ) သခၤါရကၡႏၶာကို အမႈကိစၥ အမ်ဳိးမ်ဳိး၊ အေကာင္းအဆိုးကံအမ်ဳိးမ်ဳိးကို ျပဳျပင္ဖန္တီးတတ္ေသာ ပရမတၱသဘာ၀ ႀကိယာသေဘာသက္သက္မွ်သာျဖစ္သည္ ဟု မသိျမင္ဘဲ အမႈကိစၥအမ်ဳိးမ်ဳိး၊ အေကာင္း အဆိုးကံအမ်ဳိးမ်ဳိးကို ငါျပဳလုပ္ဖန္တီးသည္ ဟူေသာ အေနျဖင့္မွားယြင္းစြာထင္ျမင္ျခင္း၊ မွားယြင္းစြာစြဲလမ္းျခင္းျဖစ္ေပၚလ်က္ရွိသည္။

၅။ ၀ိဉာဏ္(၀ါ) ၀ိဉာဏကၡႏၶာကို အာ႐ုံ အမ်ဳိးမ်ဳိးကို သိျမင္တတ္ေသာ ပရမတၱသ ဘာ၀ ႀကိယာသေဘာသက္သက္မွ်ျဖစ္ သည္ဟု မသိျမင္ပဲ အာ႐ုံအမ်ဳိးမ်ဳိးကိုငါသိ သည္ဟူေသာအေနျဖင့္ မွားယြင္းစြာထင္ ျမင္ျခင္း၊ မွားယြင္းစြာစြဲလမ္းျခင္းျဖစ္လ်က္ ရွိသည္။

ပုထုဇဥ္သတၱ၀ါတို႔သည္ ခႏၶာငါးပါး၌ေဖာ္ ျပခဲ့သည့္အတိုင္း အမွန္မျမင္ပဲ မွားယြင္း စြာ စြဲလမ္းတတ္ေသာေၾကာင့္ ခႏၶာငါးပါး ကို ဥပါဒါန္ခႏၶာ(၀ါ)ဥပါဒါနကၡႏၶာဟုေခၚရ ေပသည္။ ထိုသို႔ခႏၶာငါးပါး၌

၁။ အမွန္မျမင္မႈ
၂။ မွားယြင္းစြာစြဲလမ္းမႈတည္းဟူေသာ ဥပါဒါန္သည္ ပုထုဇဥ္လူသတၱ၀ါတို႔တြင္ အမွန္ရွိေနသည္။ ထိုအမွန္မျမင္မႈ မွား ယြင္းစြာစြဲလမ္းမႈတို႔ကိုပင္ သမုဒယ ဟု ေယဘုယ်ျပဳ၍ လူသတၱ၀ါတို႔တြင္ သမုဒယသည္ အမွန္ရွိသည္ဟု ဗုဒၶဆိုခဲ့ ျခင္းျဖစ္သည္။

သို႔ျဖစ္၍ခႏၶာငါးပါးကို မွားယြင္းစြာျမင္မႈ၊ မွားယြင္းစြာစြဲလမ္းမႈေနရာ၌ အမွန္ျမင္မႈ၊ အစြဲကင္းမႈျဖစ္ေအာင္ႀကိဳးပမ္းအားထုတ္ ေရးသည္ ဗုဒၶ၀ါဒ၏ပဓါနလုပ္ငန္းျဖစ္၏။ ခႏၶာငါးပါးကို အမွန္ျမင္မႈ၊ အစြဲကင္းမႈ ျဖစ္လာေရးအတြက္ ပဓါနလုပ္ငန္းမွာ ဒုကၡသစၥာကို ပိုင္းျခားသိျမင္ေအာင္ စူးစမ္း႐ႈျမင္ရန္ပင္ျဖစ္၏။ ဒုကၡသစၥာကို ပိုင္းျခားသိျမင္လာေရးအတြက္ စူးစမ္း ႐ႈျမင္နည္းကို ေယဘုယ်အားျဖင့္ ဗုဒၶ က ေအာက္ပါအတိုင္း ေဖာ္ျပ၏။

ရဟန္းတို႔ ႐ုပ္သည္မၿမဲ၊ မၿမဲေသာ႐ုပ္ သည္ဆင္းရဲ၏။ ဆင္းရဲေသာ႐ုပ္သည္ အတၱမဟုတ္။ အတၱမဟုတ္ေသာ႐ုပ္ ကို ဤ႐ုပ္သည္ ငါ့ဥစၥာမဟုတ္၊ ဤ႐ုပ္ သည္ ငါမဟုတ္၊ ဤ႐ုပ္သည္ငါ၏ အတၱမဟုတ္ဟု ဤသို႔ဟုတ္မွန္သည့္ အတိုင္းပညာျဖင့္႐ႈရမည္။ ေ၀ဒနာ သည္ မၿမဲ၊ မၿမဲေသာေ၀ဒနာသည္ ဆင္းရဲ၏။ ဆင္းရဲေသာေ၀ဒနာသည္ အတၱမဟုတ္၊ အတၱမဟုတ္ေသာ ေ၀ဒနာကို ဤေ၀ဒနာသည္ငါ့ဥစၥာ မဟုတ္၊ ဤေ၀ဒနာသည္ငါမဟုတ္၊ ဤေ၀ဒနာသည္ငါ၏အတၱမဟုတ္ ဟု ဤသို႔ဟုတ္မွန္သည့္အတုိင္း မွန္ကန္ေသာ ပညာျဖင့္႐ႈရမည္။ ထိုနည္းအတူ သညာ၊ သခၤါရ၊ ၀ိဉာဏ္ တို႔ကိုလည္း ဟုတ္မွန္သည့္အတိုင္း ပညာျဖင့္႐ႈရမည္။ (ယဒနိစၥသုတ္၊ အနိစၥသုတ္၊ ခႏၶသံယုတ္)

သတိပ႒ာန္က်င့္စဥ္ျဖင့္ အားထုတ္၍ သမာဓိစြမ္းအင္ေကာင္းမြန္လာေသာ အခါ ခႏၶာငါးပါး၌ အနိစၥသေဘာကို ျဖစ္ေစ၊ ဒုကၡသေဘာကိုျဖစ္ေစ၊ အ နတၱသေဘာကိုျဖစ္ေစ တိတိပပသိ ျမင္လာသည္။ ႐ုပ္သည္အျပတ္ျပတ္ အပိုင္းပိုင္းကေလးမ်ား ဆင့္ဆက္လ်က္ အစဥ္ေျပာင္းလဲေနေသာသေဘာမွ်ျဖစ္ သည္ဟု သိျမင္လာသည္။ ေ၀ဒနာ သည္ ခံစားမႈခဏခဏ ကေလးမ်ား (၀ါ) ခံစားမႈအပိုင္းအပိုင္းကေလးမ်ား ဆင့္ဆက္လ်က္အစဥ္ေျပာင္းလဲေန ေသာ သေဘာမွ်ျဖစ္သည္ဟု သိျမင္ လာသည္။ သညာသည္ မွတ္သားမႈ ခဏခဏကေလးမ်ား (၀ါ) မွတ္သား မႈအပိုင္းအပိုင္းကေလးမ်ား ဆင့္ဆက္ လ်က္ အစဥ္ေျပာင္းလဲေနေသာ သေဘာမွ်ျဖစ္သည္ဟု သိျမင္လာ သည္။ သခၤါရသည္ ေစ့ေစာ္ျပဳျပင္မႈ ခဏခဏကေလးမ်ား(၀ါ) ေစ့ေဆာ္ ျပဳျပင္မႈ အပိုင္းအပိုင္းကေလးမ်ား ဆင့္ဆက္လ်က္အစဥ္ေျပာင္းလဲေန ေသာ သေဘာမွ်ျဖစ္သည္ဟုသိျမင္ လာသည္။ ၀ိဉာဏ္သည္ သိမႈခဏ ခဏကေလးမ်ား (၀ါ) သိမႈအပိုင္း အပိုင္းကေလးမ်ား ဆင့္ဆက္လ်က္ အစဥ္ေျပာင္းလဲေနေသာသေဘာမွ် ျဖစ္သည္ဟု သိျမင္လာသည္။

ထိုသို႔ခႏၶာငါးပါး႐ုပ္နာမ္သခၤါရတရား တို႔သည္ အပိုင္းအပိုင္းကေလးမ်ား ခဏခဏကေလးမ်ားအေနျဖင့္အစဥ္ ေျပာင္းလဲေနေသာ သေဘာမွ်ျဖစ္ သည္ဟူေသာ အနိစၥသေဘာကို သိျမင္လာလွ်င္ အစဥ္ေျပာင္းလဲေန ေသာ ခႏၶာငါးပါးသည္ စင္စစ္ဆင္းရဲ သည္ဟူေသာ ဒုကၡသေဘာ(၀ါ) ဒုကၡသညာထင္လာေလသည္။ အစဥ္ေျပာင္းလဲေနေသာမၿမဲေသာ ခႏၶာငါးပါးသည္ စင္စစ္အစိုးရျခင္း မရွိ၊ ျဖစ္လိုရာကိုျဖစ္ႏုိင္ျခင္းသ ေဘာလည္းမရွိဟူ၍ျမင္ေသာ အနတၱသေဘာ(၀ါ)အနတၱသညာ လည္းထင္ျမင္လာသည္။ ဤ သည္မွာ ဒုကၡသစၥာကိုထင္ျမင္ လာျခင္းျဖစ္၏။ ထိုသို႔ခႏၶာငါးပါး ၌ အနိစၥ၊ ဒုကၡ၊ အနတၱသေဘာ (ဒုကၡသစၥာ)ကို သိျမင္ေသာအခါ ခႏၶာငါးပါး၌ၿငီးေငြ႕ၿပီး (ထိုခႏၶာငါး ပါး သခၤါရတရားတို႔မွ) လြတ္ေျမာက္ ေအာင္စိတ္သည္ ႐ုန္းထြက္သြား ၏။ ပထမအႀကိမ္႐ုန္းထြက္၍လြတ္ ေျမာက္သြားေသာ စိတ္ရွိေသာ ပုဂၢဳိလ္ကို ေသာတာပန္အရိယာ ပုဂၢဳိလ္ဟုေခၚသည္။

ထိုေသာတာပန္အရိယာပုဂၢဳိလ္ သည္ ႐ုပ္ကိုအျပတ္ျပတ္အပိုင္းပိုင္း ခဏခဏကေလးမ်ားဆင့္ဆက္ လ်က္ အစဥ္မျပတ္ေျပာင္းလဲေန ေသာ သေဘာမွ်ျဖစ္သည္ဟုသိ ျမင္လာေသာအခါ ႐ုပ္၌ငါသူတစ္ ပါး၊ ေယာက္်ား၊ မိန္းမ၊ ပုဂၢဳိလ္၊ သတၱ၀ါ စသည့္ နိမိတ္သ႑ာန္ အေနျဖင့္ ပညတ္ေခၚေ၀ၚစရာ၊ ထင္မွတ္စြဲလမ္းစရာမရွိေၾကာင္း သိျမင္လာသည္။ ေ၀ဒနာကို လည္း ခံစားျခင္းသေဘာမွ်ျဖစ္ သည္ဟု သိျမင္လာေသာအခါ ေ၀ဒနာ၌ ငါခံစားသည္ဟူေသာ အေနျဖင့္ထင္မွတ္စြဲလမ္းစရာမရွိ ေၾကာင္းသိျမင္လာသည္။ သညာ ကိုလည္း မွတ္သားျခင္းသေဘာမွ် အျဖစ္ သိျမင္လာေသာအခါ သညာ ၌ ငါမွတ္သားသည္ဟူေသာအေန ျဖင့္ ထင္မွတ္စြဲလမ္းစရာမရွိေၾကာင္း သိျမင္လာသည္။ သခၤါရကိုလည္း ေစ့ေဆာ္ျပဳျပင္ဖန္တီးျခင္းသေဘာ မွ်ျဖစ္သည္ဟု သိျမင္လာေသာ အခါ သညာ၌ငါေစ့ေဆာ္ျပဳျပင္ ဖန္တီးသည္အေနျဖင့္ ထင္မွတ္ စြဲလမ္းစရာမရွိေၾကာင္းသိျမင္လာ သည္။ ၀ိဉာဏ္ကိုလည္းသိျခင္း သေဘာမွ်ျဖစ္သည္ဟု သိျမင္ လာေသာအခါ ၀ိဉာဏ္၌ငါသိ သည္ဟူေသာအေနျဖင့္ ထင္မွတ္ စြဲလမ္းစရာအေၾကာင္းမရွိေၾကာင္း သိျမင္လာသည္။ ထိုသုိ႔ခႏၶာငါးပါး ႐ုပ္နာမ္တရားတို႔၌ ငါ၊ သူတစ္ပါး၊ ေယာက္်ား၊ မိန္းမစသည္အေန ျဖင့္ထင္မွတ္စြဲလမ္းမႈကင္းသြား ျခင္းကိုပင္ ပုဂၢလပညတ္ကင္း သြားသည္ ေၾကသြားသည္ဟု ဗုဒၶေဒသနာေတာ္၌ ေဖာ္ျပ၏။

စင္စစ္ ႐ုပ္သည္ေျပာင္းလဲေနျခင္း သေဘာမွ်၊ ေ၀ဒနာသည္ခံစား ျခင္းသေဘာမွ်၊ သညာသည္မွတ္ သားျခင္းသေဘာမွ်၊ သခၤါရသည္ ေစ့ေဆာ္ဖန္တီးျခင္းသေဘာမွ် ၀ိဉာဏ္သည္သိျခင္းသေဘာမွ် ျဖစ္ပါလ်က္ သမုဒယ၏ဖံုးကြယ္ လွည့္စားမႈေၾကာင့္ ထိုခႏၶာငါးပါး ႐ုပ္နာမ္တရားတို႔၌ ပုဂၢလပညတ္ တပ္မိရကား ခႏၶာငါးပါးတြင္တမ်ဳိး တဖံုေျပာင္းလဲတိုင္း၊ ေဖာက္ျပန္ တိုင္း ဒုကၡျဖစ္ရျခင္းပင္ျဖစ္သည္။ ေသာတာပန္အရိယာပုဂၢဳိလ္သည္ ပုဂၢလပညတ္ကင္းစင္သြားရကား ခႏၶာငါးပါး၌အျမင္မွားမႈ၊ သို႔ေလာ သို႔ေလာ သံသယျဖစ္မႈ(ဒိ႒ိႏွင့္ ၀ိစိကိစၧာ)ကင္းသြားေလသည္။ သို႔ရာတြင္ ခႏၶာငါးပါး၌ မွားယြင္း စြာစြဲလမ္းမႈ အၾကြင္းမဲ့ကင္းစင္ ျခင္းကား မရွိေသးေခ်။

နႏၵသိန္းဇံဘ၀အဓိပၸါယ္ႏွင့္ဘ၀သစၥာ

Saturday, October 11, 2014

ကထိန္အလွဴ






“ ရဟန္းေတာ္မ်ားအား ဘုရားရွင္ရဲ႕၀ိနည္း(၅)ခုကို အခ်ိန္တစ္ခုထိ ေလ်ာ့ပါးေစတဲ့ကထိန္အလွဴ”
★★★★★★★★★★★★★★★★★★★★★★★★★★★★★★★★★★★★★

★ ကထိန္သကၤန္းတည္းဟူေသာ လွဴဖြယ္၀တၳဳဟာ ဘယ္လိုထူးျခားခ်က္နဲ႔ ျပည့္စံုသလဲဆိုရင္ ျမတ္စြာဘုရားရွင္ပညတ္ထားတဲ့ျမတ္စြာဘုရားရွင္ရဲ႕ အာဏာစက္ျဖစ္တဲ့ ၀ိနည္းသိကၡာပုဒ္တခ်ဳိ႕ကို အခ်ိန္ကာလ အကန္႔အသန္႔တစ္ခုအတြင္း ေခတၱခဏ ပယ္ႏုတ္ေပးနိဳင္တဲ့ အစြမ္းသတၱိနဲ႕ျပည့္စံုပါတယ္။ မိမိတို႔လွဴလိုက္တဲ့ ကထိန္သကၤန္းဟာ ကထိန္အာနိသင္ရတဲ့ သံဃာေတာ္မ်ားကို ျမတ္စြာဘုရားရွင္ရဲ႕ ၀ိနည္းသိကၡာပုဒ္ ငါးခုကေန အခ်ိန္ကာလ အကန္႔အသတ္အတြင္း ေခတၱခဏ သက္သာခြင့္ရေအာင္ဖန္းတီးေပးနိဳင္ပါတယ္။


★ ေလာကမွာ ျမတ္စြာဘုရားရွင္ရဲ႕ အာဏာစက္ျဖစ္တဲ့ ၀ိနည္းသိကၡာပုဒ္ေတြကို ဘယ္လူ ဘယ္နတ္ ဘယ္ျဗဟၼာ ဘယ္သတၱ၀ါမွပယ္လည္းမပယ္နိဳင္ပါဘူး။ ျဖည့္လည္းမျဖည့္နိဳင္ပါဘူး။ ျပဳလည္း မျပင္နိဳင္ပါဘူး။ ျမတ္စြာဘုရားရွင္ရဲ႕ အာဏာစက္ကို ဘယ္သူမွ ကိုယ့္သေဘာနဲ႔ကိုယ္ ပယ္ႏုတ္ျဖည့္စြက္ျခင္း ျပဳျပင္ေျပာင္းလဲျခင္း လုပ္လို႔မရပါဘူး။ ဒါေပမယ့္ ကထိန္အလွဴရွင္မ်ား လွဴဒါန္းလိုက္တဲ့ ကထိန္းသဃၤန္းကေတာ့ လုပ္နိုင္ပါတယ္။ သိကၡာပုဒ္ေတြအားလံုးကိုေတာ့ မလုပ္နိဳင္ပါဘူး။ သိကၡာပုဒ္ငါးခုကိုေတာ့ လုပ္နိဳင္ပါတယ္။
(မ်ားရာ လိုက္ျပီး ငါးခုလို႔ေျပာတာပါ။ သိကၡာပုဒ္အေနနဲ႕ကေတာ့ ေလးခုပါပဲ)

★ ကထိန္အလွဴရွင္မ်ားလွဴဒါန္းလိုက္တဲ့ ကထိန္သကၤန္းနဲ႔ သံဃာေတာ္မ်ားက ကထိန္ခင္းလိုက္ရျပီဆိုရင္ ဒီကထိန္ရဲ႕အာနိသင္ရတဲ့သံဃာေတာ္မ်ားဟာ သီတင္းကြ်တ္လျပည့္ေက်ာ္တစ္ရက္ေန႔ကေနစျပီး တေပါင္းလျပည့္ေန႔အထိ ငါးလအတြင္းမွာ ျမတ္စြာဘုရားပညတ္ထားတဲ့ သိကၡာပုဒ္(ငါးခုကို) မလိုက္နာ မက်င့္သံုးေနလို႔ ရပါတယ္။ တစ္နည္းေျပာရရင္ ျမတ္စြာဘုရား နဂိုကပညတ္ထားတဲ့သိကၡာပုဒ္(ငါး)ခုဟာ ဒီငါးလ အေတာ အတြင္းမွာေတာ့ ကထိန္အာနိသင္ရထားတဲ့ သံဃာေတာ္ေတြအတြက္ သိကၡာပုဒ္လို႔မဆိုနိဳင္ဘူး။ ဒီ ငါးလ အတြင္းမွာ ဒီသိကၡာပုဒ္မရိွေတာ့ဘူးလို႔ သေဘာေပါက္ရင္ ပိုရွင္းသြားေတာ့မွာေပါ့။

★ ဒီသိကၡာပုဒ္ငါးခုကို ဒီငါးလအတြင္းမွာ မက်င့္ဘဲ ေနလို႔ရတယ္ဆိုေတာ့ မက်င့္လို႔လည္း အာပတ္သင့္မသြားဘူးလို႔ဆိုလိုတာပါ။ က်င့္စရာမလိုဘူးဆိုရင္ မေလးမစားလုပ္ရမွာမ်ဳိးေတာ့ မဟုတ္ပါဘူး။ ျမတ္စြာဘုရားကိုယ္တိုင္ကိုက ဒီသိကၡာပုဒ္(၅)ခု မက်င့္လည္းရတယ္။ ဒီသိကၡာပုဒ္ငါးခု မရိွေတာ့ဘူးဆိုတဲ့အဓိပၸာယ္ ေျပာထားတာပါ။ တေပါင္းလျပည့္ေက်ာ္သြားရင္ေတာ့ မူလအတိုင္း ျပန္ျပီးေတာ့က်င့္သံုးရမွာပါ။ အဲ့ဒီလို ျမတ္စြာဘုရားရွင္ရဲ႕ အာဏာစက္ျဖစ္တဲ့ ၀ိနည္းသိကၡာပုဒ္ေတြကို ဘယ္ေလာက္ၾကီးက်ယ္ခန္းနားတဲ့ဒါနကုသိုလ္ကမွ မပယ္ႏုတ္နိဳင္ပါဘူး။ ဘယ္ေလာက္ၾကီးက်ယ္သန္႔စင္တဲ့ သီလကုသိုလ္ကမွလည္း မပယ္ႏုတ္နိဳင္ပါဘူး။ ဘယ္ေလာက္ၾကီးက်ယ္တဲ့ ဘာ၀နာကုသိုလ္ကမွလည္း မပယ္ႏုတ္နိဳင္ပါဘူး။

★ အဆင့္အတန္းျမင့္လွတဲ့ ၀ိပႆနာကုသိုလ္ေတြ မဂ္ကုသိုလ္ေတြ ေလာကုတၱရာကုသိုလ္ေတြကလည္း ျမတ္စြာဘုရားရွင္ရဲ႕အာဏာစက္ျဖစ္တဲ့ ၀ိနည္းသိကၡာပုဒ္ေတြကို မပယ္ႏုတ္နိဳင္ပါဘူး။ ကထိန္အလွဴရွင္မ်ား လွဴဒါန္းတဲ့ ကထိန္အလွဴတစ္ခုတည္းကသာလွ်င္ ျမတ္စြာဘုရားရွင္ရဲ႕ အာဏာစက္ျဖစ္တဲ့ ၀ိနည္းသိကၡာပုဒ္ငါးခုကို ေခတၱခဏပယ္ႏုတ္နိဳင္ပါတယ္။ အဲ့ဒါကိုက အင္မတန္ ထူးျခားမႈတစ္ခုပါပဲ။ ကထိန္အလွဴကို အထူးျခားဆံုးအလွဴလို႔ေျပာရတာ ဒီအခ်က္က အဓိကပဓာန အက်ဆံုးပါပဲ။ ဒီတစ္ခ်က္တစ္ခုနဲ႔တင္ ကထိန္အလွဴဟာ အထူးျခားဆံုး အလွဴျဖစ္ေနပါျပီ။ ဘာေတြလဲဆိုေတာ့

★ (၁)“ အနာမႏၲစာရ ” ဆိုတဲ့သိကၡာပုဒ္။ ဘာလဲဆိုေတာ့ ျမိဳ႕ရြာထဲက အိမ္တစ္အိမ္က ဆြမ္းစားပင့္ထားတယ္ဆိုရင္ အဲ့ဒီအိမ္ကို ဆြမ္းမစားခင္မွာပဲျဖစ္ျဖစ္ ဆြမ္းစားျပီးေနာက္ပိုင္းမွာပဲျဖစ္ျဖစ္ ရပ္ထဲရြာထဲ အေၾကာင္းကိစၥ တစ္ခုခုနဲ႔ထြက္စရာရိွတယ္ဆိုရင္ ေက်ာင္းတိုက္ထဲမွာ ရိွတဲ့ မိမိရဲ႕ မ်က္ေမွာက္မွာ ထင္ရွားရိွတဲ့ သံဃာတစ္ပါးပါးကို ပန္ေျပာျပီးမွ သြားရတယ္။ “တပည့္ေတာ္ ဘယ္သြားမလို႔ပါဘုရား ဘာကိစၥနဲ႔ဘယ္ၾကြမလို႔ပါဘုရား” စသည္ျဖင့္ ရဟန္းသံဃာတစ္ပါးပါးကို ပန္ေျပာျပီးမွ ျမိဳ႕ထဲရြာထဲကို သြားခြင့္ရိွတယ္။ ဘယ္သူ႕မွမပန္ဘဲ ငါဆရာေတာ္ပဲ သြားခ်င္ရာသြားမယ္၊ မဟုတ္တာလုပ္တာမွ မဟုတ္တာ၊ အခ်ိန္တန္ျပန္မွာပဲဥစၥာ လို႔ ဘယ္သူ႕မွမပန္ပဲ ျမိဳ႕ထဲရြာထဲကိုသြားခြင့္မရိွပါဘူး။အာပတ္သင့္ပါတယ္။ ကထိန္အာနိသင္ရျပီဆိုရင္ေတာ့ ျမိဳ႕ရြာထဲအေၾကာင္းကိစၥရိွလို႔ဘယ္သူ႕မွ မပန္ဘဲသြားလို႔ရပါတယ္။အဲ့ဒီလို သြားလို႔လဲ အာပတ္မသင့္ေတာ့ပါဘူး။အျပစ္မေရာက္ပါဘူး။ သို႕ေသာ္လည္း ယဥ္ေက်းမႈစည္းကမ္းအရေတာ့ ေျပာရမွာေပါ့ ဒါမွလည္း အေၾကာင္းကိစၥရိွတဲ့အခါ ဆက္သြယ္လို႔ရတာေပါ့။ ေျပာလို႔ ဆိုလို႔ရတာေပါ့။

★ (၂)“အသမာဒါနစာရ” ဆုိတာကေတာ့ သံဃာေတာ္မ်ားဟာ တိစီ၀ရိက္အဓိ႒ာန္တင္ထားတဲ့ သကၤန္းကို တစ္ညမွ ကိုယ္နဲ႔ကင္းကြာေနခြင့္ မရိွပါဘူး။ မိမိ တိစီ၀ရိက္ အဓိ႒ာန္တင္ထားတဲ့သကၤန္း၊ ဧကသီရယ္၊သင္းပိုင္ရယ္၊ႏွစ္ထပ္သကၤန္းၾကီးရယ္ ဒီသံုးထည္ကို ေနာက္တစ္ေန႔အာရံုတက္တဲ့အခ်ိန္မွာ ကိုယ့္ရဲ႕ႏွစ္ေတာင့္ထြာပတ္၀န္းက်င္မွာ ရိွေနရမယ္။ခႏၶာကိုယ္မွာ ၀တ္ထားလို႔ပဲျဖစ္ျဖစ္ မ၀တ္ရင္လည္း  ကိုယ့္ရဲ႕ႏွစ္ေတာင္ထြာ အတြင္းမွာ ေခါက္ထားျပီးေတာ့ပဲျဖစ္ျဖစ္ ရိွေနရမယ္။ ကိုယ့္ရဲ႕ႏွစ္ေတာင့္ထြာအတြင္းမွာ အဲ့ဒီ တိစီ၀ရိက္ အဓိ႒ာန္တင္ထားတဲ့ သကၤန္းသံုးထည္ မရိွဘူးဆိုရင္ အာပတ္သင့္သြားျပီ။

★ ဒီေနရာမွာ “တိစီစရိက္အဓိ႒ာန္” ဆိုတဲ့အဓိပၸာယ္ေလးကို နည္းနည္းေလး အာရံုျပဳၾကည့္ရေအာင္။ တိစီ၀ရိက္ ဆိုတာကေတာ့ “တိ” ဆိုတာ သံုးခုပါပဲ။“စီ၀ရိက္” ဆိုတာ သကၤန္းေပါ့။ ၀ိနည္း တိ၀ီ၀ရိက္အဓိ႒ာန္တယ္ဆိုတာကေတာ့ ဧကသီတစ္ခုကိုလည္း ဤသကၤန္းကို ဧကသီအျဖစ္နဲ႔အသိအမွတ္ျပဳျပီး အသံုးျပဳပါမယ္။ ဒီလို အဓိ႒ာန္ တင္ထားရတယ္။ သင္းပိုင္းတစ္ခုကိုလည္းပဲ ဤသကၤန္းကို သင္းပိုင္အျဖစ္နဲ႔ အသိအမွတ္ျပဳျပီး အသံုးျပဳပါမယ္။ သင္းပိုင္းမွတ္မွတ္ အသံုးျပဳပါမယ္။ႏွစ္ထပ္သကၤန္းကိုလည္း ဤႏွစ္ထပ္သကၤန္းၾကီးကို ႏွစ္ထပ္သကၤန္းၾကီးအျဖစ္နဲ႔ အသိအမွတ္ျပဳျပီး အသံုးျပဳပါမယ္။ အဲ့ဒီလို အဓိ႒ာန္ထားရတယ္။

★ အဲ့ဒီလိုအားျဖင့္ ဧကသီတစ္ထည္ သင္းပိုင္းတစ္ထည္ ႏွစ္ထပ္သကၤန္းတစ္ထည္ သကၤန္းသံုးထည္ကို သူ႕ဆိုင္ရာ ဆိုင္ရာ နာမည္ေတြနဲ႔ အဓိ႒ာန္ထားတာကို တိစီ၀ရိက္အဓိ႒ာန္တင္တယ္လို႔ ေခၚတယ္။ သံုးထည္ထက္ပိုျပီးေတာ့ အဓိ႒ာန္မထားရဘူး။ အဲ့ဒီသံုးထည္ကို ၀ိနည္းတိစီ၀ရိက္အဓိ႒ာန္တင္ထားတဲ့ သကၤန္းလို႔ ေခၚတယ္။ ေလာကမွာ သားမွတ္မွတ္ မယားမွတ္မွတ္ေပါင္းပါမယ္ဆိုတဲ့အဓိပၸာယ္နဲ႔ စာခ်ဳပ္မွာ လက္မွတ္ထိုးသလို ဒီသကၤန္းသံုးထည္ကို သင္းပိုင္မွတ္မွတ္ ဧကသီမွတ္မွတ္ သကၤန္းၾကီးမွတ္မွတ္ အသံုးျပဳပါမယ္လို႔ လက္မွတ္ထိုးျပီးေတာ့ မခြဲမခြာသံုးလိုက္တဲ့ သေဘာပါပဲ။

★ အဲ့ဒီ ၀ိနည္းတိစီ၀ရိက္အဓိ႒ာန္တင္ထားတဲ့ သကၤန္းဟာ အရုဏ္တက္တဲ့အခ်ိန္မွာ ကိုယ့္ႏွစ္ေထာင့္ထြာအတြင္း ရိွေနရမယ္။ မရိွရင္ အာပတ္သင့္ပါတယ္။ တိစီ၀ရိက္က ႏွစ္မ်ဳိးရိွပါတယ္။ ခုနကေျပာတာက ၀ိနည္းတိစီ၀ရိက္ပါ။ ေနာက္တစ္ခုက ဓုတင္တိစီ၀ရိက္ပါ။ဓုတင္ေဆာင္တဲ့ပုဂၢိဳလ္မ်ားလည္း သကၤန္းသံုးထည္ပဲထားရပါတယ္။ အဲ့ဒီ ဓုတင္တိစီ၀ရိက္ ေဆာင္ထားတဲ့သူကေတာ့ သကၤန္းသံုးထည္ထက္ ပိုထားခြင့္မရိွဘူး။သကၤန္းၾကီးရယ္၊ သင္းပိုင္ရယ္၊ဧကသီရယ္ ဒါပဲထားရတယ္။ ခုနကေျပာတဲ့ ၀ိနည္းတိစီ၀ရိက္အဓိ႒ာန္ထားတဲ့ ရဟန္းေတာ္က သကၤန္းသံုးထည္ကိုသာ သင္းပိုင္မွတ္မွတ္၊ဧကသီမွတ္မွတ္၊သကၤန္းၾကီးမွတ္မွတ္ အဓိ႒ာန္တင္ထားျပီး က်န္တဲ့သကၤန္းေတြကိုေတာ့ ဆယ္စံုပဲျဖစ္ျဖစ္၊ အစံုတစ္ရာပဲျဖစ္ျဖစ္၊ ဘယ္ေလာက္ပဲျဖစ္ျဖစ္ ၊ ပရိကၡာရေစာဠအဓိ႒ာန္လို႔ေခၚတဲ့ သာမန္အသံုးအေဆာင္သကၤန္းအျဖစ္နဲ႔ပဲ အဓိ႒ာန္တင္ထားလို႔ရိွရင္ အစံုေပါင္းမ်ာစြာ သိမ္းဆည္းထားပိုင္ခြင့္ရိွပါတယ္။ သိမ္းစည္းထားလို႔ ဘာအာပါတ္မွ မသင့္ပါဘူး။

★ ဓုတင္တိစီ၀ရိက္ေဆာင္တဲ့ ရဟန္းကေတာ့ သံုးထည္ပဲထားရပါတယ္။သင္းပိုင္ ဧကသီ သကၤန္းၾကီး ဘာမွမပိုထားခြင့္မရိွပါဘူး။ သကၤန္းသံုးေတာ္ကလြဲရင္ အ၀တ္မွန္သမွ် ဘာမွမထားဘဲနဲ႔ေနထိုင္က်င့္သံုးၾကတဲ့နည္းပါပဲ။သကၤန္းမ်ားမ်ားထားရင္ ကိေလသာမ်ားမ်ားျဖစ္တယ္လို႔ ယူဆျပီး ကိေလသာကို ခါတြက္ဖ်က္ဆီးတဲ့ အေနနဲ႔ က်င့္သံုးၾကတာပါပဲ။(ဓုတင္=ကိေလသာကို ခါတြက္ျခင္း၏ အေၾကာင္း)

★ ၀ိနည္းတိစီ၀ရိက္အဓိ႒ာန္တင္ထားတဲ့ သကၤန္းကိုယ့္ရဲ႕ ႏွစ္ေတာင့္ထြာတြင္းမွာ မရိွဘဲနဲ႔ အရုဏ္တက္သြားရင္ အာပတ္သင့္တယ္။ ဒါေပမယ့္ ခုကထိန္သကၤန္းနဲ႔ ကထိန္ခင္းလိုက္ျပီဆိုရင္ေတာ့ ကထိန္အာနိသင္ရတဲ့ သံဃာေတာ္မ်ားဟာ ႏွစ္ေတာင့္ထြာ မကလို႔ ႏွစ္မိုင္ပဲေ၀းေ၀း ထားလို႔ရပါျပီ။အရုဏ္တက္တဲ့အခ်ိန္မွာ ကိုယ့္အနားမွာ မရိွလည္းပဲဘာပတ္မွ မသင့္ေတာ့ပါဘူး။ဘာအျပစ္မွ မျဖစ္ေတာ့ပါဘူး။ တေပါင္းလျပည့္အထိေပါ့။

★ (၃) "ဂဏေဘာဇန" ဆိုတာက လူ၀တ္ေၾကာင္ ပုဂၢိဳလ္မ်ားက သာသနာသံုး သံဃာေတာ္သံုး ေ၀ါဟာရနဲ႔မဟုတ္ဘဲ လူ၀တ္ေၾကာင္သံုး ေ၀ါဟာရနဲ႔သံဃာေတာ္မ်ားကို ဆြမ္းစားပင့္တယ္။အရွင္ဘုရား တပည့္ေတာ္တို႔အိမ္ သံဃာငါးပါး မုန္႕ဟင္းခါးစားၾကြပါ၊တပည့္ေတာ္တို႔အိမ္ကို သံဃာငါးပါး ေခါက္ဆြဲစားၾကြပါလို႔ မအပ္စပ္တဲ့ အသံုးအႏႈန္းနဲ႔ ဆြမ္းစားပင့္တယ္။အဲ့ဒီလို ဆြမ္းကို သံဃာေတာ္ေလးပါးနဲ႔အထက္ တစ္ေပါင္းတည္းၾကြေရာက္ျပီးေတာ့ မဘုန္းေပးေကာင္းပါဘူး။မအပ္စပ္တဲ့ အသံုးအႏႈန္းနဲ႔ ဆြမ္းစားပင့္တဲ့ဆြမ္းမ်ဳိးကို ဘုဥ္းေပးသံုးေဆာင္ လို႔ရိွရင္ အာပတ္သင့္ပါတယ္။အျပစ္ျဖစ္ပါတယ္။တစ္ပါး၊ ႏွစ္ပါး၊ သံုးပါးအထိေတာ့ ဘုဥ္းေပးေကာင္းပါတယ္။တစ္ပါးတည္းကို မအပ္စပ္တဲ့ အသံုးအႏႈန္းနဲ႔ပင့္ရင္ေတာ့ ဘုဥ္းေပးေကာင္းပါတယ္။

★ ကထိန္အလွဴရွင္မ်ား လွဴဒါန္းလိုက္တဲ့ ကထိန္ခင္းလိုက္ျပီဆိုရင္ေတာ့ ကထိန္အာနိသင္ရတဲ့ သံဃာေတာ္မ်ားဟာ မအပ္စပ္တဲ့ အသံုးမႏႈန္း နဲ႔ ဘယ္လိုပဲေလွ်ာက္ေလွ်ာက္ ဘယ္လိုပဲဆြမ္းစားပင့္ပင့္ တစ္ေပါင္းတည္းၾကြေရာက္ျပီးေတာ့ ဆြမ္းဘုဥ္းေပးေကာင္းသြားပါျပီ။အဲ့ဒါေၾကာင့္ ကထိန္အာနိသင္ရျပီဆိုရင္ေတာ့ ၀ါးေၾကာလို႔ပဲေလွ်ာက္ေလွ်ာက္ ၀ိုက္ေၾကာလို႔ပဲေလွ်ာက္ေလွ်ာက္ သံဃာေတာ္မ်ားဟာ မအပ္စပ္တဲ့ အသံုးအႏႈန္းနဲ႔ ပင့္တဲ့ဆြမ္းကို ဘုဥ္းေပးေကာင္းပါတယ္။

★ (၄)“ယာ၀ဒတၱစီ၀ရ” ဆိုတာကေတာ့ ရဟန္းေတာ္မ်ားဟာ မိမိတို႔ကို လွဴဒါန္းထားတဲ့ သကၤန္းေတြကို ဆယ္ရက္အတြင္းမွာ အဓိ႒ာန္တင္ ၊၀ိကပၸနာ ၀ိနည္းကံတစ္ခုခု ျပဳမထားဘဲနဲ႔ ဒကာ၊ဒကာမလာလွဴတဲ့ သကၤန္းေတြကို နိဗၺာနႆပစၥေယာ ေဟာတု ဆိုျပီး အလွဴခံျပီးေတာ့ ဗီရိုထဲမွာ  သြားထည့္ထားလိုက္တယ္။အဲ့ဒီလို ဆယ္ရက္ေက်ာ္သြားရင္ အဲ့ဒီသကၤန္းေတြကို မသံုးေကာင္းေတာ့ဘူး။စြန္႔ပစ္လိုက္ရေတာ့မယ္။စြန္႕လည္းစြန္႔လိုက္ရမယ္၊သိကၡာပုဒ္ကိုလည္း ေဒသနာၾကားျပီးေတာ့ အာပတ္ေျဖရမယ္။ဆယ္ရက္အတြင္းမွာ အဓိ႒ာန္တင္ျခင္း၊ ၀ိကပၸနာျပဳျခင္းဆိုတဲ့ ၀ိနည္းကံတစ္ခုကို ျပဳထားမွသာ အဲ့ဒီသကၤန္းကို သိမ္းထားခြင့္ရိွပါတယ္။ အခုကထိန္အာနိသင္ရတဲ့ သံဃာေတာ္မ်ားကေတာ့ ဆယ္ရက္မကလို႔ ဘယ္ႏွရက္ပဲျဖစ္ျဖစ္ လေက်ာ္ျပီးပဲျဖစ္ျဖစ္ အဓိ႒ာန္၀ိကပၸနာမျပဳဘဲနဲ႕ ငါးလအတြင္းမွာ လြတ္လပ္စြာ သကၤန္းကို သိမ္းဆည္းထားခြင့္ ရသြားပါတယ္။

★ (၅)“ေယာ စ တတၳ စီ၀ရုပၸါဒ” ဆိုတာ ေက်ာင္းတိုက္တစ္တိုက္အတြင္းမွာ သံဃႆ ေဒမလို႔ ဆိုျပီးေတာ့ သံဃာကို ရည္စူးျပီးေတာ့ သကၤန္းလွဴဒါန္းၾကျပီဆိုရင္ အဲ့ဒီသကၤန္းကို အဲ့ဒီေက်ာင္းတိုက္အတြင္းမွာရိွတဲ့ သံဃာေတာ္အားလံုးခြဲေ၀ျပီးေတာ့ ယူၾကရပါတယ္။ ေက်ာင္းတိုက္ရဲ႕ ပဓာနဆရာေတာ္က ကိုယ္ဆီလာျပီးေတာ့ သံဃႆ ေဒမဆိုျပီး လွဴထားတာကို ငါ့ကိုလွဴတာ ငါပိုင္တယ္ဆိုျပီးဒီလို ဆံုးျဖတ္လို႔ မရပါဘူး။ ပဓာနဆရာေတာ္ တစ္ပါးတည္းကိုပဲ သံဃႆ ေဒမဆိုျပီး လွဴေပမယ့္ သံဃႆ ေဒမလို႔ ႏႈတ္ျမြက္ျပီး လွဴဒါန္းထားတာျဖစ္လို႔ အဲ့ဒီသကၤန္းကို အဲ့ဒီေက်ာင္းတိုက္အတြင္းမွာရိွတဲ့သံဃာေတာ္အားလံုးနဲ႔ ဆိုင္ပါတယ္။ငါးပါးရိွရင္ ငါးပါးလံုးနဲ႔ဆိုင္ပါတယ္။ေက်ာင္းတိုက္အတြင္းမွာရိွတဲ့ သံဃာေတာ္အားလံုး ခြဲေ၀ၾကရမွာျဖစ္ပါတယ္။

★ အပါးေစ့ မေ၀ေလာက္ရင္ မဲခ်ျပီးယူရမွာျဖစ္ပါတယ္။မဲခ်ျပီးမယူခ်င္ဘူးဆိုရင္ သံဃာေတာ္မ်ားက သေဘာတူညီခ်က္နဲ႔ ႏြမ္းပါးတဲ့သံဃာတစ္ပါးပါးကို ေပးရမယ့္တာ၀န္ရိွပါတယ္။ သံဃာေတာ္မ်ားအပိုင္းက “သံဃႆ ေဒမ” လို႔ျမြက္ဆိုျပီးေတာ့ လွဴဒါန္းထားတဲ့ သကၤန္းအေပၚ ၀ိနည္းစည္းကမ္းအတိုင္း အဲ့ဒီလို အသံုးျပဳရပါတယ္။ဒီေနရာမွာ ဒကာ ဒကာမေတြအေနနဲ႔ ေကာက္ခ်က္တစ္ခုခ်ခဲ့ေပါ့။ သံဃာလွဴတာအက်ဳိးပိုရိွတယ္ဆိုျပီး ေနရာတကာ ႏႈတ္က “သံဃႆ ေဒမ” လို႔မဆိုမိပါေစနဲ႔။ “နိဗၺာနပစၥေယာ ေဟာတု” ဆိုရင္ လံုေလာက္ပါတယ္။စိတ္ထဲက သံဃာဂုဏ္ကို အာရံုျပဳျပီး သံဃာကို ရည္စူးထားေပါ့။ ဆြမ္းခံၾကြလာတဲ့ ရဟန္းေတာ္ကို “သံဃႆ ေဒမ” လို႔ဆိုျပီး ဆြမ္းတစ္ဆြမ္းေလာင္းလိုက္ရင္ အဲ့ဒီ ဆြမ္းကို ဆယ့္ႏွစ္ေတာင္ပတ္၀န္းက်င္က ေတြ႕သမွ် ရဟန္းေတာ္ေတြနဲ႔ ခြဲေ၀သံုးစြဲရေတာ့မယ္။သံဃာပိုင္းဆြမ္း ျဖစ္သြားျပီကိုး။

★ အခုကထိန္အာနိသင္ရသြားျပီဆိုရင္ေတာ့ သံဃႆ ေဒမဆိုျပီးေတာ့ သကၤန္းကိုသံဃိကအျဖစ္နဲ႔ လာလွဴလို႔ရိွရင္ အဲ့ဒီသကၤန္းကို ေက်ာင္းတိုက္အတြင္းမွာရိွတဲ့ သံဃာေတာ္ေတြ အားလံုးခြဲေ၀ယူစရာမလိုပါဘူး။ကထိန္အာနိသင္ရတဲ့ သံဃာေတာ္ေတြပဲ ခြဲေ၀ယူရေတာ့မယ္။သံဃာ ဆယ္ပါးရိွတဲ့အခ်ိန္မွာ ကထိန္ခင္းထားတယ္။ကထိန္အာနိသင္ရထားတယ္။ ေနာက္ရက္ပိုင္း လပိုင္း တျခားေက်ာင္းတိုက္က ငါးပါးေလာက္ၾကြလာတယ္ ဆိုပါေတာ့ ဆယ့္ငါးပါး ျဖစ္သြားတယ္။ အဲ့ဒီအခ်ိန္မွာ ဒကာ ဒကာမတစ္ေယာက္က သကၤန္း(၁၀)ကို “သံဃႆ ေဒမ” ဆိုျပီး လာလွဴတယ္။ဒါဆိုရင္ (၁၅)ပါးလံုး ခြဲယူစရာ မလိုပါဘူး။ ကထိန္အာနိသင္ရတဲ့ သံဃာ(၁၀)ပါးသာ ခြဲေ၀ယူလို႔ ရပါတယ္။ ေနာက္မွ ၾကြလာတဲ့ ငါးပါးကို ခြဲေ၀မေပးလည္းရပါတယ္။ဒါကလည္း ကထိန္အလွဴရွင္မ်ား လွဴဒါန္းလိုက္တဲ့ ကထိန္သကၤန္းကေန ေပးလိုက္တဲ့ ထူးျခားမႈတစ္ခုပါပဲ။

★ တကယ္လို႔ ကထိန္ႏႈတ္ခဲ့မယ္ဆိုရင္ေတာ့ သံဃိက သကၤန္းေတြကို ကထိန္အာနိသင္မရတဲ့ တျခားရဟန္းေတာ္ေတြလည္း ေ၀စုရနိဳင္ပါတယ္။ဒါေပမယ့္ ကထိန္ႏႈတ္လိုက္မယ္ဆိုရင္ ကထိန္အာနိသင္ (၁၀)ပါးလံုး ဘယ္သူမွ မရေတာ့ပါဘူး။ ကထိန္အာနိသင္ေတြ ပ်က္သြားပါျပီ။ကထိန္ႏႈတ္တယ္ဆိုတာ ကထိန္ခင္းျခင္းအမႈ ကထိန္ကံကို ရုတ္သိမ္းလိုက္တာပါပဲ။ ကထိန္ႏႈတ္ျပီးမွ ေနာက္ထပ္ကထိန္ထပ္ခင္းလို႔ မရေတာ့ပါဘူး။ကထိန္ကိုသာ မႏုတ္ဘူးဆိုရင္ သံဃိကသကၤန္းေတြကို ၀ါက်ဳိး၀ါျပတ္သူ၊ ဒုတိယ၀ါဆိုသူ၊ တျခားေက်ာင္းတိုက္က အသစ္ေရာက္လာသူ ေတြ မရနိဳင္ေတာ့ပါဘူး။ကထိန္ႏုတ္လိုက္မွ သံဃာအားလံုးရခြင့္ရိွပါတယ္။

★ သံဃိကဆိုတဲ့အထဲမွာ ကထိန္ခင္းထားတဲ့ ေက်ာင္းတိုက္ရဲ႕ ဥပစာအတြင္းမွာ မိမိပိုင္ပစၥည္းကို ဘယ္သူ႕ကိုမွ မေပးမလွဴဘဲ ပ်ံလြန္ေတာ္မူသြားတဲ့ ရဟန္းရဲ႕သကၤန္း(မတသႏၲကသကၤန္း) ၊ သံဃာကို လွဴဒါန္းလို႔ရတဲ့ သကၤန္း၊ကထိန္ခင္းတဲ့ ေက်ာင္းတိုက္ပိုင္ လယ္ဟာေျမသည္က ထြက္တဲ့ပစၥည္းေတြနဲ႔ လဲလွဲလို႔ရရိွလာတဲ့ သကၤန္း စတဲ့ သံဃာပိုင္သကၤန္းမွန္သမွ် အကုန္ပါ၀င္ပါတယ္။

★ ကထိန္အလွဴေၾကာင့္ ကထိန္အလွဴခံရဟန္းေတာ္ေတြမွာ သိကၡာပုဒ္ ၀န္ထုပ္ငါးခု သက္သာခြင့္ ရသြားပါတယ္။စည္းမ်ဥ္းစည္းကမ္း ၀န္ထုပ္ကို ေလွ်ာ့ခ်ေပးတဲ့အလွဴ ေလာကၾကီးမွာ ဒီကထိန္အလွဴတစ္ခုပဲရိွတယ္။ဒါေၾကာင့္ ကထိန္ဒါနဟာ အထူးျခားဆံုးဒါန ျဖစ္ေနပါျပီ။လွဴဖြယ္၀တၳဴရႈ႕ေထာင့္ကေန သံုးသပ္မယ္ဆိုရင္လည္း ကထိန္အလွဴဟာ အထူးျခားဆံုးအလွဴ ျဖစ္ပါတယ္။

{အရွင္ဆႏၵာဓိက(ေရႊပါရမီေတာရ)}

(အိုဘယ့္အလွဴ တရားေတာ္မွေကာက္ႏႈတ္ခ်က္)

ဤဓမၼဒါနေၾကာင့္ သာသနာေတာ္ကိုေထာက္ပံ့နိဳင္ျပီး နိဗၺာန္၏ အေထာက္အပံ့ျဖစ္ေစသား။

♣ ♣ ♣ ♣ ♣ ဓမၼမိတ္ေဆြမ်ားက်န္းမာခ်မ္းသာၾကပါေစဗ်ာ ♣ ♣ ♣ ♣ ♣

Saturday, June 28, 2014

သာသနာကြယ္ေၾကာင္း(၁၅)ပါး




တရားမနာ

စာေပမသင္...

နုတ္တြင္မေဆာင္

သိေအာင္မျပဳ

ဓမၼာနုဓမၼပဋိပတ္ခြာ

ဤငါးျဖာသည္ဘုရားသာသနာကြယ္ေၾကာင္းတည္း။

စာသင္ပယ္ေလ်ာ

က်ယ္မေဟာၾကား

က်ယ္မခ်နွင့္

က်ယ္စြာ့မအံ

မႀကံမစည္

ဤငါးမည္သည္ဘုရားသာသနာကြယ္ေၾကာင္းတည္း။

အကၡရာပုဒ္ပ်က္ေလ့က်က္သင္ခ်

ဒုဗၺစမူ

စာခ်သူရွား

လာဘ္မ်ားေအာင္ဖန္

ခိုက္ရန္ကြဲျပား

ဤငါးပါးသည္ဘုရားသာသနာကြယ္ေၾကာင္းတည္း။
======================================

ကြယ္ေၾကာင္းသဘာ၀ ရင္းဓမၼတို႕ကိုပယ္လိုဆႏၵ စိတ္တြင္ခ် ၍
ထိုမွျပန္ေလာင္း တည္းေၾကာင္းသာသနာ၁၅ျဖာကိုပြားလိုပါေၾကာင္း
ဆုပန္ေတာင္း ေကာင္းေကာင္းၾကီးအားထုတ္နိုင္ၾကပါေစကုန္သတည္း
သာဓု သာဓု သာဓု

 

ပ႒ာန္း ၂၄-ပစၥည္း (အဂၤလိပ္ ဘာသာျပန္)

၁။ ေဟတု ပစၥယ=The relation way of root.
၂။ အာရမၼဏ ပစၥယ=The relation of object.
၃။ အဓိပတိပစၥယ=The relation of dominance....
၄။ အနႏၲရ ပစၥယ=The relation of contiguity.
၅။ သမနႏၲရ ပစၥယ=The relation of immediate contiguity.
၆။ သဟဇာတ ပစၥယ=The relation of Co-existence.
၇။ အညမည ပစၥယ=The relation of reciprocity.
၈။ နိႆယ ပစၥယ=The relation of dependence.
၉။ ဥပနိႆယ ပစၥယ=The relation of Sufficing condition.
၁၀။ ပုေရဇာတ ပစၥယ=The relation of pre-existence.
၁၁။ ပစၧာဇာတ ပစၥယ=The relation 0f post-existence.
၁၂။ အာေသ၀န ပစၥယ=The relation of habitual recurrence.
၁၃။ ကမၼ ပစၥယ=The relation of Kamma.
၁၄။ ၀ိပါက ပစၥယ=The relation of effect.
၁၅။ အာဟာရ ပစၥယ=The relation of food.
၁၆။ ဣျႏၵိယ ပစၥယ=The relation of control.
၁၇။ စ်ာန ပစၥယ=The relation of jhana.
၁၈။ မဂၢပစၥယ=The relation of path.
၁၉။ သမၸယုတၱ ပစၥယ=The relation of association.
၂၀။ ၀ိပၸယုတၱ ပစၥယ=The relation of dissociation.
၂၁။ အတၳိ ပစၥယ=The relation of presence.
၂၂။ နတၳိ ပစၥယ=The relation of absence.
၂၃။ ၀ိဂတ ပစၥယ=The relation of abeyance.
၂၄။ အ၀ိဂတ ပစၥယ=The relation of continuance

Tuesday, May 27, 2014

အလင္းသစ္ စာၾကည့္တိုက္

 
အလင္းသစ္စာၾကည့္တိုက္ ျပင္ဆင္ျခင္းႏွင္႕ဖြင္႕ပြဲအခမ္းအနား
 
မႏၱေလးတိုင္း၊ ေက်ာက္ပန္းေတာင္းျမိဳ႕နယ္၊ ေရဆံုးေက်းရြာ တြင္ ေက်းလက္ေနျပည္သူမ်ား မ်ိဳးဆက္သစ္ လူငယ္မ်ား ႏွင္႕ စာေပခ်စ္ျမတ္ႏိုးသူမ်ားအတြက္ အလင္းသစ္ ေပၚထြက္လို႕လာပါျပီ။
 
 
 
 
































ပညာႏို႕ေရ ေသာက္သံုးႏိုင္ၾကပါေစ။ (ကိုေဇာ္)