အရိပ္စစ္ဟုဆိုရာ၀ယ္ မိမိျပဳလုပ္ခဲ့ဘူးေသာ ကုသိုလ္ကံ အကုသိုလ္ကံတရားတို႕သည္ မိမိ၏အရိပ္ပမာ အျမဲမကြာ ရွိေနဘိသကဲ့သို႕ ဆိုလိုပါအံ့

Monday, June 13, 2016

ဝိပႆနာဆုိတာ ဘာလဲ

ဝိပႆနာဆုိတာဟာ အရွိကုိအရွိတုိင္းျမင္တဲ့ ဥာဏ္ပါပဲ။ စာစကားႏွင့္ေျပာရရင္ ပရမတၳသဘာဝကုိ ပရမတ္ သဘာဝအတုိင္း ျမင္တဲ့ဥာဏ္ပါပဲ။ ယေန႔ျမင္ေနၾကတာက ပရမတ္သဘာဝကုိ ပညတ္အေပၚကဖုံးျပီး ျမင္ေနၾက ပါတယ္။ အဲဒီပညတ္အဖုံးကုိခြာျပီး ပရမတ္အတုိင္း ျမင္တဲ့ဥာဏ္ကုိ ဝိပႆနာဥာဏ္လုိ႔ေခၚပါတယ္။ သတၱဝါေတြမွာ အဖုံး(၄)မ်ဳိး ဖုံးထားျခင္း ကြယ္ထားျခင္း ခံေနရပါတယ္။ အဲဒါေတြက ဘာေတြလဲလုိ႔ဆုိေတာ့
(၁)။ နာမည္ပညတ္ေခၚတဲ့ အမည္ဖုံးေနျခင္း။
(၂)။ သႏၱတိပညတ္ေခၚတဲ့ အစဥ္အတန္းဖုံးေနျခင္း။
(၃)။ သမူဟပညတ္ေခၚတဲ့ အေပါင္းအစု ဖုံးေနျခင္း။
(၄)။ သဏၭာနပညတ္ေခၚတဲ့ အသြင္သဏၭန္ဖုံးေနျခင္းတုိ႔ျဖစ္ပါတယ္။ ဒီေလးမ်ဳိးဖုံးထားျခင္း ခံေနရတဲ့အတြက္ အမွန္တကယ္အရွိကုိ မျမင္နုိင္ဘဲ ျဖစ္ေနၾကတယ္။

၁။ ေလာကမွာ အရာဝတၳဳမွန္သမ်ွေတြဟာ တကယ္ကေတာ့ ပရမတ္ေတြခ်ည္းျဖစ္ၾကပါတယ္။ဒါကုိပင္ နာမည္ မတပ္ရင္ ေခၚလုိ႔မျဖစ္ေတာ့ ၊စကားေျပာလုိ႔မျဖစ္ေတာ့၊ (ငါ၊ သူ၊တစ္ပါး၊ ေယာက်ၤား၊ မိန္းမ၊ ေမာင္ျဖဴ၊ ေမာင္မဲ၊ မေခ်ာ) စသည္ျဖင့္ နာမည္အသီးသီးတပ္ၾကပါတယ္။ ၾကာေတာ့ သတၱဝါေတြဟာ မူလပရမတ္အေပၚ စိတ္မေရာက္ဘဲ နာမည္တင္ပဲ စိတ္စြဲသြားေတာ့တယ္။ နာမည္ကုိ ရုိးရုိးစြဲရုံတင္မကဘဲ တခ်ဳိ႕ဆုိရင္ နာမည္ကပဲ ခုိက္တယ္။ နာမည္ကပဲ အက်ဳိးေပးတယ္ဆုိျပီး နာမည္ေျပာင္းရတာနဲ႔ ေရြးရတာနဲ႔ ရွဳပ္ကုန္ေတာ့တာပါ။ ဒါဟာ မူလ(ခႏၶာငါးပါး- တနည္း- ရုပ္တရား၊ နာမ္တရား လုိ႔ေခၚတဲ့ ပရမတ္)ကုိ မျမင္ေအာင္ (ေမာင္ျဖဴ၊ ေမာင္မဲ) စတဲ့ နာမည္ပညတ္က ပရမတ္အမွန္ကုိ ဖုံးလုိက္တာပါ။

၂။ “သႏၱတိပညတ္ေခၚတဲ့ အစဥ္အတန္းဖုံးေနတယ္” ဆုိတာက ပရမတၳသဘာဝ အစစ္အမွန္ဟာ တစ္ခုႏွင့္ တစ္ခု တစ္စပ္တည္းမဟုတ္ဘူး။ (အျပတ္ေတြ) ျဖစ္ၾကပါတယ္။ ဒါေပမယ့္ တစ္ဆက္တည္းလုိ႔ထင္ရေလာက္ ေအာင္ ျဖစ္ပ်က္မႈက ျမန္ေလေတာ့ ဥာဏ္က ထိေအာင္မစူးစုိက္နုိင္လုိ႔ တဆက္တည္း ထင္မွတ္ေနၾကတယ္။ မီးစ တစ္ခုကုိ ညဥ့္အခါ လူတစ္ေယာက္က အေဝးကေနျပီး စက္ဝုိင္းျဖစ္ေအာင္ ျမန္ျမန္လွည့္ျပရင္ မသိတဲ့သူက မီးစက္ဝုိင္းလုိ႔ ထင္ရသလုိပါပဲ။ဒါဟာ ပရမတ္အမွန္ကုိ သႏၱတိပညတ္က ဖုံးလုိက္တဲ့သေဘာပါပဲ။

၃။”သမူဟပညတ္ေခၚတဲ့ အေပါင္းအစုကေနဖုံးေနပုံ” ကုိေတာ့ ဒီလုိမွတ္သားရပါမယ္။ ပရမတ္သဘာဝမွာ ရုပ္ေတြလဲ သူ႔ဘာသူ၊ သူ႔ကလာပ္စည္းႏွင့္သူ တစ္ခုျပီးမွ တစ္ခုျဖစ္ေနၾကတယ္။ စိတ္ေတြလဲ တစ္စိတ္ျပီးမွ တစ္စိတ္ျဖစ္ေနၾကတယ္။ အေပါင္းအစုရယ္လုိ႔ မရွိပါဘူး။ ဒီလုိမရွိပါဘဲလ်က္ အေပါင္းအစုရယ္လုိ႔ ထင္မွတ္ ေနၾကတယ္။ အထူးသျဖင့္ ရုပ္အေပၚမွာ ရုပ္တုံးၾကီးပဲ ရုပ္ခဲၾကီးပဲလုိ႔ ထင္မွတ္ေနၾကတာဟာ သမူဟပညတ္ အဖုံးခံရတာပါပဲ။

၄။သဏၭာနပညတ္ေခၚတဲ့ သဏၭာန္အသြင္ ဖုံးပုံကေတာ့ ပရမတၳသဘာဝမွာ ေယာက်္ားသဏၭာန္၊ မိန္းမသဏၭာန္ ေခြးသဏၭာန္၊ ငွက္သဏၭာန္၊ လက္သဏၭာန္ရယ္လုိ႔ မရွိပါဘူး။ အဝုိင္း ေလးေထာင့္ ဆုိတဲ့ သဏၭာန္ေတြလဲ မရွိပါဘူး။ ဒီသဏၭာန္ေတြဆုိတာက ပရမတၳသဘာဝရဲ႕ တည္ေနဟန္ကုိ လုိက္ျပီး ေခၚေနၾကတာ၊ တကယ္အရင္းခံ ပရမတ္ကေတာ့ သဏၭာန္အေနျဖင့္ မရွိပါဘူး။ ဒါကုိ ဥပမာျဖင့္ျပရရင္ ေျမမွဳန္႔ေတြကုိစု၊ ေရႏွင့္နယ္၊ ျပီးေတာ့ အမွဳန္႔ေတြကုိ ႏြားရုပ္လုပ္ရင္ႏြားရုပ္လုိ႔ ေခၚနုိင္တယ္။ လူရုပ္လုပ္ရင္ လူရုပ္လုိ႔ေခၚနုိင္တယ္ လုပ္ခ်င္ရာအရုပ္ေတြလုပ္ျပီး ေခၚနုိင္ၾကတယ္။ ဒါေပမယ့္တကယ္အရင္းခံကေတာ့ ေျမမွဳန္႔အစစ္သာ ျဖစ္တယ္။ ဒါကုိပင္ သူ႔တည္ေနဟန္ကုိလုိက္ျပီး အမ်ဳိးမ်ဳိးေခၚေနၾကတာျဖစ္ပါတယ္။ ဒီဥပမာႏွင့္တထပ္တည္းပင္ ပရမတ္ေတြကုိလဲ သူတုိ႔တည္ေနဟန္ကုိလုိက္ျပီး လူလုိ႔ေခၚခ်င္ေခၚၾကတယ္။ နတ္လုိ႔ေခၚခ်င္ေခၚၾကတယ္။ အိမ္ ေက်ာင္း၊ ဇရပ္အသီးသီးေခၚၾကတယ္။ ဒါေပမယ့္ မူလပရမတ္ကေတာ့ လူလည္းမဟုတ္၊ နတ္လည္းမဟုတ္၊ အိမ္၊ေက်ာင္း၊ ဇရပ္လည္းမဟုတ္ဘူး။ သတၱဝါေတြဟာ ဒီသဏၭာန္ေတြကုိခ်ည္း မ်က္မွန္း တန္းမိေနတာက ကမၻာအနမတဂၢ ၾကာေလေတာ့ အမွားၾကာေတာ့ အမွန္ျဖစ္တာလုိ တကယ္ ပရမတ္ေတြကုိေတာ့ မျမင္လုိေတာ့ဘဲ သဏၭာန္ပညတ္ေတြ အေပၚမွာ ထင္ျမင္စြဲလမ္း ေနၾကတယ္။ ဒါဟာ ပရမတ္အမွန္ကုိ သဏၭာန္ပညတ္ဖုံးတာပဲ။

“ဝိပႆနာဆုိတာဘာလဲ” ဆုိတဲ့ အေမးကုိ ေပါင္းျပီး ေျဖရရင္ အမွား အဝိဇၨာၾကီးဖုံးထားတာကုိခြာျပီး အမွန္ ပရမတ္ အေပၚမွာ(တစ္နည္း) ပင္ကုိယ္အရွိတရားအေပၚမွာ အဲဒီအရွိတရားရဲ႕ ပင္ကုိယ္သေဘာကုိ ျမင္ျခင္း၊ ၾကည့္ျခင္းျဖစ္တယ္လုိ႔ေျပာရပါမယ္။ ပရမတၳသဘာဝေတြဟာ ပင္ကုိယ္သဘာဝအားျဖင့္ျဖစ္ျပီး ျဖစ္လုိက္၊ ပ်က္လုိက္ေနပါတယ္။ ဝိပႆနာဥာဏ္ဆုိတာက အဲဒီအမွန္သဘာဝကုိ အမွန္အတုိင္းရွဳျမင္မႈသာျဖစ္ပါတယ္။ ကုိယ္လုိခ်င္သလုိဆြဲျပီး ၾကည့္တဲ့ဥာဏ္မ်ဳိးမဟုတ္ဘဲ အရွိကုိ အရွိတုိင္း ၾကည့္တဲ့ဥာဏ္မ်ဳိးျဖစ္ပါတယ္။ (တစ္နည္း) နိဗၺာန္ေရာက္ေၾကာင္းလက္ေတြ႕က်င့္စဥ္သည္ (ဝိပႆနာ)ပင္ျဖစ္သည္။ ဝိပႆနာဟူသည္ ဝိ= အထူး၊ ပႆ= ရွဳၾကည့္ရျခင္း၊ (ဝိပႆနာ) ဟူသည္ (ရုပ္-နာမ္) တုိ႔၏ ျဖစ္ျခင္း၊ ပ်က္ျခင္းကုိ ရွဳၾကည့္ရျခင္းပင္ ျဖစ္ပါသည္။
“ခႏၶာဒိ သခၤတဓေမၼ၊ အနိစၥာဒိ ဝိဝိဓာကာေရန ပႆတီတိ ဝိပႆနာ”၊ “ ပညတၱိ ံဌေပတြာ အနိစၥာဒိကာေရန ဝိဝိဒံပႆတီတိ ဝိပႆနာ” (မဟာသတိပ႒ာနသုတ္)
ဟူ၍ျပဆုိထားရာ၊ (ဝိပႆနာ)ဟူသည္ (နိဗၺာန္)ေရာက္ေၾကာင္းအတြက္ (ပညတ္) တုိ႔ကုိ ပယ္ခြာျပီး (ရုပ္နာမ္)တုိ႔၏ (အနိစၥ) မျမဲျခင္း၊ (ဒုကၡ) ဆင္းရဲျခင္း၊ (အနတၱ) အစုိးမရျခင္း၊ ကုိယ့္အလုိ မဟုတ္ ျခင္း စသည့္ အထူးထူးအျပားျပားေသာ အျခင္းအရာတုိ႔ကုိ (ဥာဏ္)ျဖင့္ျမင္ေအာင္ ရွဳ႕ၾကည့္ျခင္းသည္ (ဝိပႆနာ) မည္ပါတယ္လုိ႔ ေျဖၾကားလုိက္ရပါမယ္။

ဒီဝိပႆနာဥာဏ္ဟာ ဆင္ျခင္ပုံ အဆင့္ဆင့္ကုိ လုိက္ျပီး အသီးသီးဥာဏ္စဥ္ ၁၀-ပါး ရွိပါတယ္။ ပရမတ္တရား ေတြကုိ မူလအေျခခံအားျဖင့္ အာရုံဆီသုိ႔ ညြတ္တတ္ေသာ သေဘာကတစ္မ်ဳိး၊ မာသေဘာ၊ ပူသေဘာ၊ ေအးသေဘာ၊စတဲ့ သေဘာကတစ္မ်ဳိးလုိ႔ သိျခင္းကုိ နာမ္ႏွင့္ ရုပ္ ပုိင္းျခားသိတဲ့အတြက္ (နာမရူပပဋိေစၦဒဥာဏ္) လုိ႔ေခၚတယ္။ ျပီးေတာ့ နာမ္ တရား၊ ရုပ္တရားဆုိတာ သူ႔အလုိလုိ ျဖစ္တာမဟုတ္ဘဲ အေၾကာင္းေၾကာင့္ ျဖစ္တယ္လုိ႔ စသည္ျဖင့္ အေၾကာင္းႏွင့္တကြ ပုိင္းျခာသိတဲ့ဥာဏ္ကုိေတာ့ (ပစၥယပရိဂၢဟဥာဏ္) လုိ႔ေခၚတယ္။ ဒီဥာဏ္ႏွစ္ပါးကုိေတာ့ ဝိပႆနာရဲ႕ အေျခခံဥာဏ္လုိ႔မွတ္ရပါမယ္။ ဒီဥာဏ္ႏွစ္ပါးကုိရရင္ စူဠေသာတာပန္လုိ႔ ေခၚပါတယ္။ ဒုတိယဘဝမွာ ဂတိျမဲျပီး အပါယ္မက်တဲ့ ေသာတာပန္အငယ္စားလုိ႔ ေခၚပါတယ္။ ဒီအထက္က ဝိပႆနာဥာဏ္မ်ားကေတာ့
၁။ သမၼသနဥာဏ္။ (၂)။ ဥဒယဗၺယဥာဏ္။ (၃)။ဘဂၤဥာဏ္။ (၄)။ဘယဥာဏ္။ (၅)။ အာဒီနဝဥာဏ္။ (၆)။နိဗၺိဒါဥာဏ္။ (၇)။ မုဥၥိတုကမ်တာဥာဏ္။ (၈)။ ပဋိသခၤ ါဥာဏ္။ (၉)။ သခၤ ါ႐ုေပကၡဥာစ္။ (၁၀)။ အနုေလာမဥာဏ္ ဆုိျပီး ဝိပႆနာဥာဏ္ ဆယ္ပါးရွိပါတယ္။ ဒီလုိ တစ္ပါးတည္းေသာ ဝိပႆနာဥာဏ္က (၁၀) ျဖစ္ရတယ္ဆုိတာဟာ ဥာဏ္ရဲ႕ျမင္ပုံ အျခင္းအရာ အနုအရင့္ကုိလုိက္ျပီး ကြဲျပားရတယ္လုိ႔ မွတ္ရပါမယ္။ နာမည္တပ္ထားျခင္းသာျဖစ္ပါတယ္။ ဒီဝိပႆနာဥာဏ္ေတြဟာ ေလာကီဥာဏ္ေတြသာ ျဖစ္ပါတယ္။ ေလာကုတၱရာဥာဏ္ မဟုတ္ေသးပါဘူး။ မဂ္ဥာဏ္ ဖုိလ္ဥာဏ္ကူးမွ ေလာကုတၱရာဥာဏ္ေတြ ျဖစ္ပါတယ္။

မဂ္ဥာဏ္သုိ႔ကူးပုံ
အနုေလာမဥာဏ္ကုိ ေရာက္ရင္ မဂ္သုိ႔ကူးေတာ့မည္ဟု မွတ္ရပါမယ္။ အဲဒီအခါမွာ စိတ္ကေလးျဖစ္ပုံကုိ အဘိဓမၼသဂၤဟက်မ္းမွာ ျပထားတာရွိပါတယ္။ ပါဠိေတာ္ကုိ မျပေတာ့ပါဘူး။ အနုေလာမဥာဏ္ျဖစ္ျပီးရင္ ပုထုဇဥ္အႏြယ္ကုိ ျဖတ္လ်က္ အရိယာအႏြယ္ကုိ ျဖစ္ေစတတ္တဲ့ ေဂါၾတဘူစိတ္ျဖစ္ပါတယ္။ ဒီစိတ္ဟာ နိဗၺာန္အာရုံျပဳပါတယ္။ ဒါေပမယ့္ အဲဒီ ေဂါၾတဘူစိတ္ဟာ ေလာကီ မဟာကုသုိလ္စိတ္ပဲ ျဖစ္ပါေသးတယ္။ အဲဒီေနာက္မွာ မဂ္စိတ္ျဖစ္လာပုံက ဒီလုိပါ။ အဲဒီ ေဂါၾတဘူဥာဏ္ရဲ႕အျခားမဲ့မွာ သိ၊ ပယ္၊ဆုိက္၊ ပြား (၄)ပါး ကိစၥကုိ တစ္ခ်က္တည္း ျပီးေစတဲ့ မဂ္စိတ္ျဖစ္ေပၚလာပါတယ္။ အဲဒီမဂ္စိတ္ တစ္ၾကိမ္ျဖစ္ျပီး ဖုိလ္စိတ္ ၂-ၾကိမ္၊ ၃-ၾကိမ္ျဖစ္ျပီးေနာက္ ဘဝင္က်ပါတယ္။ အဲဒီ ဖုိလ္စိတ္လည္း နိဗၺာန္ကုိပဲအာရုံျပဳပါတယ္။ အဲဒီလုိ မဂ္စိတ္ ဖုိလ္စိတ္ေတြနဲ႔ နိဗၺာန္ကုိ အာရုံျပဳတာကုိပင္ နိဗၺာန္သုိ႔ ေရာက္တယ္လုိ႔ဆုိပါတယ္။ လူကနိဗၺာန္ကုိေရာက္သြား တာ မဟုတ္ပါဘူး။ ေသျပီးမွ နိဗၺာန္ကုိ ေရာက္သြားတာမဟုတ္ဘူး။ ဒီလုိတစ္ၾကိမ္မ်ွ နိဗၺာန္ကုိျမင္လုိက္ရင္ ဒိ႒ိ၊ ဝိစိကိစၦာျပတ္ျပီး ေသာတာပန္တည္တယ္။ အပါယ္တံခါးလည္းလုံးဝ ပိတ္တယ္။ (၇)ဘဝ အလြန္ဆုံး သံသရာမွာ လည္ျပီး အထက္တန္းက်က် စံစားျပီးေနာက္ နိဗၺာန္ဝင္မည့္ ေသခ်ာသူျဖစ္ပါတယ္ဆုိတာ အသိေပးေရးသားလုိက္ရပါသည္။

စာဖတ္သူအားလုံး သက္ရွည္က်န္းမာစိတ္ခ်မ္းသာ၍ လုိရာဆႏၵမ်ားတစ္လုံးတစ္ဝတည္းျပည့္ဝၾကပါေစ။
Credit=အရွင္ဝိမလဝံသ(နာလႏၵာတကၠသုိလ္)

တန္ဖိုးရွိေသာ သိမွတ္ဖြယ္ရာမ်ား

လူသားတို႕မက်င့္အပ္ေသာအရာ( ၅ ) ပါး
°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°
၁။ ျခေသၤ့လိုလဲ မေဟာက္နဲ႕
၂။ ဖားငယ္လိုလဲ မေၾကာက္နဲ႕
၃။ ေတာင္လိုလဲ မေမာက္နဲ႕
၄။ ျမစ္လိုလဲ မေကာက္နဲ႕
၅။ တြင္းလိုလဲ မေစာက္နဲ႕

ေခါင္းေဆာင္ေကာင္းတို႕၏ အဂၤါ ( ၄ ) ပါး
•••••••••••••••••••••••••••••••••••••
၁။ သစၥာ - ကတိ သစၥာတည္
၂။ ဓေမၼာ - တရားဥပေဒ လမ္းေၾကာင္းအတိုင္း က်င့္သံုးရမည္
၃။ ဒိတိ - တုန္လႈပ္ေျခာက္ျခားျခင္း မရွိရ
၄။ စာေဂါ - အသက္စြန္႕ရန္ အသင့္ရွိရမည္

အသင္းအဖြဲ႕ ပ်က္စီးျခင္း အေၾကာင္း ( ၆ ) ပါး
°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°
၁။ အမ်က္ထြက္လြယ္ျခင္း
၂။ ေက်းဇူးမဲ့ကိုသာ ဆိုျခင္း
၃။ ရန္ၿငိဳးဖြဲ႕ျခင္း
၄။ ဂုဏ္တုဂုဏ္ၿပိဳင္ျပဳျခင္း
၅။ ျငဴဆူျခင္း
၆။ ဝန္တိုျခင္း

စည္းရုံးေရး လမ္းစဥ္ သဂၤဟ တရား ( ၄ ) ပါး
••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••
၁။ ဒါန - ေပးကမ္းေထာက္ပ့ံျခင္း ေငြေၾကးပစၥည္း အကူအညီေပးျခင္း
၂။ ေပယာဝဇၨ - ယဥ္ေက်းသိမ္ေမြ႕ေသာ ခ်စ္ဖြယ္ေသာ စကားကို ေျပာဆိုျခင္း
၃။ အတၱစရိယာ - အက်ိဳးစီးပြားတိုးတက္ေအာင္ ကိုယ္နဳတ္ႏွစ္ပါးျဖင့္ လုပ္ကိုင္ေပးျခင္း
၄။ သမာနတၱတာ- ကိုယ္ႏွင့္ ထပ္တူျပဳျခင္းႏွင့္ တန္းတူထားျခင္း ဆက္ဆံျခင္း ျပဳစုျခင္း တန္းတူ ဒုကၡခံျခင္း

မတုိင္ပင္အပ္ေသာ သူ ( ၅ ) ေယာက္
°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°
၁။ မိန္းမက်ဴးေသာသူ တစ္ေယာက္
၂။ ေသရည္ေသာက္စား သူတစ္ေယာက္
၃။ အလိုရမၼက္ႀကီးေသာသူ တစ္ေယာက္
၄။ အမ်က္ေဒါသႀကီးသူ တစ္ေယာက္
၅။ မလိမၼာေသာသူ တစ္ေယာက္

ပညာရွိမ်ား၏ ပ်က္စီးရျခင္း အေၾကာင္း( ၃ ) ပါး
••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••
၁။ ယုတ္မာေသာသူကို ပညာသင္မိေသာေၾကာင့္ ပ်က္စီးရျခင္း
၂။ မေကာင္းေသာမိန္းမ မယားျပဳမိေသာေၾကာင့္ ပ်က္စီးရျခင္း
၃။ မသူေတာ္ႏွင့္ေပါင္းမိေသာေၾကာင့္ ပ်က္စီးရျခင္း

မတင့္တယ္ေသာ အရာ ( ၈ ) ပါး
°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°
၁။ မင္းမရွိသည့္ တိုင္းျပည္
၂။ ေရမရွိသည့္ ျမစ္
၃။ သစ္မရွိသည့္ ေတာေျခာက္
၄။ အေတာက္မရွိသည့္ မီး
၅။ စည္းမရွိသည့္ ရြာ
၆။ ၾကာမရွိသည့္ ကန္
၇။ ေအာင္လံမတည္သည့္ ရထား
၈။ လင္မရွိသည့္ မိန္းမ

ပစၥည္းယိုေပါက္ ( ၆ ) ခု
••••••••••••••••••••••
၁။ ပ်င္းရွိျခင္း
၂။ ေမ့ေလ်ာ့ေပါ့ဆျခင္း
၃။ အလုပ္မကၽြမ္းက်င္မႈ ခိုကပ္မႈရွိျခင္း
၄။ အိပ္ခ်ိန္ အလုပ္နားခ်ိန္မ်ားလြန္ျခင္း
၅။ စည္းကမ္းမရွိျခင္း
၆။ အလုပ္ကို အခ်ိန္မွီ မၿပီးစီးျခင္း

စီးပြားယုတ္ေစေသာ အက်င့္ ( ၆ ) ပါး
°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°
၁။ ေနျမင့္ေအာင္ အိပ္ျခင္း
၂။ ပ်င္းရိျခင္း
၃။ နဳတ္လက္ၾကမ္းတမ္းျခင္း
၄။ နိဳး၍ ထပ္ခဲျခင္း
၅။ တစ္ေယာက္တည္းခရီးသြားျခင္း
၆။ ပဒါနကံျပဳျခင္း

ကင္ဆာေရာဂါ ကုထံုး

မုန္လာဥနီ ေဖ်ာ္ရည္ကို ၈ လ ဆက္တိုက္ မနက္တိုင္း စြဲစြဲ ၿမဲၿမဲ ေသာက္ၿပီးတဲ့ ေနာက္ ႀကံဳေတြ ့ခဲ့ရတဲ့ မယံုႏိုင္စရာ အျဖစ္အပ်က္

ကေလးစာေပေတြကို ေရးသားတဲ့ နာမည္ေက်ာ္ စာေရးဆရာမ Mrs Ann Cameron ကေတာ့ သူမရဲ့ အံၾသစရာ အေတြ ့အႀကံဳကို ေ၀မွ် ခဲ့ပါတယ္..

သူမ ဘ၀ မွာ ပထမဆံုးခါးသီးစြာ ႀကံဳေတြ ့ခဲ့ရတဲ့ ေရာဂါ ကေတာ့ ဓာတု ကုထံုး နဲ ့ ကုသမွဴ ခံယူရင္း ၂၀၀၅ ခုႏွစ္မွာ ကြယ္လြန္ခဲ့တဲ့ သူမ ခင္ပြန္းသည္ ခံစားခဲ့ရတဲ့ ရက္စက္လွတဲ့အဆုတ္ ကင္ဆာ ပါပဲ..

သူမကိုယ္တိုင္ အူမႀကီး ကင္ဆာ တတိယ အဆင့္ကို ခံစားေနရတယ္လုိ ့ သိလိုက္ရခ်ိန္မွာ သူမဟာ သူမ ရဲ့ ခင္ပြန္းသည္လို ဓာတုကုထံုး နဲ ့ ကုသမွူ ခံယူဖို ့ကို ျငင္းဆိုခဲ့ပါတယ္… ၂၀၁၂ ခုႏွစ္ ဇြန္လ မွာ ခြဲစိတ္ကုသမွု ခံယူခဲ့ပါတယ္… အဲ့ဒီေနာက္ တစ္ရက္ထက္ တစ္ရက္ သက္သာ သလို ခံစားခဲ့ရေပမဲ့ ၆ လ အၾကာ စမ္းသပ္စစ္ေဆးမွူေတြ ျပဳလုပ္ခ်ိန္မွာေတာ့ ကင္ဆာဆဲလ္ ေတြဟာ သူမ ရဲ့ အဆုတ္အထိ ျပန့္ႏွံ့လာၿပီး ကင္ဆာ စတုတၳ အဆင့္အထိ ေရာက္ေနေၾကာင္း သိလိုက္ရပါတယ္…

Ann ဟာ ဒီေရာဂါဆိုး ႀကီးကို တိုက္ထုတ္ႏိုင္မဲ့ နည္းမ်ိဳးစံု ကို ေလ့လာရွာေဖြတဲ့အခါ အေရျပားေရာဂါဆိုးႀကီးကို ခံစားခဲ့ရတဲ့ Ralph Kalley ရဲ ့ ျဖစ္စဥ္ကို သိလာခဲ့ပါတယ္.. Ralph Kalley ရဲ ့ အေျပာ အရဆိုရင္ေတာ့ သူဟာ ၂.၅ ကီလိုဂရမ္ အေလးခ်ိန္ရွိတဲ့ မုန္လာဥနီ ေဖ်ာ္ရည္ကို ေန့စဥ္ တိုင္း တစ္ေနကုန္ေသာက္သံုးရင္းနဲ ့ သူ ့ရဲ ့ အေရျပားကင္ဆာ ကို ကုသႏိုင္ခဲ့တယ္လို ့ ဆိုပါတယ္…

Annကေတာ့ ေအာက္ပါ နည္းမ်ားနဲ့ သူမရဲ ့က်န္းမာေရးကို တိုးတက္ ေစခဲ့တယ္ လို ့ဆိုပါတယ္..

• မုန္လာဥနီ ေဖ်ာ္ရည္ကို ၈ ပတ္ ဆက္တိုက္ ေသာက္ၿပီးေနာက္ ကင္ဆာဆဲလ္ ေတြ ျပန္ ့ႏွံ ့ျခင္း မရွိေတာ့ပဲ အသားပိုေတြဟာလည္း က်ံဳ ့လာတယ္ဆိုတာကို စမ္းသပ္ ေတြ ့ရွိခဲ့ရပါတယ္.

• ၄ လ ခန္ ့ ဆက္တိုက္ ေသာက္ၿပီးခ်ိန္မွာ ေတာ့ အဖုအက်ိတ္ေလးေတြ ဟာ ပံုမွန္အတိုင္းျပန္ျဖစ္သြားၿပီး ကင္ဆာဆဲလ္ေတြကိုလည္း ဆက္လက္ ထိန္းခ်ဳပ္ ကုသႏိုင္ေၾကာင္းေတြ ့ရွိခဲ့ ပါတယ္..

• ၈ လ ျပည့္တဲ့ အခ်ိန္မွာေတာ့ ေန့စဥ္ တစ္ေနကုန္ မုန္လာဥနီ ေဖ်ာ္ရည္ကို မပ်က္မကြက္ ေသာက္ခဲ့ တဲ့ ေက်းဇူးနဲ ့ ကင္ဆာေရာဂါ လံုး၀ ေပ်ာက္ကင္းသြားေၾကာင္း စစ္ေဆး ေတြ ့ရွိခဲ့ရပါတယ္…

အခုလို အံ့ၾသစရာ ရလာဒ္ မ်ား ကို ရေစခဲ့တာကေတာ့ မုန္လာဥနီ ေဖ်ာ္ရည္မွာ ပါ၀င္တဲ့ Fatty Alcohol ၊ ကင္ဆာျဖစ္ေစေသာ ဆဲလ္မ်ားကို သဘာ၀အေလ်ာက္ ေသေစတဲ့ ဓါတ္မ်ား နဲ ့ မုန္လာဥမွာ ပါ၀င္တဲ့ Carotene တို ့က ကင္ဆာဆဲလ္မ်ား ျဖစ္ပြားျခင္းကို ထိထိေရာက္ေရာက္ ကာကြယ္ေပးခဲ့ျခင္း ေၾကာင့္ျဖစ္ပါတယ္။

သူမရဲ့ မုန္လာဥနီ ေဖ်ာ္ရည္ ကုထံုး ကို ေဆာင္ရြက္လို ့အၿပီးမွာ အခုလို ထိေရာက္တဲ့ ရလာဒ္ေကာင္းမ်ား ရခဲ့ၿပီးတဲ့ေနာက္ Ann Cameron ဟာ “မုန္လာဥနီ ျဖင့္ ကင္ဆာေရာဂါကို ကုသျခင္း” ဆိုတဲ့ စာအုပ္ ကို ေရးသား ထုတ္ေ၀ခဲ့ပါတယ္။ စိတ္၀င္စားသူေတြ အေနနဲ ့ Amazon website မ်ာ ၀ယ္ယူႏိုင္ပါတယ္။

မုန္လာဥနီ ေဖ်ာ္ရည္ျပဳလုပ္ရန္ လုိအပ္ေသာ ပစၥည္းမ်ား (တစ္ခြက္စာ)

- မုန္လာဥနီ ၆ ေတာင့္ (၂.၅ ကီလို ဂရမ္ ခန့္)
- သံပုရာသီး တစ္ျခမ္း (အနံ့ေမႊးႀကိဳင္ေစရန္)
- ၁ လက္မ ခန္ ့ အရြယ္ ဂ်င္း တစ္တက္
- နႏြင္းမွဳန္ ့ လက္ဖက္ရည္ဇြန္း တစ္၀က္ သို ့မဟုတ္ ၄ ပံု ၁ ပံု
- သစ္ဂ်ပိုးေခါက္ အမွဳန္ ့ လက္ဖက္ရည္ဇြန္း ၈ ပံု ၁ ပံု
- ေရဖန္ခြက္ တစ္၀က္

ျပင္ဆင္ပံု

ပါ၀င္သည့္ ပစၥည္းမ်ားအားလံုးကို (သစ္ဂ်ပိုးေခါက္မွုန္ ့မွ လြဲၿပီး) သစ္သီးေဖ်ာ္စက္ထဲသို့ ထည့္ၾကိတ္ပါ၊ ထို ့ေနာက္ အဖတ္မ်ားကို ေသခ်ာစြာ စစ္ထုတ္ၿပီး သစ္ဂ်ပိုးေခါက္မွဳန္ ့ထည့္ၿပီး ေသခ်ာစြာေမႊပါ။ ခပ္က်ဲက်ဲ ေသာက္လုိပါက ေရထပ္ထည့္ ႏိုင္ပါသည္။

Credit Swe Swe Winn

Monday, April 25, 2016

♠♠ ပါဠိဘာသာ ရြတ္ဖတ္နည္း ♠♠

ေရွးဦးစြာအကၡရာတို့ကိုသိထားရမည္။
အကၡရာ(၄၁)လံုး
အ အာ ဣ ဤ ဥ ဦ ဧ ျသ...
က ခ ဂ ဃ င
စ ဆ ဇ ဈ ည
ဋ ဌ ဍ ဎ ဏ
တ ထ ဒ ဓ န
ပ ဖ ဗ ဘ မ
ယ ရ လ ဝ သ
ဟ ဠ အံ


သရ(၈)လံုး
အ အာ ဣ ဤ ဥ ဦ ဧ ျသ

ဗ်ဥ္း(၃၃)လံုး
က ခ ဂ ဃ င
စ ဆ ဇ ဈ ည
ဋ ဌ ဍ ဎ ဏ
တ ထ ဒ ဓ န
ပ ဖ ဗ ဘ မ
ယ ရ လ ဝ သ
ဟ ဠ အံ
သရ(၈)လံုး နွင့္ ဗ်ဥ္း (၃၃) လံုး ေပါင္းလွ်င္ အကၡရာ(၄၁) လံုးပင္ျဖစ္၏။

၁။ အကၡရာတစ္လံုးတည္းျဖစ္လွ်င္ (က.ဂ)အသတ္မ်ားသည္(အက္)ဟု အသံထြက္၏။
(အေပၚစာလံုးကို အသတ္ဟုမွတ္ထား၍ အသံမထြက္ရ၊ ေအာက္စာလံုးကိုသာ အသံထြက္ရမည္။)
စကၠ (စက္က)
ဝိတေကၠာ (ဝိတက္ေကာ)
မဂၢ (မက္ဂ)
သဂၢ (သက္ဂ)

၂။ အကၡရာတစ္လံုးတည္းျဖစ္လွ်င္ (စ.ဇ) အသတ္မ်ားသည္(အစ္) ဟု အသံထြက္၏။
ပစၥ (ပစ္စ)
သစၥ (သစ္စ)
အဇၨ (အစ္ဇ)

၃။ အကၡရာတစ္လံုးတည္းျဖစ္လွ်င္ (င.ဉ) အသတ္မ်ားသည္ (အင္) ဟု အသံထြက္၏။
အဂၤ (အင္ဂ)
အလကၤာ (အလင္ကာ)
မဂၤလာ (မင္ဂလာ)
ပဥၥ (ပင္စ)
အညမည (အင္ညမင္ည)

၄။ အကၡရာတစ္လံုးတည္းျဖစ္လွ်င္ (ဏ.န.မ.လ.) အသတ္ မ်ား သည္ (အန္) ဟု အသံထြက္၏။
က႑ (ကန္ဍ)
အနၲ (အန္တ)
ဓမၼ (ဓမ္မ)
ပလႅဂၤ (ပန္လင္ဂ)

၅။ အကၡရာတစ္လံုးတည္းျဖစ္လွ်င္ (ဋ.ဍ.တ.ဒ.ပ.ဗ.သ)အသတ္္္မ်ား သည္ (အတ္) ဟု အသံထြက္၏။
ဝ႗ (ဝတ္ဋ)
ဒေၯုာ (ဒတ္ေဎာ)
ကတၲု (ကတ္တု)
ဗဒၶ (ဗတ္ဓ)
ပဗၺတ (ပတ္ဗတ)
သေပၸါ (သပ္ေပါ)
ဒႆန (ဒတ္သန)

၆။ ဣ သရ နွင့္ ဥ သရ ပါရာ၌ (က.ဂ.ဇ.စ)တို့ကို(တ)သတ္အသံျဖင့္ဖတ္ရမည္။
ဘိကၡဳ (ဘိတ္ခု)
ဝိဇၨာ (ဝိတ္ဇာ)
ကိစၥ (ကိတ္စ)
သိကၡာ (သိတ္ခါ)
ဥဂၢ (အုတ္ဂ)
ဒုကၡ (ဒုတ္ခ)
ဥစၥာ (အုတ္စာ)

မွတ္ခ်က္/ပါဠိ၌ ဗ်ဥ္း နွင့္ သရတဲြရာတြင္ ဣ သရသည္ ျမန္မာ၌လံုးႀကီးတင္၊
ဤ သရသည္ လံုးႀကီးတင္ဆံခတ္၊ ဥသရသည္ တစ္ေခ်ာင္းငင္၊ ဦသရသည္ နွစ္ေခ်ာင္းငင္၊
ျသ သရသည္ သေ၀ထိုး ေရးခ်၊ ဧ သရသည္ သေ၀ထိုး-ဟူ၍ အသီးသီးျဖစ္ၾက၏။

၇။ ဣ သရပါလွ်င္ (ဋ.ဍ.တ.ဒ.ပ.ဗ.သ) အသတ္မ်ားသည္ (အိတ္) ဟု အသံထြက္၏။
ကိဋ (ကိတ္ဌ)
ကိတၲ (ကိတ္တ)
ဣဒိၶ (အိတ္ဓိ)
သိပၸ (သိပ္ပ)
ကိဗၺိသ (ကိတ္ဗိသ)
ဒိႆတိ (ဒိတ္သတိ)

၈။ ဥ သရပါလွ်င္ (ဋ.ဍ.တ.ဒ.ပ.ဗ.သ) အသတ္မ်ားသည္ (အုတ္) ဟုအသံထြက္၏။
တု႒ိ (တုတ္ဌိ)
ဝုၯို (ဝုတ္ဎိ)
ပုတၲ (ပုတ္တ)
ဗုဒၶ (ဗုတ္ဓ)
ကုပၸ (ကုပ္ပ)
ဒုဗၺလ (ဒုတ္ဗလ)
ဒုႆ (ဒုတ္သ)

၉။ ဧ သရကို နငယ္ျဖင့္ သတ္လွ်င္ (အင္) ဟုအသံထြက္၏။
ဧႏၱဳ (အင္တု)
ေမနၲုဳ (မင္တု)
ေသနၲိ (သင္တိ)

၁ဝ။ ဧ သရကို နငယ္မွတစ္ပါး က်န္အသတ္မ်ားသည္ (အစ္) ဟု အသံထြက္၏။
ဧတၴ (အစ္ထ)
ေခတၲ (ခစ္တ)
ေမတၲ (မစ္တ)
ေပစၥ (ပစ္စ)
ေဇ႒ (ဇစ္ဌ)
ေဖဂၢဳ (ဖစ္ဂု)


၁၁။ ျသ သရပါလွ်င္ (က.ဂ.သ) အသတ္သည္(ေအာက္)ဟုအသံထြက္၏။
ျသကၠာက (ေအာက္ကာက)
ေမာကၡ (ေမာက္ခ)
ေယာဂၢ (ေယာက္ဂ)
ေဝါႆ (ေဝါက္သ)


၁၂။ ျသ သရပါလွ်င္ (ဉ.ဏ.န.မ) အသတ္မ်ားသည္ (အြန္) ဟုဝဆဲြ အသံျဖင့္ အသံထြက္ရမည္။
ေကာဥၥ (ကြန္စ)
ေကာ႑ည (ကြန္ဍင္ည)
ေသာဏၰ (သြန္ဏ)
ေဟာနၲဳ (ဟြန္တု)
ေသာမၼ (သြန္မ)

၁၃။ ျသ သရပါလွ်င္ (ဉ.ဏ.န.မ) အသတ္မ်ားမွတပါး က်န္အသတ္မ်ားကို
(အြတ္) ဟုဝဆဲြအသံျဖင့္ အသံထြက္ရမည္။
ပါေမာဇၨ (ပါမြတ္ဇ)
ေပါတၴက (ပြတ္ထက)
ေဖာ႒ဗၺ (ဖြတ္ဌပ္ဗ)
ေယာဗၺန (ယြတ္ဗန)
ေသာတၴိ (သြတ္ထိ)


၁၄။ ဤ သရပါလွ်င္ (င.ဉ.ဏ.န.မ) အသတ္မ်ားနွင့္ ေသးေသးတင္သည္
(အိန္) ဟုအသံထြက္ရမည္။
လိဂၤ (လိန္ဂ)
ကိဥၥိ (ကိန္စိ)
ဣနၵက (အိန္ဒက)
ဝိနၵတိ (ဝိန္ဒတိ)
ကႎ (ကိန္)

၁၅။ ဥ သရပါလွ်င္ (င.ဉ.ဏ.န.မ) အသတ္မ်ားသည္ (အုန္) ဟု အသံထြက္၏။
ဥဂၤ (အုန္ဂ)
ဘုဥၨ (ဘုန္ဇ)
ဥဏၰာယ (အုန္ဏာယ)
ကုနၲ (ကုန္တ)
ဘုမၼ (ဘုန္မ)

၁၆။ ဧ သရပါလွ်င္ (ဉ) အသတ္သည္ (အင္) ဟု အသံထြက္၏။
အာေနဥၨ (အာနင္ဇ)

၁၇။ ဣ သရ နွင့္ ဥ သရပါလွ်င္ (ယ.လ) အသတ္မ်ားကို (န) အသတ္ အသံျဖင့္ ဖတ္ရမည္။
ဘိေယ်ာ (ဘိန္ေယာ)
ေယဘုယ် (ေယဘုန္ယ)
ေဝပုလႅ (ေဝပုန္လ)

၁၈။ ''ဝ''ဗ်ဥ္း နွင့္ အျခားဗ်ဥ္း တဲြရာ၌ ထြက္ရမည့္အသံမ်ား
တ+ဝ=တြ (ကတြာ-ကတ္တဝါ)
ဒ+ဝ=သြ (ဒိသြာ-ဒိတ္သဝါ)
တ+ဝ=တြ (ဂေဟတြာ-ဂဟစ္တဝါ)

က်န္ေသာဗ်ဥ္းမ်ားတဲြရာ၌ ျမန္မာအသံအတိုင္းျဖစ္သည္။

၁၉။ ''ရ''ဗ်ဥ္း နွင့္ အျခားဗ်ဥ္း တဲြရာ၌ ထြက္ရမည့္အသံမ်ား
က+ရ=ျက (စျက-စက္ျက)
တ+ရ=ျတ (အျတ-အတ္တရ)
ဒ+ရ=ျဒ (ဣျနၵိယ-အိန္ဒရိယ)
ဗ+ရ=ျဗ (ျဗဟၼာ-ျဗန္မာ)

၂ဝ။ ''ဟ''ဗ်ဥ္း နွင့္ အျခားဗ်ဥ္းတဲြရာ၌ ထြက္ရမည့္အသံမ်ား
ဉ+ဟ=ဥွ (ပဥွ-ပင္ညွ)
ဏ+ဟ=ဏွ (ပုဗၺဏွ-ပုပ္ဗန္ဏွ)
န+ဟ=နွ (နွာန-နဟာန)
မ+ဟ=မွ (အမွ-အမ္မွ ၊ တုမွ-တုမ္မွ)
ယ+ဟ=ယွ (ပဂၢယွ-ပက္ကယ္ယွ)
ဝ+ဟ=ဝွာ (ဇိဝွါ-ဇိန္ဝွါ)
ဠ+ဟ=ဠွ (ရုဠီွ-ရံုလီွ)

မွတ္ရန္/ ဥွ.ဏွ.နွ.မွ.ယွ.ဠွ ပါဌ္ဆင့္မ်ား၌ ဥွ.ဏွ.နွ.မွ.ယွ.ဠွတို့သည္ တစ္လံုးတည္းသာျဖစ္ေသာ္လည္း နွစ္လံုးဆင့္ကဲ့သို့ျဖစ္၍ တစ္လံုးကို အသတ္သံ
ထြက္၍ တစ္လံုးကို ဟထိုးသံထြက္ရသည္။

ဤတြင္ပါဠိဖတ္နည္းျပီးျပီ။

Thursday, April 21, 2016

က်ီးေပါင္းေရာဂါအတြက္ ေဆးနည္း

က်ီးေပါင္းေရာဂါအတြက္ ေဆးနည္းတင္ေပးပါရန္
ေစာႏြဲ ့ေနဆိုင္-ပူတာအိုသို့ မၾကာခဏ
ေဆးနည္းမ်ားေတာင္းဆိုလာၾကေသာ
ေ၀ဒနာရွင္မ်ားအတြက္ လက္ေတြ့ေပ်ာက္ကင္းခဲ့သည့္
ေဆးနည္းကို အမ်ားဖတ္ရွဳႏိုင္ရန္
ေရးသားမွ်ေ၀ေပးလိုက္ပါသည္။
.
ဘယ္ဘက္လက္ မလွဳပ္ႏုိင္ေအင္
ခံစားလာရသျဖင့္ ကိုယ္တစ္ျခမ္း
ေလျဖတ္သလိုျဖစ္လာသည့္ ကိုအဏၰ၀ါလိုင္းသည္ ဆရာ၀န္ႏွင့္ကုသေသာ္လည္း မေပ်ာက္သျဖင့္
ျမန္မာတိုင္းရင္းေဆးနည္းျဖင့္ အႏွိပ္ခံၾကည့္ရာ
က်ီးေပါင္းေရာဂါျဖစ္ႏိုင္ေၾကာင္း၊
ဓါတ္မွန္ရိုက္ၾကည့္ရန္ အၾကံေပးသျဖင့္
ရိုက္ၾကည့္ရာ လည္ဆစ္ရိုးတြင္ က်ီးေပါင္းတက္ေနေၾကာင္း
ေတြ့ရွိရသျဖင့္ မိတၳီလာေဆးရံုသို့
တက္ေရာက္ကုသခဲ့သည္။
.
အရိုးအဆစ္တို့တြင္ က်ီးေပါင္းတက္လာသျဖင့္
အာရံုေၾကာမ်ားကို ဖိထားကာ အာရံုေၾကာမ်ား မလွဳပ္ရွားႏိုင္ပါက ေလျဖတ္ႏိုင္သည့္အျပင္
အခ်ိန္မေရြး ေသသြားႏုိင္ေၾကာင္း သိရွိရသျဖင့္
ေဆးရံုမွ ကုသနည္းအတိုင္း ကုသခဲ့သည္။
သက္သာ၍ ေဆးရံုကဆင္းျပီး မၾကာခင္မွာပဲ
ျပန္ျဖစ္လာ၍ မႏၱေလးေဆးရံုၾကီးသို့ ကုသခဲ့ျပန္သည္။
အနည္းငယ္ သက္သာလာေသာ္လည္း မေပ်ာက္ခဲ့ပါ။
.
သၾကၤန္အတြင္း ျပင္ဦးလြင္ ေရႊဟသၤာေက်ာင္းတြင္
မိတ္ေဆြမ်ားႏွင့္အတူ သကၤန္း၀တ္ၾကရာ
ေက်ာင္းထိုင္ဆရာေတာ္မွ က်ီးေပါင္းေဆးနည္းကို
ညြန္ေပးသျဖင့္ ကုသခဲ့ရာ အံ့ၾသေလာက္ေအာင္ပင္
က်ီးေပါင္းေရာဂါသည္ လွ်င္ျမန္စြာ သက္သာခဲ့ျပီး
ဆက္တိုက္ျပဳလုပ္ၾကည့္ရာ လံုး၀ေေပ်ာက္ကင္းခဲ့ပါသည္။
.
ေဆးနည္း
- - - - - - -
(၁) ေဆးဆိုင္မ်ားမွ ဆားခါး
(Epsom Salt) ကို (၂၅) က်ပ္သားခန့္ ၀ယ္ယူပါ။
.
(၂) ဆားခါးကို အ၀တ္သန့္သန့္ျဖင့္
ၾကပ္ထုပ္ ထုပ္ထားပါ။
.
(၃) ေရေႏြးပူပူတည္ထား၍
ဆားခါးအထုပ္ကို ေရေႏြးအိုးအဖံုးေပၚကို
တင္ထား၍ အပူေပးကာ
က်ီးေပါင္းတက္ေနသည့္ေနရာကို
မိမိခံႏိုင္သေလာက္ ၾကပ္ထုပ္ထိုးေပးပါ။
.
(၄) အထုပ္ ၂ ထုပ္ ျပဳလုပ္ထားျပီး
တစ္ထုတ္ထိုးေနခ်ိန္ က်န္တစ္ထုပ္ကို
အပူေပးထားျပီး တစ္လွည့္စီ အသံုးျပဳႏိုင္ပါသည္။
.
(၅) ၾကပ္ထုပ္တစ္ခါထိုးလွ်င္
အနည္းဆံုး မိနစ္(၄၀)ခန့္ၾကာေအာင္ ထိုးေပးပါ။
.
(၆) ၾကပ္ထုပ္ထိုးေနစဥ္
အတက္စာမ်ားကိုမစားပဲ
ေရွာင္ႏိုင္လွ်င္ ပိုေကာင္းမည္။
.
၄င္းေဆးနည္းအတိုင္း
စိတ္ရွည္ရွည္ျဖင့္ မၾကာခဏ ျပဳလုပ္ေပးပါက
က်ီးေပါင္းေရာဂါသည္ လွ်င္ျမန္စြာ
ေပ်ာက္ကင္းသြားပါမည္။
.

Credit: အဏၰ၀ါလိုင္း